پیلار کلاستر یا Pillar Cluster؛ یکی از سبک های تولید محتوا حرفه ای برای افزایش کیفیت محتواهای سایت! آیا چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین پیلار کلاستر چیست؟ به نظر شما پیلار کلاستر چه نقشی در سئو سایت داره؟ مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر چیست؟ صفحات Pillar Cluster چه تاثیری بر سئو می ذاره؟ دلایل استفاده از محتوای پیلار کلاستر چیست؟

رقابت در دنیای اینترنت روز به روز سخت تر میشه. نحوه رفتار کاربران در طول زمان تغییر پیدا می کنه. گوگل هم متناسب با تغییر نیاز و رفتار کاربران الگوریتم های خودش رو بروزرسانی می کنه. سایت ها هم برای اینکه از رقابت عقب نمونن و بتونن همچنان از نظر گوگل و کاربرد مورد تایید باشن، ناچار به امتحان کردن استراتژی های محتوای جدید میشن. پیلار کلاستر هم یکی از این استراتژی هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پیلار کلاستر چیست؟ اطلاعاتی در مورد پیلار کلاستر یا Pillar Cluster به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر در سایت تولید محتوا بپردازیم و نقش پیلار کلاستر در سئو رو مورد بررسی قرار بدیم.

پیلار کلاستر چیست؟

پیلار کلاستر(Pillar Cluster) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پیلار کلاستر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پیلار کلاستر یا Pillar Cluster در اصل نوعی مدل محتوایی و یا معماری محتوایی هست که توسط اون می تونیم تخصص وب سایت خودمون رو درباره با موضوع دلخواه به گوگل اثبات کرده و در نتیجه باعث افزایش رتبه سایت ما در اون موضوع در گوگل بشه. اگه شما هم در دنیای وب فعالیت دارین و قصد تولید محتوا برای سایت خودتون رو دارین، بهتره از استراتژی پیلار کلاستر برای تولید محتوا سایت خودتون استفاده کنین.

جالب اینجاست که بدونین پیلار کلاستر یه محتوای جامع، معتبر و طولانی هست که به یه موضوع به صورت جامع و منطقی و منظم می پردازه. این مدل تولید محتوا در حال حاضر از اهمیت زیادی برای سایت ها برخوردار هست. چون روش جستجوی افراد تغییر کرده و به خصوص اینکه صفحه سرپ و جستجو هم تغییر زیادی کرده. امروزه بیشتر جستجوها داره به سمت جستجوی صوتی سوق داده میشه و نکته بعد اینکه واقعا فضای گوگل و اینترنت پر از محتوای که مثل زباله شده باید یه جوری محتوا تولید بشه که تاثیرگذار و منحصر به فرد باشه.

مقاله پیشنهادی: انواع سیستم های مدیریت محتوای سایت

مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر

مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر

همونطور که گفتیم، پیلار کلاستر که بهش محتوای خوشه ای هم گفته میشه، یکی از رایج ترین چینش های محتوا محسوب میشه. سایت هایی که بر اساس ساختار پیلار کلاستر به وجود اومده باشن، دارای صفحات مختلفی هستن. استفاده از ساختار پیلار کلاستر در تولید محتوا مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر بپردازیم تا با بهترین تصمیم رو برای استفاده از استراتژی پیلار کلاستر بگیرین.

  • کاهش نرخ پرش کاربران

یکی از مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر این هست که نرخ پرش کاربران رو کاهش میده. استفاده از پیلار کلاستر به دلیل داشتن استراتژی لینک سازی داخلی حرفه ای به افزایش حضور کاربران در سایت شما و پایین اومدن نرخ پرش کمک می کنه. چون اصولا کاربران دوست دارن زمان روبرو شدن با یکی از صفحات ساختار محتوای خوشه ای، سری به پیلار و سایر کلاسترها هم بزنن.

  • بهبود رتبه سایت

یکی دیگه از مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر، بهبود رتبه سایت هست. ساختار محتوای خوشه ای به دلیل محبوبیت زیادی که داره، برای الگوریتم های گوگل و قوانین دنیای سئو کلاه سیاه، به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل کمک زیادی می کنه. پیلار کلاستر یا Pillar Cluster امروزه یکی از دوست داشتنی ترین استراتژی های تولید محتوا در گوگل هست.

  • ارائه محتوای کامل و بدون عیب

ارائه محتوای کامل و بدون نقص هم یکی دیگه از مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر هست. بیشتر مواقع می خواهین به صورت کامل یه موضوع رو در سایتتون پوشش بدین، ولی نوشتن اون در قالب یه مقاله می تونه خیلی خسته کننده باشه و کسی حوصله خوندن اون رو نداشته باشه. در چنین شرایطی پیلار کلاستر به کمک شما میاد تا با ارائه خوشه های محتوایی منظم، محتوای مورد نیاز کاربران شما رو به صورت جامع پوشش بدین.

نقش پیلار کلاستر در سئو چیست؟

نقش پیلار کلاستر در سئو چیست؟

یکی از نقش های پیلار کلاستر در سئو، دریافت رتبه های بالا در کلمات کلیدی اصلی هست. جالب اینجاست که بدونین دریافت رتبه در سئو برای بعضی از کلمه های کلیدی اصلی مثل خرید ارز دیجیتال در اینترنت خیلی کار سختیه. چون رقابت زیادی بر سر اون وجود داره. پیلار کلاستر یکی از روش هایی هست که با کمک اون می تونین برای کلمات کلیدی هم رتبه های خوبی دریافت کنین. با استفاده از مقاله های پیلار شما به گوگل اثبات می کنین که برای موضوع و کلمه مورد نظر ارزش بالایی قائل هستین و این موضوع می تونه در تصمیم گوگل برای رتبه بندی سایت شما تاثیر بذاره.

ایجاد ساختار پیلار کلاستر یا خوشه ای در محتوا به موتورهای جستجو کمک می کنه تا درک بهتری نسبت به ساختار و محتوای سایت شما داشته باشن. در واقع ارتباط خیلی زیادی بین رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو و لینک های داخلی موجود در بین صفحات و خوشه های موضوعی سایت شما وجود داره. ساختار خوشه ای به کاربران کمک می کنه تا راحت تر بین صفحات و محتواهای مختلف سایت شما جابجا بشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پیلار کلاستر چیست؟ اطلاعاتی در مورد پیلار کلاستر یا Pillar Cluster به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از ساختار پیلار کلاستر بپردازیم و نقش پیلار کلاستر در سئو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پیلار کلاستر یه محتوای جامع، معتبر و طولانی هست که به یه موضوع به صورت جامع و منطقی و منظم می پردازه. این مدل تولید محتوا در حال حاضر از اهمیت زیادی برای سایت ها برخوردار هست. پیلار کلاستر نوعی استراتژی تولید محتوا هست که باعث میشه تا بهترین رتبه رو در صفحه نتایج گوگل کسب کنیم.

نظرات: