بازنویسی محتوا؛ کپی کردن متن با شکل متفاوت! آیا دوست دارین اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین؟ اصلا می دونین بازنویسی محتوا چیست؟ چرا باید محتوا رو بازنویسی کرد؟ چه زمانی ما به بازنویسی متن رو میاریم؟ بازنویسی محتوا با چه اهدافی صورت می گیره؟ تکنیک های بازنویسی محتوا متنی کدامند؟ به نظر شما بازنویسی محتوا در چه شرایطی کاربرد داره؟ نکات مهمی که باید در محتوا نویسی رعایت کنیم، کدامند؟

هر سایت یا کسب و کاری که برای بازاریابی رو به استفاده از روش های بازاریابی محتوایی میاره، به تولید محتوای حرفه ای نیاز داره. تولید محتوای با کیفیت و اصیل در عین حال که یه برگ برنده به شمار میره، کار سختی هست. بازنویسی محتوا از جمله روش هایی هست که این کار رو آسون می کنه. بازنویسی محتوا یکی از مهارت هایی هست که هر تولیدکننده محتوا باید اون رو بلد باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بازنویسی محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازنویسی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی اهداف بازنویسی محتوا بپردازیم و تکنیک های بازنویسی کردن محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم تا این مهارت رو یاد بگیرین.

بازنویسی محتوا چیست؟

بازنویسی محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بازنویسی محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازنویسی محتوا به این معنی هست که شما از یه مقاله دیگه یه مقاله جدید تولید می کنین، ولی باید به این مورد توجه بشه که تغییر دادن چندین کلمه در محتوا به عنوان بازنویسی نبوده و این مورد رو موتور حرفه ای گوگل می تونه به راحتی تشخیص بده. به صورت کلی بازنویسی محتوا به دو مدل انجام می گیره که مدل اول بازنویسی محتوای قبلی در سایت خودمون هست و مدل دوم هم بازنویسی از محتوای یه سایت دیگه برای تولید محتوای جدید برای سایت خودمون هست.

جالب اینجاست که بدونین بازنویسی محتوا یکی از پرتقاضاترین روش های تولید محتوا هست. این روش در زمانی که اطلاعاتی درباره موضوع محتوا نداریم، یا قصد بروزرسانی محتوا رو داریم استفاده میشه. به این شکل که نویسنده در مورد موضوعی خاص بین یک یا چند منبع رو مطالعه کرده و با اضافه کردن دانسته های خود به اون محتوایی بی نظیر و منحصر به فرد تولید می کنه. در اصل با این کار محتوای قدیمی رو تبدیل به محتوایی جدید برای انتشار در بلاگ سایتمون می کنیم. ای روش به شما کمک می کنه تا وقتتون رو برای پیدا کردن محتوایی جدید تلف نکنین.

مقاله پیشنهادی: قوانین تولید محتوا چیست؟

اهداف بازنویسی محتوا چیست؟

اهداف بازنویسی محتوا

همونطور که گفتیم، بازنویسی محتوا در واقع یعنی استفاده از محتواهای منتشر شده قدیمی و تبدیل اون به یه محتوای غنی و خوب و البته به روز برای انتشار مجدد به عنوان یه پست جدید برای وبلاگ. همیشه قرار نیست به دنبال محتوا و موضوع تازه ای بگردین، بعضی وقت ها می تونین با دست کشیدن به سر و روی محتواهای قدیمی و تکوندن خاک روی اون ها محتوای تازه ای تولید کنین. بازنویسی محتوا به اهداف مختلفی تولید میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اهداف بازنویسی محتوا بپردازیم.

صرفه جویی در زمان و هزینه

یکی از اهداف بازنویسی محتوا، صرفه جویی در زمان و هزینه هاست. به دلیل اینکه دیگه نیازی به پیدا کردن موضوع جدید و صرف زمان برای جستجو و تحقیق و در نهایت نوشتن محتوای جدید نیست، باعث میشه تا در زمان صرفه جویی بشه. اگه هم محتوای سایت خودتون رو برون سپاری کردین و شرکت های مختلفی انجام اون رو بر عهده گرفتن، با این کار دیگه نیازی به ثبت سفارش جدید نیست و خودتون می تونین محتواهای قدیمی رو بازنویسی کنین.

بروز بودن محتوا

یکی دیگه از اهداف بازنویسی محتوا، بروز بودن محتوا هست. امروزه با سرعتی که پیشرفت علم و فناوری داره، اصلا بعید نیست که محتواهای قدیمی دیگه کاربردی نداشته باشن. بازنویسی محتوا کمک می کنه تا محتواهای قدیمی خودتون رو بروز نگه دارین و اجازه ندین تا از بین برن. مثلا اگه درباره الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو مقاله ای منتشر کردین، قطعا نیاز به بازنویسی دارن.

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت هم یکی دیگه از اهداف بازنویسی محتوا هست. جالب اینجاست که بدونین بازنویسی محتوا باعث میشه تا محتواهای قدیمی که در سایت ما وجود دارن، بروز بشن و همین کافیه تا امتیاز مثبت برای گوگل فرستاده بشه و به محتوای شما اعتبار بیشتری بده. با بازنویسی محتوا، مخاطبان بیشتری شما رو می شناسن و ترافیک سایت شما رو تا حد زیادی افزایش میده.

بیشتر بخوانید: اصول خوانایی در تولید محتوا چیست؟

تکنیک های بازنویسی محتوا

تکنیک های بازنویسی محتوا

احتمالا به این فکر کرده باشین که چجوری میشه محتوایی رو دوباره نوشت؟! معمولا وقتی که یه مطلب نوشته میشه، تصور بر این هست که کامل و جامع نوشته شده و حالا ایجاد تغییر در اون در نگاه اول احتمال داره که سخت به نظر برسه. برخی از تکنیک های بازنویسی محتوا عبارت هستن از:

  • یکی از تکنیک های بازنویسی محتوا، استفاده کردن از کلمه های هم معنی هست. سعی کنین بدون اینکه تغییری در شیوایی و روانی متن به وجود بیاد، واژه هم معنی رو جایگزین کنین و اصطلاحا با بیانی دیگه همون مفهوم رو بگین.
  • تغییر شکل و ساختار کلمات و عبارت ها هم یکی دیگه از تکنیک های بازنویسی محتوا هست. با استفاده از این روش شما می تونین مفهوم همون جمله رو با کلمه های دیگه ای توضیح بدین.
  • یکی دیگه از تکنیک های بازنویسی محتوا، تغییر ساختار دستوری هست. توجه داشته باشین که تغییر افعال نباید آسیبی به مطلب وارد کنه.
  • یکی دیگه از تکنیک های بازنویسی محتوا، تغییر اعداد و درصدهاست.
  • اگه مفهوم جمله ها رو از بین نبرین، از تغییر حالت جمله مثل تغییر فعل و فاعل یا حالت معلوم و مجهول هم می تونین در بازنویسی محتوا استفاده کنین. همچنین استفاده همزمان از تکنیک های بالا می تونه بازنویسی موفقی رو واسه شما به ارمغان بیاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بازنویسی محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد بازنویسی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی اهداف بازنویسی محتوا بپردازیم و تکنیک های بازنویسی کردن محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم تا این مهارت رو یاد بگیرین. همونطور که گفتیم، بازنویسی محتوا یکی از پرتقاضاترین روش های تولید محتوا هست. این روش در زمانی که اطلاعاتی درباره موضوع محتوا نداریم، یا قصد بروزرسانی محتوا رو داریم استفاده میشه.

نظرات: