ما سعی می کنیم در مقاله راهنمای جامع الگوریتم رنک برین به زبان ساده، اطلاعاتی در مورد رنک برین گوگل یا Rank Brain برای شما ارائه کنیم و به بررسی فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین بپردازیم و تاثیر الگوریتم رنک برین بر سئو سایت رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از الگوریتم Rank Brain سایت خودتون رو برای موتورهای جستجو بهینه کنین. سئو همواره در حال پیچیده تر شدنه و گوگل با تغییر الگوریتم های خودش سعی می کنه تا برای جستجوی کاربر یجوری نتایج رو فیلتر کنه که بهترین و مرتبط ترین نتایج برای کاربر نشون داده بشه. به همین دلیل، پروسه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر نیز پیچیده شده و نیازمند دانش و اطلاعات کافی هست.

الگوریتم های گوگل با جمع آوری، تفسیر و جمع بندی داده های دنیای وب، سعی می کنند تا نزدیک ترین و بهترین اطلاعات رو در پاسخ به جستجوی کاربر ارائه بدن. در سال های گذشته الگوریتم های زیادی به گوگل اضافی شده که هر کدوم وظیفه بررسی بخش های مختلفی رو بر عهده دارن. یکی از این الگوریتم ها نیز رنک برین هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله راهنمای جامع الگوریتم رنک برین به زبان ساده، اطلاعاتی در مورد رنک برین گوگل یا Rank Brain برای شما ارائه کنیم و به بررسی فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین بپردازیم و تاثیر الگوریتم رنک برین بر سئو سایت رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم رنک برین چیست؟

الگوریتم رنک برین چیست؟

اگه در حوزه کسب و کارهای اینترنتی یا سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم رنک برین یا Rank Brain رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوریتم گوگل به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوریتم رنک برین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم رنک برین یا Rank Brain بخشی از الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی گوگل هست که برای درک بهتر عبارت جستجو مورد استفاده کاربران قرار می گیره. این الگوریتم در سال 2015 برای اولین بار پیاده سازی و اجرا شد و از اون موقع تاکنون خیلی از کاربران بهش توجه می کنند.

مقاله پیشنهادی: چرا گوگل برخی وب سایت ها را جریمه می کند؟

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم رنک برین با یادگیری مفهوم عبارت جستجو تلاش می کنه تا نتیجه خوبی رو برای کاربران نشون بده. زمانی که گوگل از عملکرد این الگوریتم اطمینان پیدا کرد، اون رو در همه بخش های موتور جستجوی خودش قرار داد. در این الگوریتم از یه هوش مصنوعی سطح بالا استفاده شده تا بتونه در کمترین زمان ممکن وظایفی مثل تصمیم گیری، ترجمه زبان، ادراک بصری عبارات و موارد دیگه رو انجام داده و مثل یه انسان جستجو رو بررسی و تحلیل کنه تا داده های خوبی رو به دست بیاره.

فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین کدامند؟

فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین

همونطور که گفته شد، الگوریتم رنک برین بخشی از موتور جستجوی گوگل هست که در کنار الگوریتم های اون کمک می کنه بهترین نتایج که مرتبط با خواسته کاربر هستن به اون نشون داده بشه. بسیاری از منابع آنلاین اعلام کردن که رنک برین سومین فاکتور مهم در رتبه بندی سایت ها در گوگل هست. بنابراین، برای اینکه سایت شما رتبه خوبی بگیره، الگوریتم رنک برین رو زیر نظر داشته باشین. الگوریتم Rank Brain برای درک نیاز کاربران و نمایش بهترین نتایج به اون ها به دو مورد مهم توجه می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین بپردازیم.

• تشخیص مفهوم کلیدی

یکی از فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین، تشخیص مفهوم کلیدی بر اساس عبارت یا کلمه کلیدی سرچ شده هست. هوش مصنوعی این الگوریتم به کلمه های موجود در جستجوی کاربر توجه کرده و اون رو درک می کنه. سپس با بررسی تاریخچه و سرچ کاربر، علایق قبلی اون، سایت هایی که در گذشته بازدید داشته، منطقه جغرافیایی کاربر و نکاتی از این قبیل و با در نظر گرفتن سایر عوامل، به رتبه بدی نتایج جستجو برای نمایش در صفحه اول گوگل می پردازه تا نتایج مناسبی رو در اختیار اون قرار بده.

• بررسی رفتار کاربران

یکی دیگه از فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین، بررسی رفتار کاربران هست. هنگامی که جستجویی در گوگل انجام میشه، الگوریتم رنک برین شروع به بررسی رفتار کاربران و رتبه صفحات می کنه. در طی این مراحل، کلمه کلیدی یا عبارت سرچ شده، مشخصات کاربر و نتایج نمایش داده شده به اون توسط گوگل ذخیره میشه، وبسایت هایی که کاربر از اون ها بازدید کرده، انتخاب میشن و مدت زمان حضور کاربر در هر کدوم از صفحات بررسی میشه.

تاثیر الگوریتم رنک برین بر سئو سایت

تاثیر الگوریتم رنک برین بر سئو سایت

الگوریتم رنک برین(Rank Brain) روی لینک سازی های داخلی و خارجی و محتوای سایت ها به شدت باهوش و دقیق هست. می دونیم که تولید محتوا و لینک سازی دو عامل مهم در سئو وب سایت ها هستن و الگوریتم رنک برین هم روی این دو عامل تاثیر داره. بنابراین، الگوریتم رنک برین به صورت مستقیم روی سئو تاثیرگذار هست و شما باید در زمان سئو کردن سایت خود به مواردی که باعث رتبه دهی الگوریتم رنک برین میشه، توجه داشته باشین. همچنین الگوریتم رنک برین در هر جستجویی توسط گوگل استفاده میشه، یعنی به عنوان یه بخش جدا نشدنی در جستجوها تبدیل شده که به عنوان اولین الگوریتم کامل یادگیری ماشین بر اساس رفتارهای انسان عمل کرده.

نظر متخصصین سئو این هست که الگوریتم Rank Brain که چیزی شبیه به الگوریتم مرغ مگس خوار هست، در آینده رتبه و جایگاه سایت ها رو به شدت تحت تاثیر خود قرار میده. رنک برین به دلیل استفاده از الگوریتم های ماشین لرنینگ، می تونه معنی عبارت ها و واژه ها رو بهتر تشخیص بده و مواردی که رو به کاربر نشون بده که بیشترین شباهت رو با موارد جستجو شده داشته باشه. اصول کسلی سئو با ارائه این الگوریتم تغییر نکرده، ولی استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت دچار تغییرات و تحولاتی شدن.

جمع آوری و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله راهنمای جامع الگوریتم رنک برین به زبان ساده، اطلاعاتی در مورد رنک برین گوگل یا Rank Brain برای شما ارائه کنیم و به بررسی فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین بپردازیم و تاثیر الگوریتم رنک برین بر سئو سایت رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم رنک برین یا Rank Brain بخشی از الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی گوگل هست که برای درک بهتر عبارت جستجو مورد استفاده کاربران قرار می گیره.

نظرات: