برندسازی برای سئو؛ راهی برای افزایش بازدید هدفمند از موتور جستجوی گوگل! برندسازی چیست؟ اصول برندسازی چیست؟ آیا سئو در برندسازی تاثیرگذار هست؟ بهتره بدونین سئو فقط تاثیر فنی بر روی سایت شما نداره! اثرات غیرمستقیمی از جمله موفقیت در بازاریابی، تبلیغات و برندسازی هم برای به دنبال داره تا بیشتر از قبل به مزیت های سئو پی ببرین. افراد حرفه ای و متخصص در بازاریابی چند سالی هست که از تاثیر سئو بر برندینگ صحبت می کنند. شما می تونین با برندسازی، سئو سایت خودتون رو بهبود بدین و در صفحه نتایج گوگل رتبه های برتر رو به دست بیارین. همین موضوع هم باعث میشه تا درآمد خودتون رو افزایش بدین.

همونطور که می دونین، مشتریان از مهم ترین فاکتورهای یه کسب و کار محسوب میشن. چون توسط اون ها کسب و کارتون رونق پیدا کرده و به افراد بیشتری معرفی میشین. در این میان برندینگ هم به شما کمک می کنه تا به افراد بیشتری معرفی بشین. در اصل برندسازی یه سری اقدامات درباره معرفی کسب و کار به مشتریان هدف هست که باید بهش توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله برندسازی برای سئو، اطلاعاتی در مورد برندینگ به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل ساخت برند از نظر سئو بپردازیم و تاثیر برندینگ در سئو رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین رتبه های خوبی رو برای سایتتون به دست بیارین.

برندینگ چیست؟

برندینگ چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوایی و سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم برندینگ یا Branding رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که برندینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که برندینگ تکنیک هایی در بازاریابی هست که باعث میشه تا مخاطب بعد از شنیدن اسم برند شما یه تصویر خوب در ذهن خود از برند شما ترسیم کنه. یه برند خوب باید در ذهن مخاطبین و مشتریان خود محصولات و خدمات متفاوت تری داشته باشه و این از فواید برندینگ هست. وقتی کسب و کار شما یه برند معروف تبدیل بشه، ذهن مخاطبین، برند شما رو کم ریسک تر دونسته و برای تصمیم گیری شکی نداره.

جالب اینجاست که بدونین برند سازی یا برندینگ به فرایندی گفته میشه که شما با ایجاد یه اسم و نماد تلاش می کنین تا خودتون رو در ذهن مخاطبین تثبیت کنین. این اسم تجاری هست که به شرکت شما اعتبار میده و باعث میشه تا مشتریان به سمت شما و محصولاتتون بیان. در واقع شما با اسم تجاری خودتون یه تصویر ذهنی در مخاطب به وجود میارین که وقتی اسم برندتون رو می شنوه، نا خودآگاه یاد محصولات و خدمات دهی شما بیفته. این رو هم بدونین که اثرگذاری در برندینگ اکثرا به شکل غیرمستقیم میشه.

مقاله پیشنهادی: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات چیست؟

تاثیر برندینگ در سئو

تاثیر برندینگ در سئو

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله به بررسی تاثیر برندینگ در سئو بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. برندینگ در سئو می تونه یکی از زمینه های مهم برای موفقیت در کسب و کار رو فراهم کنه. خیلی از افراد برندینگ رو از سئو جدا می دونن، ولی بهتره بدونین که برندینگ یکی از زیرشاخه های سئو هست. توجه داشته باشین که در گوگل، برندینگ یا برندسازی در سئو کاملا حس میشه و گوگل نسبت به برندهایی که در نظر مخاطبان شناخته میشه هم رفتارهای متفاوتی از خود نشون میده.

در حقیقت گوگل اعتبار و اهمیت زیادی به برندهای معروف نسبت به برندهای کوچیک میده. همچنین موتور جستجوی گوگل همیشه ارزش زیادی برای کاربران قائل میشه و به همین دلیل رتبه های بالا به برندهای معروف اختصاص پیدا می کنه تا کاربران بتونن به راحتی نیازهای خودشون رو رفع کنند. وقتی کسب و کار شما کاملا شناخته بشه و در نتیجه گوگل در قسمت بالا قرار بگیره و این باعث سرعت در موفقیت و پیشرفت شما میشه. به عبارت دیگه، برندینگ بهتر به معنی رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو میشه. برندهایی که حضور پایدارتری دارن، همیشه ترافیک طبیعی بیشتری از گوگل دریافت می کنند و این موضوع هم درباره شرکت های بزرگ و هم درباره شرکت های کوچیک صدق می کنه.

مقاله پیشنهادی: انواع سئو چیست و کدام اهمیت بیشتری دارد؟

مراحل ساخت برند از نظر سئو

مراحل ساخت برند از نظر سئو

همونطور که گفتیم، اهمیت برندینگ در سئو خیلی زیاده. برندسازی و وب برندینگ برای کسب و کارهایی که به دنبال بازاریابی اینترنتی هستن، بسیار مهم هست. هدف از سئو قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و جذب مشتریان بیشتر هست. در حالی که هدف برندینگ هر معرفی کردن شرکت و فعالیت های اون و افزایش ترافیک هست. در ادامه مراحل ساخت برند از نظر سئو رو یاد می دیم.

• مرحله اول: پیش بینی ارزش های برند و تغییرات کاربران در طول زمان

• مرحله دوم: ایجاد یه کانال تجربی همه جانبه

• مرحله سوم: بهینه سازی موجودیت کسب و کار

• مرحله چهارم: دسته بندی کردن موضوعی و بهینه سازی کلمات کلیدی برای برندسازی

نقش سئو در برندسازی چیست؟

سئو و برندسازی رابطه دوطرفه دارن و موفقیت در هر کدوم پیش زمینه ای برای موفقیت دومی هست. مهم ترین مزیت سئو این هست که به سایت و برند شما پیش موتورهای جستجوگر مثل گوگل اعتبار و ارزش میده. اهمیت سئو در برندسازی در استراتژی های نوع برخورد و تعامل شما با مشتریان و کاربران شما نفهته هست. نکته مهمی که گوگل از اون برای رتبه بندی صفحه ها استفاده می کنه، رضایتمندی و تجربه کاربری مخاطبان و مشتریان از برند و سایت شما هست. هرچقدر میزان این رضایتمندی بالاتر باشه، برند شما محبوب تر و معتبرتر میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله برندسازی برای سئو، اطلاعاتی در مورد برندینگ به شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل ساخت برند از نظر سئو بپردازیم و تاثیر برندینگ در سئو رو مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین رتبه های خوبی رو برای سایتتون به دست بیارین. همونطور که گفتیم، برندینگ تکنیک هایی در بازاریابی هست که باعث میشه تا مخاطب بعد از شنیدن اسم برند شما یه تصویر خوب در ذهن خود از برند شما ترسیم کنه. یه برند خوب باید در ذهن مخاطبین و مشتریان خود محصولات و خدمات متفاوت تری داشته باشه و این از فواید برندینگ هست.

نظرات: