سئو محلی یا SEO Local؛ واژه ای که این روزها در دنیای سئو زیاد از اون می شنویم و کسب و کارها به دنبال بهینه کردن سئو محلی سایت خودشون هستن! ولی سئو محلی چیست؟ 4 دلیل که سئو باید افزایش درآمد می شود کدامند؟ بهتره بدونین با گسترش کسب و کارهای آنلاین، اهمیت سئو برای همه کسب و کارها بالا رفت و شرکت های بزرگ سالانه هزینه های زیادی صرف دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی سایت خودشون می کنند، ولی سئو فقط مخصوص کسب و کارهای بزرگ نیست. امروزه بیشتر کسب و کارها از یه شرکت بزرگ تجاری گرفته تا یه فروشنده محصولات ارگانیک محلی به سراغ دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین اومدن.

با ورود مشاغل کوچیک به دیجیتال مارکتینگ، مفهومی در سئو به عنوان سئو محلی یا Local SEO شکل گرفت. سئو محلی به معنی بهینه سازی سئو سایت برای نمایش به کاربرانی هست که در اطراف محل فیزیکی کسب و کار ما قرار دارن. سئوی محلی به کسب و کارهای کوچیک کمک می کنه تا مشتریان بالقوه ای که در اطراف محل کسب و کارها اون ها قرار دارن رو جذب کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سئو محلی چیست؟ اطلاعاتی در مورد سئو محلی یا Local SEO به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار بپردازیم و اهمیت سئو محلی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی چیست؟

 سئو محلی نوعی استراتژی قدرتمند در بازاریابی دیجیتال هست که صاحبین سایت ها در اون مشتریان محلی رو هدف گذاری می کنند. اگه در نتایج محلی جستجو نمایش داده نشین، شانس بزرگی رو برای دیده شدن و کسب ترافیک از دست میدین. افزایش ترافیک سایت، بیشتر دیده شدن برند و در آخر افزایش درآمد امتیازاتی هست که به کمک سئو محلی به دست میان.

جالب اینجاست که بدونین سئو محلی به فرایندهایی گفته میشه که در مورد بهینه سازی رتبه سایت برای دریافت ترافیک بیشتر از طرف مخاطبان محلی انجام می گیرن. اگه مالک یه کسب و کار محلی مثل آرایشگاه یا مغازه و داروخانه هستین، اولین کاری که برای جذب مخاطبان باید انجام بدین این هست که به اون ها بگین کسب و کار شما کجا قرار داره و در دنیای واقعی هم می تونین خدمت رسانی کنین. بنابراین، حتی اگه هیچ بازدیدکننده ای به محل کار شما سر نزنه، حداقل تونستین با کسب و کار خودتون افراد زیادی در اون محل رو هدف قرار بدین.

مقاله پیشنهادی: انواع سئو چیست و کدام اهمیت بیشتری دارد؟

تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار

تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار

همونطور که گفتیم، سئو محلی یا Local SEO بر بهبود رتبه بندی و قابلیت مشاهده برای دستیابی به مخاطبان هدف در یه منطقه خاص جغرافیایی متمرکز هست. سئو محلی باعث افزایش فروش کسب و کارها به صورت محلی میشه. اکثر عوامل در سئو عمومی هنوز هم اعمال میشن، ولی تاکید بیشتری بر کلمات کلیدی خاص مکان، کاربران و هدف جستجو میشه. سئو محلی تاثیرات زیادی بر روی کسب و کار می ذاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: انواع ایرادات فنی صفحات وب و تاثیر آن بر سئو

• یکی از تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار این هست که به مشتریان اطلاعات کسب و کار شما رو ارائه میده. به عبارت دیگه، سئوی محلی به بازدیدکننده ها کمک می کنه تا دقیقا بدونن با چه کسب و کاری در ارتباط هستن. اون ها به راحتی می تونن در چند دقیقه درباره مواردی مثل وای فای رایگان در محل، پیشنهادات و تخفیف های ویژه به دست بیارن.

• یکی دیگه از تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار این هست که اگه سایت هم نداشته باشین، برای کسب و کار شما مفید میشه. به عبارت دیگه، اگه سایت نداشته باشین، به کمک سئوی محلی مخاطبان می تونن جزئیاتی از کسب و کار شما مثل آدرس و شماره تلفن رو به دست بیارن.

• یکی دیگه از تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار این هست که سرنخ های با کیفیت و نرخ تبدیل بالا براتون فراهم می کنه. اکثر این سرنخ هایی که از سئوی محلی میان، واقعی هستن و نرخ تبدیل شما رو بالا میبره و بازدیدکننده ها به مشتری دائمی تبدیل میشن.

• یکی دیگه از تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار این هست که در بین مخاطبین اعتمادسازی می کنه. هرچه اطلاعات بیشتری از شما در اینترنت وجود داشته باشه، مردم بیشتر به کسب و کار شما اطمینان می کنند.

چرا به سئو محلی نیاز داریم؟

چرا به سئو محلی نیاز داریم؟

با معرفی الگوریتم کبوتر گوگل در سال 2013، اهمیت سئو محلی قبل از هر زمان دیگه ای بیشتر شد و گوگل اعلام کرد که کسب و کارها و سایت های کوچیک می تونن با بهینه سازی سئو محلی یا Local SEO وارد رقابت در حوزه دیجیتال مارکتینگ بشن و کاربران هدفی رو که در نزدیکی اون ها قرار دارن، جذب کسب و کار خود کنند. توجه داشته باشین که سئو محلی به کسب و کارها کمک می کنه تا سایت خودشون رو برای کاربرانی که در نزدیکی اون ها قرار دارن، نمایش بدن. این موضوع یه مزیت خیلی مهم برای یه کسب و کار کوچیک و محلی هست. چون در بیشتر موارد این کسب و کارها خدمات رسانی گسترده ای ندارن و مشتریان هدف اون ها فقط افرادی هست که در نزدیکی محل کسب و کار اون ها وجود دارن. بنابراین، اگه می خواهین تا افراد نزدیک محل کسب و کار خودتون رو به سایت و کسب و کار خودتون جذب کنین، باید از سئو محلی یا Local SEO استفاده کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سئو محلی چیست؟ اطلاعاتی در مورد سئو محلی یا Local SEO به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات سئو محلی بر کسب و کار بپردازیم و اهمیت سئو محلی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، سئو محلی نوعی استراتژی قدرتمند در بازاریابی دیجیتال هست که صاحبین سایت ها در اون مشتریان محلی رو هدف گذاری می کنند. اگه در نتایج محلی جستجو نمایش داده نشین، شانس بزرگی رو برای دیده شدن و کسب ترافیک از دست میدین.

نظرات: