ما سعی می کنیم در مقاله نحوه پیدا کردن ترندهای پرطرفدار، اطلاعاتی در مورد پیدا کردن موضوعات ترند پرطرفدار برای شما ارائه کنیم و به بررسی ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سئو سایت داشته باشین و بتونین موضوعات داغ رو پیدا کنین. چگونه موضوعات بروز و ترند دنیا رو برای وبسایت یا شبکه های اجتماعی خودمون شناسایی کنیم؟ با استفاده از چه ابزارهایی می تونین ترندهای پرطرفدار یا موضوعات تاپ رو که طرفدار بیشتری دارن برای سایت، اینستاگرام، توییتر و.... پیدا کنین؟ این ها شاید سوال هایی باشه که برای شما نیز پیش اومده و خواستین تا جوابی به اون ها پیدا کنین.

اگه شما نیز از اون دسته کسب و کارهای آنلاین هستین که برای سایت و شبکه های اجتماعی خودتون محتوا تولید می کنین، قطعا یکی از چالش ها و دغدغه های شما پیدا کردن موضوعات و ترندهای پرطرفدار هست. این موضوع که در این روزها کدوم موضوعات بیشتر در موتورهای جستجو سرچ میشن، می تونه کیفیت کار شما رو افزایش بده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نحوه پیدا کردن ترندهای پرطرفدار، اطلاعاتی در مورد پیدا کردن موضوعات ترند پرطرفدار برای شما ارائه کنیم و به بررسی ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت بپردازیم.

ترند به چه معناست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اصطلاحات و مفاهیم مربوط به اون ها نیز به زندگی افراد راه پیدا کرده. یکی از این اصطلاحات که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته، کلمه ترند هست. به همین دلیل، این افراد رو برای دونستن اینکه چجوری موضوعات ترند روز رو پیدا کنند، به فکر انداخته. ترند یا Trend در لغت به معنی گرایش و تمایل هست. بنابراین، وقتی میگن موضوعی ترند شده، یعنی افراد زیادی به سمت اون موضوع گرایش و تمایل پیدا کردن.

شاید برایتان مفید باشد: آنالیز سایت چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

چرا باید به دنبال کلمات کلیدی پر جستجو باشیم؟

ترند به چه معناست؟

با توجه به اینکه قصد داریم در این بخش اهمیت کلمات کلیدی پرجستجو رو برای شما ارائه کنیم، بهتره ابتدا توضیحاتی در مورد سئو سایت برای شما ارائه کنیم. سئو به زبان انگلیسی SEO در واقع مخفف Search Engine Optimization هست. همچنین سئو بهتر وبسایت یعنی بهتر دیده شدن سایت. البته سئو برای کلمات کلیدی خاص مورد استفاده قرار می گیره. بنابراین، کلمات کلیدی اهمیت زیادی در بهتر دیده شدن سایت و سئو سایت دارن و باید توجه زیادی به این کلمات در زمان تولید محتوا کنیم.

جالب اینجاست که بدونین با توجه به کسب و کار ما باید ببینیم کدوم کلمات کلیدی برای شما اهمیت داره و کدوم یک از اون ها زیاد جستجو میشن. برای مثال اگه صرافی ارز دیجیتال هستیم، باید ببینم که آیا کلمه کلیدی خرید ارز دیجیتال برای ما مهم هست؟ اگه یه پزشک جراح و متخصص گوش، حلق و بینی هستیم آیا کلمه کلیدی مهندس مکانیک برای ما اهمیت داره؟

توجه داشته باشین که کاربران اینترنت حتی موقعیت مکانی رو هم جستجو می کنند. بنابراین، برای مثال اگه به دنبال شرکت مشاور مدیریت برای جلسه حضوری ارومیه هستین، ممکنه برای شما دفتر شرکت مهم باشه و کلمه کلیدی جستجو شما شرکت مشاور مدیریت در ارومیه باشه. حتی در خود ارومیه ممکنه جستجوی شما منطقه ای باشه. به این ترتیب، اگه قصد دارین تا سایت شما بیشتر دیده بشه، باید به دنبال کلمات کلیدی پرجستجو یا موضوعات ترند یا پرطرفدار برین و سعی کنین تا کلمات کلیدی که اکثر کاربران سرچ می کنند رو استفاده کنین.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت

همونطور که گفتیم، برای اینکه بدونین چطور موضوعات ترند روز رو پیدا کنین و یا کاربران از چه موضوعاتی در حال حاضر بیشتری استقبال رو می کنند، لازمه از ابزارهایی استفاده کنین. این ابزارها با بررسی شبکه های اجتماعی مختلف که افراد زیادی در اونجا فعالیت می کنند، می تونن این موضوعات رو پیدا کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله نحوه پیدا کردن ترندهای پرطرفدار، به معرفی ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت بپردازیم تا با این ابزارها اشنا بشین.

• Google Trends(گوگل ترند)

یکی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت، پلتفرم Google Trends هست. این پلتفرم یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن اطلاعات هست که در دنیا جستجو و سرچ میشه. برای پیدا کردن کلمات کلیدی ترند، می تونین از چندین ابزار مختلف گوگل ترند استفاده کنین. برای این کار ابتدا بایا وارد سایت گوگل ترند به نشانی trends.google.com بشین و با کلیک بر روی سه نقطه وارد متو شده و در این صفحه اطلاعات زیادی در مورد محبوبیت کلمات کلیدی برای دوره های زمانی مشخص ارائه شده که می تونین از این بخش کلمات کلیدی ترند و موضوعات پرطرفدار رو پیدا کنین.

• Google Analytics(گوگل آنالیتیکس)

یکی دیگه از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت، پلتفرم Google Analytics یا گوگل آنالیتیکس هست. برای استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می تونین با یه حساب کاربری رایگان ثبت نام کرده و کد اون رو در وبسایت خودتون وارد کنین تا ترافیک وبسایت رو تجزیه و تحلیل و آنالیز کنین. در این سرویس به راحتی می تونین صفحاتی که ترافیک یا بازدید بیشتری رو جذب می کنند رو پیدا کرده و بر روی کلمات کلیدی اون برای محصولات و پکیج های خودتون استفاده کنین.

• Google Autocomplete

Google Autocomplete

یکی دیگه از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت، استفاده از قابلیت خود گوگل در سرچ ها یا Google Autocomplete هست. برای این کار که از قابلیت خود گوگل استفاده می کنیم، میشه بهترین نتیجه رو به دست آورد. برای این کار ابتدا به نشانی گوگل google.com رفته و عبارت مورد نظر خودتون رو وارد می کنین. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی پرکاربرد هست. همونطور که تایپ می کنین، گوگل بر اساس چیزی که وارد کردین، همانند تصویر بالا برخی از جستجوهای محبوب و مرتبط با موضوع شما رو گزارش میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نحوه پیدا کردن ترندهای پرطرفدار، اطلاعاتی در مورد پیدا کردن موضوعات ترند پرطرفدار برای شما ارائه کنیم و به بررسی ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پرطرفدار برای سئو سایت بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین موضوعات داغ رو پیدا کنین. همونطور که گفتیم، افراد برای دونستن اینکه چجوری موضوعات ترند روز رو پیدا کنند، به فکر افتادن. ترند یا Trend در لغت به معنی گرایش و تمایل هست. بنابراین، وقتی میگن موضوعی ترند شده، یعنی افراد زیادی به سمت اون موضوع گرایش و تمایل پیدا کردن.

نظرات: