6 قانونی اصلی تولید محتوا؛ آیا دوست دارین با این قوانین آشنا بشین؟ اصلا می دونین قوانین تولید محتوا چیست؟ عناصر حیاتی بازاریابی سئو در ارتباط با تولید محتوا کدامند؟ تولید محتوا یعنی چی؟ آیا تولید محتوا یه شغل هست؟ روش های سازگار با قوانین تولید محتوا چیست؟ چجوری مفاهیم رو ساده سازی کنیم؟ چجوری ادبی نگارش کنیم؟ جایگاه استعداد یا مهارت در قوانین تولید محتوا کجاست؟ نکات مهمی که باید در محتوانویسی رعایت کنیم کدامند؟

قوانین تولید محتوا در هر سایت یا کسب و کاری مثل تهیه کردن موارد اولیه برای پختن یه غذای خوشمزه هست. حتی با موادی که فاسد هم هست، درست کردن چنین غذایی امکان پذیر نیست. هدف اصلی هر سایتی این هست که به دلایل واضح در رتبه اول قرار بگیره. موتورهای جستجو ابزار قدرتمند و کارآمدی هستن که مصرف کننده ها اطلاعات مورد نیاز خودشون رو در اون جستجو و پیدا می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله قوانین تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد مقررات و قوانین تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی 6 قانون اصلی تولید محتوا بپردازیم تا بتونین محتوایی با کیفیت تولید کنین.

منظور از محتوا چیست؟

محتوا بخش مهمی از سئو سایت هست، چون ابزار هست که برای دستیبای و جذب کاربران ازش استفاده می کنین. در حال حاضر محتوا باید آموزشی، مرتبط و قابل اشتراک گذاری باشه. محتوا به شکل های مختلفی در سایت ها منتشر میشه که عبارت هستن از:

  • وبلاگ ها
  • محتوای صفحه وب
  • پادکست ها
  • ویدیوها
  • اینفوگرافیک
  • پست های رسانه های اجتماعی

قوانین تولید محتوا چیست؟

قوانین تولید محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که قوانین تولید محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رسیدن به رتبه های برتر گوگل هیچ وقت ممکن نمیشه، مگه اینکه به صورت مداوم اقدام به تولید محتواهایی جذاب و کاربرپسند کنین. در واقع اگه به کسب و کارهای اینترنتی سر زده باشین و بخواهین به موفقیت های پی در پی برسین، باید به صورت مداوم و روزانه اقدام به تولید محتوا کنین. چون موتورهای جستجو و همچنین ربات های گوگل علاقه زیادی به سایت هایی دارن که به صورت روزانه سایت هاشون رو بروزرسانی می کنند و بعد از آپدیت صفحات، گوگل یه امتیاز مثبت به سایت مورد نظر میده.

جالب اینجاست که بدونین منظور از قوانین تولید محتوا همون مقرراتی هست که به کمک اون تولید محتوا انجام میشه و هرچقدر این قوانین صفت و سخت بشه قطعا محتواهای تولید شده هم از کیفیت بهتری برخوردار میشن. این کاملا طبیعی هست که خیلی از افراد بعد از راه اندازی کسب و کار آنلاین خودشون به فکر تولید محتوا می افتن و یکی از اهداف اصلی اون ها هم بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل هست. به همین دلیل باید قبل از تولید محتوا و به دست آوردن رتبه، برخی موارد رو در زمینه قوانین تولید محتوا در نظر بگیرین.

مقاله پیشنهادی: اصول خوانایی در تولید محتوا چیست؟

6 قانون اصلی تولید محتوا

6 قانون اصلی تولید محتوا

اگه دوست دارین با تولید محتوا سایت خودتون رو توسعه بدین و ترافیک سایت خودتون و یا کاربر یا مخاطب هاتون رو در شبکه های اجتماعی افزایش بدین، حتما باید به قوانین تولید محتوا پایبند باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 6 قانونی اصلی تولید محتوا بپردازیم.

بیشتر بخوانید: تکنیک های نوشتن عنوان محتوا

  • شناخت مخاطبین

یکی از قوانین تولید محتوا این هست که باید مخاطبین خودتون رو بشناسین. جالب اینجاست که بدونین شناخت مخاطبین و کاربران به شما کمک می کنه تا درک درستی از نیازهای اون ها به دست بیارین. همین موضوع باعث میشه تا محتوایی رو تولید کنین که مورد نیاز کاربران و مخاطبان هست. با انجام این کار شما مخاطبین وفادار خودتون رو حفظ می کنین و ترافیک سایت خودتون رو افزایش میدین.

  • ساده و روان بنویسید

یکی دیگه از قوانین تولید محتوا این هست که ساده و روان بنویسین. سادگی در نوشته و محتوای شما به معنی استفاده از عبارت ها و کلمات ساده و واضحی هست که برای همه مخاطبان و کاربران قابل درک باشه. تیترها و عنوان های جذاب بنویسین و سعی کنین محتوا رو یجور ساده، ولی شیوا ارائه کنین تا مخاطبان با خوندن و یا دیدن اون خسته نشن و دوست داشته باشن تا اون رو تا انتها دنبال کنند.

  • تداوم در تولید محتوا

تداوم در تولید محتوا هم یکی دیگه از مهم ترین قوانین در حوزه تولید محتوا هست که باید اون رو رعایت کنین. یادتون نرخ که موتورهای جستجو می تونن بروزرسانی یا آپدیت محتوای سایت شما رو تشخیص بدن و این یه معیار مهم و کلیدی برای بهبود سایت شما هست.

  • از کلمات تخصصی استفاده نکنید

یکی دیگه از 6 قانون اصلی تولید محتوا این هست که از کلمات تخصصی استفاده نکنین. توجه داشته باشین که اگه محتوای تولید شده شما اختصاصی نیست و برای هر طیفی از کاربران قابل انتشار هست، در اون از کلمات و اصطلاحات تخصصی استفاده نکنین و بهتره از کلمات هم معنی و شبیه اون ها استفاده بشه تا درک اون ها برای عموم کاربران و مخاطبان آسون و راحت باشه.

  • تولید کردن محتوای جذاب

تولید کردن محتوای جذاب هم یکی دیگه از 6 قانون اصلی تولید محتوا هست که پایبند بودن به اون باعث میشه تا بازخورد بهتری از تولید محتوا به دست بیارین. محتوایی که تولید می کنین، باید خیلی هدفمند و تاثیرگذار باشه تا مخاطب نسبت به اون واکنش نشون داده و با اون درگیر بشه. مخاطبان شما فراموش نمی کنند که نوشته های شما تا چه میزان در مواقع ضروری پاسخگوی نیازهای اون ها باشه.

  • استفاده کردن از ویدیوها و تصاویر

یکی دیگه از مهم ترین قوانین تولید محتوا این هست که از ویدیوها و تصاویر استفاده کنین. امروزه تمایل کاربران به مشاهده ویدیو و تصاویر بیشتر شده. بنابراین، در زمان ایجاد محتوا از این موارد هم در اون استفاده کنین. می تونین با قرار دادن یه تصویر برای متن خودتون، مفاهیم رو به سادگی و راحتی هرچه تموم تر به خواننده منتقل کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله قوانین تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد مقررات و قوانین تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی 6 قانون اصلی تولید محتوا بپردازیم تا بتونین محتوایی با کیفیت تولید کنین. همونطور که گفتیم، منظور از قوانین تولید محتوا همون مقرراتی هست که به کمک اون تولید محتوا انجام میشه و هرچقدر این قوانین صفت و سخت بشه قطعا محتواهای تولید شده هم از کیفیت بهتری برخوردار میشن.

نظرات: