استاندارد تولید محتوا؛ اصطلاحی رایج و پرکاربرد در حوزه بازاریابی محتوایی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین استاندارد تولید محتوا چیست؟ چجوری استاندارد محتوا بسازیم؟ مراحل تولید استاندارد محتوا چیست؟ داشتن استاندارد محتوا چه مزایایی به همراه داره؟ ساختار استانداردهای تولید محتوا چجوریه؟ تا چه حد فضای مجازی در زمینه تولید محتوا می تونه تاثیرگذار باشه؟ ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چه ارتباطی با استاندارد محتوا دارد؟

اگه تولیدکننده محتوا هستین و یا برای کسب و کار خودتون دنبال استخدام نویسنده محتوا می گردین، احتمالا دونستن استانداردهای تولید محتوا در فضای مجازی یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواردی هست که باید باهاشون آشنا بشین. در زمینه تولید محتوا باید استانداردهای تولید محتوا رو به کار ببرین تا بتونین محتوای جذاب و با کیفیتی تولید و منتشر کنین و کاربران زیادی رو به سمت خودتون جذب کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استاندارد تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد استاندارد تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای داشتن استاندارد محتوا بپردازیم و مراحل ساخت استاندارد تولید محتوا رو واستون معرفی کنیم.

استاندارد تولید محتوا چیست؟

استاندارد تولید محتوا چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استاندارد تولید محتوا رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استاندارد تولید محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استاندارد تولید محتوا به معنی رویه یا نیازی ثابت برای کارهای تکنیکال قابل تکرار هست. همین توضیح کوتاه نشون میده که استاندارد وقتی به شما کمک می کنه که با کارهای روتین و تکرارشونده درگیر هستیم و باید واسه اون ها یه نظم خاصی درست کنیم.

جالب اینجاست که بدونین استاندارد تولید محتوا به تهیه، تدوین و تنظیم استانداردی گفته میشه که در اون همه نیازهای محتوای مورد نظر قرار داده شده و به شکل دلخواه صورت بندی شده. این فایل می تونه در قالب اکسل، وورد یا PDF در بیاد. چیزی که مهمه محتوای اون هست. توجه داشته باشین که تدوین و ساخت چنین استانداردی دیدگاه باتجربه تری رو می طلبه. بنابراین افرادی می تونن این نوع استاندارد رو تدوین کنند که در تولید و مدیریت محتوا دستی به آتیش دارن. برای موفقیت در بازاریابی محتوایی، سعی کنین واسه خودتون استاندارد محتوا تهیه کنین.

مقاله پیشنهادی: آموزش محتوانویسی برای سایت های خبری

مزایای داشتن استاندارد محتوا

مزایای داشتن استاندارد محتوا

همونطور که گفتیم، محتوا در واقع مثل پلی هست که باعث انتقال اطلاعات و دانش، تجربه ها و پیشنهادات از یه شخص مطلع به کاربران میشه و این محتوا از طریق منابعی مثل اینترنت، تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، کتاب ها، مجله ها و موارد دیگه به دست کاربران میرسه. داشتن استاندارد محتوا مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا تولیدکننده های محتوا از استاندارد محتوا استفاده کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای داشتن استاندارد محتوا بپردازیم.

کمک به تولید محتوای خاص

یکی از مزایای داشتن استاندارد محتوا این هست که به تولید محتوای خاص کمک می کنه. در نقطه پایانی استانداردسازی محتوا به مطالبی می رسین که یونیک هستن و ردپای شما در همه وجنات اون مشخص هست. محتواهای سایت شما از نظم و تیترهای مشخصی برخوردار هستن که مخاطب بعد از چند بار بازدید کاملا متوجه اون ترتیب میشه و به نوعی هوادار شما میشه. این کار به راحتی به برندسازی کمک می کنه. بنابراین، اگه از استاندارد محتوا برای تولید محتوا استفاده کنین، محتواهای شما منحصر به فرد میشن.

افزایش سرعت

یکی دیگه از مزایای داشتن استاندارد محتوا، افزایش سرعت هست. به عبارت دیگه استاندارد محتوا سرعت سایت رو به طور چشمگیری افزایش میده که همین موضوع باعث میشه تا به مذاق تولیدکننده های محتوا و صاحبان کسب و کارها خوش بیاد. با مشخص بودن مسیر و مراحل تولید محتوا، نویسنده هم کم کم متوجه میشه چجوری باید اون محتوا رو بنویسه و سرعتش در تولید محتوا خیلی زیاد بالا میره.

مقاله پیشنهادی: 10 اشتباه رایج در تولید محتوا

مراحل ساخت استاندارد تولید محتوا

مراحل ساخت استاندارد تولید محتوا

توجه داشته باشین که تدوین و ساخت استاندارد محتوا تجربه زیادی رو در حوزه بازاریابی محتوا نیاز داره. بنابراین، افرادی می تونن استاندارد محتوا رو بسازن که در تولید محتوا و مدیرین اون باتجربه هستن. برای تدوین استاندارد محتوا باید مراحل مختلفی رو پشت سر بذارین. مراحل ساخت استاندارد تولید محتوا عبارت هستن از:

  • نیازهای کسب و کارتون رو شناسایی کنین.
  • پرسونای مشتری رو تعریف کنین.
  • کلمات کلیدی رو در دستور کار قرار بدین.
  • محتواهای خودتون رو دسته بندی کنین.
  • رقبای کسب و کار خودتون رو تحلیل کنین.
  • اولیت بندی را فراموش نکنین.
  • چاشنس سئو سایت رو به محتوای خودتون اضافی کنین.

استاندارد تولید محتوا متنی برای سایت چگونه است؟

بدون شک قدم مهم برای تدوین ساختار استاندارد تولید محتوا، استفاده و بکارگیری از کلمات کلیدی هست. هرچقدر بتونین نیاز کاربران رو به خوبی حل کنین و با تحقیق کلمات کلیدی متن خودتون رو بهینه کنین، میشه گفت که موفقیت بیشتری در زمینه تولید محتوا واسه خودتون فراهم کردین. استفاده از ابزارهای کلمات کلیدی یا پیدا کردن کلمه کلیدی کمک می کنه تا از عبارات و کلمات تاثیرگذار در محتوای خودتون بهره ببرین. یادتون نره که پیشنهادات گوگل می تونن در این زمینه بکار گرفته بشن.

تلاش کنین رقیب های خودتون رو آنالیز کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت اون ها، تولید محتوا انجام بدین. اگه می خواهین که ساختار استاندارد تولید محتوا برای سایت رو بالا بیشترین کیفیت استفاده کنین، می تونین رقبای خارجی خودتون رو هم تحلیل کنین. ایجاد شفافیت و اولویت بندی محتوا هم یکی دیگه از موارد مهم در زمان ساخت و تدوین استاندارد تولید محتوا هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استاندارد تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد استاندارد تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای داشتن استاندارد محتوا بپردازیم و مراحل ساخت استاندارد تولید محتوا رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، استاندارد تولید محتوا به تهیه، تدوین و تنظیم استانداردی گفته میشه که در اون همه نیازهای محتوای مورد نظر قرار داده شده و به شکل دلخواه صورت بندی شده. شما با تدوین استاندارد تولید محتوا می تونین محتواهای جذاب و با کیفیتی درست کنین و با انتشار اون ها در سایت کاربران زیادی رو به سمت سایت خودتون جذب کنین.

نظرات: