افزایش سرعت ایندکس سایت می تونه برای خیلی از کاربرانی که در زمینه سئو سایت فعالیت می کنند، اهمیت زیادی داشته باشه! احتمالا برای شما هم بارها اتفاق افتاده باشه که حتی یه هفته بعد از انتشار محتوایی در سایت، اون رو در بین صفحات ایندکس شده گوگل مشاهده نکرده و نگران شده باشین. در واقع این موضوع واقعا هم نگران کننده هست! اصلا می دونین ایندکس سایت چیست؟ آیا با روش های افزایش سرعت ایندکس سایت آشنا هستین؟ دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت چی می تونه باشه؟ از کجا بفهمیم که سایت ایندکس شده؟

امروزه یکی از چالش ها و مسائل مهم در سئو سایت، انتشار محتوای جدید یا آپدیت محتواهاست، ولی نه تنها اینکه محتوا منتشر کنین کافی نیست، بلکه باید خزنده گوگل هم صفحه جدید شما رو کراول و سپس ایندکس کنه. سرعت ایندکس، برای سایت های خبری اهمیت زیادی داره؛ چون محتوای تازه در این دسته از سایت ها حرف اول رو میزنه. البته فقط سایت خبری نیستن که به دنبال بالا بودن سرعت ایندکس سایت خودشون هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 10 راهکار موثر برای افزایش سرعت ایندکس سایت، اطلاعاتی در مورد ایندکس سایت یا Indexing به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های افزایش سرعت ایندکس سایت بپردازیم و دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش ها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات

ایندکس سایت چیست؟

ایندکس سایت چیست؟

 ایندکس سایت یکی از مباحثی هست که در حوزه سئو و طراحی سایت مطرح میشه. زمانی که سایت جدیدی رو راه اندازی می کنین و یا محتوایی رو در اون منتشر می کنین، این اطلاعات باید در ابتدا مراحلی رو طی کنه تا ابتدا به گوگل و سپس به کاربران معرفی بشه. به عبارت دیگه، ایندکس شدن سایت یعنی صفحات سایت شما در موتورهای جستجو قرار بگیره و توسط اون پیدا بشه.

جالب اینجاست که بدونین ممکنه شما سایتی رو بارگذاری کنین، ولی وقتی که اون رو در گوگل جستجو می کنین، موتورهای جستجو اون رو پیدا نمی کنند. مثل اینکه اصلا چنین سایتی وجود نداره. اگه این اتفاق افتاد، به این معنی هست که سایت ایندکس نشده. بنابراین، برای اینکه متوجه بشین سایت شما ایندکس شده یا نه، بهترین راه این هست که عنوان اصلی اون رو سرچ کنین. اگه سایت شما در فضای اینترنت پیدا شد و بالا اومد، به این معنی هست که سایت شما ایندکس شده و نگرانی وجود نداره. در غیر این صورت هنوز ایندکس نشده و باید راه حلی برای اون پیدا کرد. شما می تونین با روش های مختلفی سرعت ایندکس سایت خودتون رو بالا ببرین.

دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت

دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت

همونطور که گفتیم، ایندکس شدن یعنی سایت شما از طرف موتورهای جستجو بررسی شده و به نمایش در اومده. یعنی اگه اسم سایت و یا URL اون رو جستجو کنین، باید اون رو ببینید. اگه اون رو ندیدین، یعنی هنوز ایندکس نشده. بهتره بدونین بالا بودن سرعت ایندکس شدن سایت به دلایل مختلفی از اهمیت زیادی برخوردار هست. برخی از دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت عبارت هستن از:

• یکی از دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت، محتوا سئو هست. زمانی که سرعت ایندکس سایت شما زیاد باشه، شانس شما در سئو محتوا نسبت به بقیه سایت های رقیب بیشتر هست. به همین دلیل بیشتر سئوکاران تلاش می کنند تا سرعت ایندکس سایت خودشون رو بالا ببرن.

• یکی دیگه از دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت، جلوگیری از دزدی محتواست. بعضی از سایت ها با کمک ربات ها محتوای سریع منتشر شده رو خیلی زود در سایت خودشون منتشر می کنند. بنابراین، سایتی که محتوای دزدی شده رو در سایت منتشر کرده اعتبار اون محتوا رو دریافت می کنه.

روش های افزایش سرعت ایندکس سایت

روش های افزایش سرعت ایندکس سایت

در حال حاضر یکی از مسائل مهم و ضروری برای صاحبان سایت، ایندکس شدن مطالبشون در گوگل هست. در اصل زمانی که یه لینک جدید برای بررسی به گوگل فرستاده میشه، در سریع ترین زمان ممکن شروع به خزش اون می کنه و همه محتویات اون مثل URL، محتوای متنی، تصاویر، لینک های داخلی و... رو مورئ بررسی قرار میده. شما می تونین با تکنیک های مختلفی سرعت ایندکس سایت خودتون رو بالا ببرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 10 راهکار موثر برای افزایش سرعت ایندکس سایت بپردازیم.

• عدم استفاده از محتوای تکراری

یکی از روش های افزایش سرعت ایندکس سایت، عدم استفاده از محتوای تکراری هست. مطالب تکراری می تونن به عنوان مخرب ترین عامل محسوب بشن، چون زمانی که مطالب تکراری باشن، خزنده ها می تونن اون رو به صورت صفحه معیوب بشناسن. پس در نظر داشته باشین که تکراری بودن مطالب ضربه سنگینی به سایت شما وارد می کنه و سرعت ایندکس سایت خودتون رو کاهش بدین.

مقاله پیشنهادی: محتوای کپی چیست و ابزارهای تشخیص آن کدامند؟

• معرفی نقشه سایت به گوگل

معرفی نقشه سایت به گوگل هم یکی دیگه از روش های افزایش سرعت ایندکس سایت هست. نقشه سایت یه فابل با فرمت xml هست که در صفحه ای از سایت قرار گرفته و به موتورهای جستجو برای ایندکس سریع محتواها کمک می کنه. نقشه سایت شامل لینک صفحات مختلف سایت شما هست و به محض اینکه تغییر جدیدی در سایت خودتون به وجود میارین، این تغییرات در نقشه سایت هم ثبت شده و در زمان بررسی سایت توسط خزنده ها به اطلاعات اون ها میرسه.

• لینک سازی داخلی

یکی دیگه از 10 راهکار موثر برای افزایش سرعت ایندکس سایت، لینک سازی داخلی هست. بعضی وقت ها ممکنه شما محتوای جدیدی منتشر کنین و بعد از اون ربات های خزنده به سایت شما سر بزنن، ولی اون محتوای تازه رو ایندکس نکنند. وقتی شما از صفحات مختلف سایت به محتوای جدید لینک میدین، در واقع چندین مسیر و راه مختلف بین صفحات به وجود میارین که ربات ها به کمک اون محتوای شما رو ایندکس می کنند.

• انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی

یکی دیگه از تکنیک های افزایش سرعت ایندکس سایت، انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی هست. در گذشته که هنوز سرویس گوگل پلاس وجود نداشت، به محض انتشار یه پست در سایت، لینک اون رو در این شبکه به اشتراک می ذاشتیم. این موضوع علاوه بر افزایش سرعت ایندکس محتوا به سئو اون هم کمک می کرد. امروزه هم انتشار لینک محتوای جدید در شبکه های اجتماعی باعث سریع تر ایندکس شدن محتوا میشه. بنابراین، شما می تونین با انتشار محتواهای سایت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و... سرعت ایندکس سایت خودتون رو بالا ببرین.

• افزایش بازدید صفحه

افزایش بازدید صفحه

افزایش بازدید صفحه هم یکی دیگه از روش های افزایش سرعت ایندکس سایت هست. به همین دلیل خیلی از سئوکاران سعی می کنند تا بازدید صفحات سایت خودشون رو بالا ببرن. طبق گفته برخی منابع انگلیسی، افزایش بازدید صفحه در افزایش سرعت ایندکس اون تاثیر داره. این یعنی اگه صفحه شما بعد از انتشار توسط مخاطبان بازدید بشه، گوگل متوجه این سیگنال مثبت شده و برای ایندکس سریع اون اقدام می کنه. بنابراین، می تونین برای استفاده از این راهکار لینک صفحه مورد نظر خودتون رو بعد از انتشار در گروه ها و... به اشتراک بذارین.

• افزایش کیفیت محتوا

یکی دیگه از 10 راهکار موثر برای افزایش سرعت ایندکس سایت این هست که محتواهای با کیفیت و جذابی تولید کنین. این یعنی اگه امروز یه محتوای مفید در مورد حوزه فعالیت خودتون منتشر کنین، ولی فردا محتوایی رو از سطح وب کپی کرده و به سایتتون انتقال بدین، گوگل این سیگنال ها رو متوجه شده و می فهمه که شما خیلی به کیفیت محتوا اهمیت نمی دین. به این ترتیب شما رو از اولویت ایندکس سایت خودشون خارج می کنه. بنابراین، سعی کنین تا برای ایندکس سریع صفحات سایت خودتون از محتواهای با کیفیت استفاده کنین.

مقاله پیشنهادی: 10 نکته مهم که در هر محتوایی باید رعایت شود

• ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل هم یکی دیگه از روش های افزایش سرعت ایندکس سایت هست. یکی از ابزارهای رایگان گوگل برای کمک به صاحبان سایت ها، سرچ کنسول هست. با ثبت سایت در این ابزار می تونین سرعت ایندکس سایت خودتون رو بالا برده و به مشکلات سایت خودتون پی ببرین. بنابراین، اگه می خواهین تا گوگل محتواها یا سایت شما رو خیلی سریع ایندکس کنه، سایت خودتون رو در سرچ کنسول گوگل ثبت کنین.

• لینک سازی خارجی

یکی دیگه از راهکارهای افزایش مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل، استفاده از لینک سازی خارجی در سایت هست. بنابراین، اگه بتونین در سایت های معتبر مطالبی رو منتشر کرده و سپس به محتوای خودتون لینک بدین، علاوه بر افزایش سرعت ایندکس سایت به سئوش هم کمک کردین. لینک سازی خارجی باعث میشه تا آمار بازدید از صفحات نیز زیاد بشه که این موضوع هم تاثیر مستقیم بر سرعت ایندکس سایت داره. البته لینک سازی خارجی نیازمند رعایت اصولی هست که باید اون ها رو رعایت کنین.

مقاله پیشنهادی: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

• استفاده اصولی از متاتگ ها

استفاده اصولی از متاتگ ها

یکی دیگه از روش های کاهش مدت زمان سرعت ایندکس شدن صفحات سایت این هست که به صورت اصولی از متاتگ ها استفاده کنین. متاتگ ها در سئو به گوگل یا موتورهای جستجو کمک می کنند تا موارد با اهمیت در هر صفحه رو درک کرده و متوجه اون ها بشن. شما می تونین به کمک تگ های هدینگ هر محتوا مثل تگ H1 و سایر تگ ها بخش های مهم هر صفحه رو به گوگل نشون بدین. الان اگه این تگ ها بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با همون محتوا انتخاب شده باشن، شانس شما برای دیده شدن توسط گوگل بیشتر میشه.

• آپدیت و بروزرسانی مرتب سایت

آپدیت و بروزرسانی مرتب سایت هم یکی دیگه از راهکارهای افزایش سرعت ایندکس سایت هست که نشون دهنده فعال بودن سایت هست و گوگل به این موضوع اهمیت زیادی قائل میشه. از طرف دیگه، وقتی که به طور مرتب و دائمی سایتتون رو بروزرسانی کنین، سیگنال هایی رو برای گوگل ارسال می کنین. در نتیجه ربات ها با سرعت بیشتری به سایت شما سر می زنن. برای این کار بهتره هر 2 هفته یبار محتواهای سایتتون رو بروز کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 10 راهکار موثر برای افزایش سرعت ایندکس سایت، اطلاعاتی در مورد ایندکس سایت یا Indexing به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های افزایش سرعت ایندکس سایت بپردازیم و دلایل مهم بودن افزایش سرعت ایندکس سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، ایندکس سایت یکی از مباحثی هست که در حوزه سئو و طراحی سایت مطرح میشه. زمانی که سایت جدیدی رو راه اندازی می کنین، این اطلاعات باید در ابتدا مراحلی رو طی کنه تا به گوگل و سپس به کاربران معرفی بشه

نظرات: