گردآوری یا جمع آوری محتوا؛ اصطلاحی رایج در بازاریابی محتوایی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین جمع آوری محتوا چیست؟ مهم ترین انواع سایت های گردآورنده محتوا کدامند؟ جمع آوری انواع محتوا چجوری به کسب و کارها کمک می کنه؟ چه تفاوتی بین گردآوری محتوا با تولید محتوا وجود داره؟ فلسفه گردآوری محتوا در بازاریابی چیست؟

آیا برای ارائه محتوای مفید برای مخاطبان خودتون با کمبود بودجه یا زمان روبرو هستین؟ شاید بد نباشه تا بخشی تحت عنوان گردآوری محتوا رو به استراتژی بازاریابی خودتون اضافی کنین. وبلاگ ها، خبرنامه ها و اخبار صنعت خودتون که با استفاده از داده تکنیک گردآوری محتوا تهیه می کنین، مکمل ارزشمندی برای محدودیت های بازاریابی محتواهای شما میشن. اگه شرکت شما به دنبال افزودن رویکرد بازاریابی متفاوت هست، گردآوری محتوا می تونه ابزاری مناب و مقرون به صرفه واستون باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله گردآوری یا جمع آوری محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد جمع آوری محتوا یا گردآوری محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای گردآوری محتوا بپردازیم.

جمع آوری محتوا چیست؟

جمع آوری محتوا چیست؟

شاید واستون این سوال پیش اومده باشه که جمع آوری محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که جمع آوری یا گردآوری محتوا فرایند پیدا کردن و تفسیر محتوای فعلی درباره موضوعات مرتبط با مخاطبان، صنعت یا نیچ شما هست. گردآوری محتوا به معنی تبدیل محتوای فعلی به محتوای جدیدی هست که می تونه برای مخاطبان ارزشمند باشه. این فرایند فقط زمانی معنادار هست که بتونین نقطه نظرات خودتون رو به محتوا اضافه کنین و به مخاطبان دلیلی برای مطالعه محتوای گردآوری شده بدین.

جالب اینجاست که بدونین جمع آوری محتوا یکی از جنبه های مختلف بازاریابی هست که فرصت های شگفت انگیزی رو برای صاحبان مشاغل فراهم می کنه. این روش امروزه به تجارتی بزرگ تبدیل شده، تجارتی که خیلی از شرکت ها مدل تجاری خودشون رو بر اساس اون راه اندازی کردن. به عبارت دیگه، جمع آوری محتوا چیزی نیست جز گردآوری اطلاعات درباره هر موضوعی! این اطلاعات بر اساس یک یا چند کلیدواژه از منابع مختلف گردآوری شده و از طریق یه پلتفرم منتشر میشن.

مقاله پیشنهادی: منظور از تولید محتوای آموزشی چیست؟

مزایای گردآوری محتوا چیست؟

مزایای گردآوری محتوا چیست؟

همونطور که گفتیم، گردآوری محتوا به معنی جمع آوری اطلاعات درباره یه موضوع مشخص شامل یک یا چند کلید واژه مرتبط با اون هست. جمع کردن اطلاعات سایر افراد محتوای شما رو کامل تر می کنه و چشم انداز وسیع تری برای شما ارائه میده. جمع آوری محتوا مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای گردآوری محتوا بپردازیم.

  • یکی از مزایای گردآوری محتوا این هست که بازاریابی محتوا رو با نیازمندی ها همگام می کنه. تیم بازاریابی شما هیچ وقت نمی تونه به وسیله تولید محتوای اورجینال، پاسخگوی نیازمندی های شما باشه. گردآوری هدفمند محتوا، راهی برای غلبه به چاش هایی از این دست هست.
  • یکی دیگه از مزایای گردآوری محتوا، مقرون به صرفه بودن و کارایی اون هست. تولید محتوا فرایندی پرهزینه و زمان بر هست و گزینش محتوا یه استراتژی عالی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه های مربوط به محتوای کسب و کار شماست
  • وقتی مخاطبان خودتون رو بشناسین و بهترین محتوا رو در اختیار اون ها بذارین، اون ها شما رو به چشم یه مرجع معتمد و با صلاحیت می بینن و چنین نگرشی ضمن توسعه برند، از شما در حوزه کاری یا فعالیتتون یه رهبر فکری می سازن.
  • یکی دیگه از مزایای گردآوری محتوا، برقراری روابط محکم تر با مخاطبان و کسب و کارهست.
  • پیدا کردن ایده های جدید برای تدوین یا اجرای استراتژی محتوا هم یکی دیگه از مزایای گردآوری محتوا هست.

مقاله پیشنهادی: محتوای صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا گردآوری محتوا و سئو ارتباطی با هم دارند؟

آیا گردآوری محتوا و سئو ارتباطی با هم دارند؟

یکی از شاخص های ثابت و خیلی مهم در ارزیابی هر شکلی از فعالیت های محتوایی، بهینه سازی موتور جستجو یا همون سئو هست. بنابراین، روبرو شدن با سوال هایی درباره اهمیت گزینش محتوا از جنبه سئو زیادی عجیب نیست. آیا گردآوری یا گزینش محتوا به سئو سایت هم کمکی می کنه؟

بله! گردآوری محتوا از طریق گرفتن لینک های ورودی از سایت های دیگه جایگاه صفحات سایتتون رو در صفحه نتایج موتورهای جستجو و مشخصات گوگل، بهبود میده. این سناریو رو به سه مرحله تقسیم می کنیم که در اینجا هر کدوم از این مراحل رو اسم می بریم:

  • شناسایی منابع هدف
  • انتشار محتوای منابع مرجع
  • تلاش برای گرفتن بک لینک

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گردآوری یا جمع آوری محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد جمع آوری محتوا یا گردآوری محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای گردآوری محتوا بپردازیم. همونطور که گفتیم، جمع آوری یا گردآوری محتوا فرایند پیدا کردن و تفسیر محتوای فعلی درباره موضوعات مرتبط با مخاطبان، صنعت یا نیچ شما هست. جمع آوری محتوا مزایای زیادی به همراه داره. به همین دلیل بیشتر تولیدکننده های محتوا از اون استفاده می کنند.

نظرات: