چگونه یک کارشناس تولید محتوا شویم؟ سوالی که دغدغه ذهنی خیلی از شماهاست! حتما شما هم این روزها در مورد سفارش تولید محتوا و مباحث مرتبط با این حوزه رو زیاد می شنوین. با فراگیر شدن اینترنت بیشتر از هر زمانی نسبت به گذشته سایت ها و مراجع اینترنتی هم باید حرفه ای تر و به شکلی کاملا به روز عمل کنند. به همین دلیل لازمه تا محتوایی که تولید می کنند، بهتر و جذاب تر از گذشته و در عین حال اصولی تر باشه.

کارشناس تولید محتوا حرفه ای محتوای متنی مورد نیاز وبسایت ها رو تامین می کنه. همچنین یه نویسنده باید دارای تجربه کافی و با استعداد باشه و باید نوشتن محتوا رو شغل اصلی خودش بدونه. به عنوان یه کارشناس تولید محتوا، شما می تونین کار تولید محتوا رو در موضوعات مختلف و برای سازمان های مختلف انجام بدین. یا برای سایت های معروف در زمینه های مختلف محتوا تولید کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه یک کارشناس تولید محتوا شویم؟ اطلاعاتی در مورد کارشناس تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی وظایف کارشناس تولید محتوا بپردازیم و نحوه تبدیل شدن به کارشناس تولید محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا کیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کارشناس تولید محتوا کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کارشناس تولید محتوا به شخصی گفته میشه که به صورت حرفه ای در زمینه تولید محتوا فعالیت داره و می تونه همه محتواهای مورد نیاز برای مرجع های مختلف اینترنتی مثل سایت ها یا حتی رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام رو تولید کرده و فراهم کنه. این شخص علاوه بر استعداد نویسندگی باید در این زمینه دارای تجربه به میزان لازم هم باشه و از همه مهم تر این کار رو به عنوان کار اصلی خودش محسوب کنه.

جالب اینجاست که بدونین کارشناس تولید محتوا معمولا در شرکت های بزرگ کار می کنه. به این دلیل که در این شرکت ها با توجه به تعداد زیادی کاربران و مخاطبان و نیاز به تولیدکننده محتواهای خیلی زیاد، شخصی استخدام میشه تا به کار تولیدکننده های محتوا نظارت کنه. توجه داشته باشین که کارشناس تولید محتوا باید در نوشتن محتوا حرفه ای باشه تا دقیقا بدونه که نیاز مخاطب چیه و چارچوب های درستی برای تولیدکننده محتوا به وجود بیاره.

مقاله پیشنهادی: انواع سیستم های مدیریت محتوای سایت را بیشتر بشناسید

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟

همونطور که گفتیم، کارشناس تولید محتوا مسئول ایجاد و مدیریت همه محتواهایی هست که در سایت، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم های دیجیتال نشون داده میشه. محتواهایی متنی مثل کپشن اینستاگرام و پست بلاگ، محتواهای بصری مثل ویدیوها و اینفوگرافیک ها و محتواهای صوتی مثل پادکست ها. کارشناس تولید محتوا وظایف مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی وظایف کارشناس تولید محتوا بپردازیم.

  • یکی از وظایف کارشناس تولید محتوا این هست که به محتواهای تولید شده نظارت می کنه تا هیچ کدوم از اون ها مشکلی نداشته باشن.
  • یکی دیگه از وظایف کارشناس تولید محتوا این هست که ایرادات نگارشی رو بدونه و بتونه اون ها رو برطرف کنه. به عنوان مثال نقطه ها، فاصله بین کلمات، ویرگول ها و....
  • سئوی متن رو رعایت کنه، قبل از اینکه خودش این کار رو انجام بده، باید تولیدکننده محتوا و یا متخصص سئو این کار رو برای اون انجام بده.
  • نظارت به این معنی هست که کسی که محتوا تولید می کنه، حق نداره مطلبی رو از جایی کپی کنه. این بزرگ ترین اشتباهی هست که می تونه رخ بده و کارشناس مهم ترین کارش این هست که به این اشتباه یا خطای نویسنده رسیدگی کنه.

چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟

چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟

جالب اینجاست که بدونین برخی از مهارت ها وجود داره که یه کارمند محتوایی یا کارشناس تولید محتوا باید اون ها رو بلد باشه و تمرین کنه تا تجربه زیادی به دست بیاره. برای اینکه یه کار مناسب تولید محتوا داشته باشین، می تونین به سایت هایی که دورکاری انجام میدن سر بزنین و ثبت نام کنین. اینجوری می تونین کارمند محتوا یا کارشناس تولید محتوا شده و درآمد زیادی از تولید محتوا به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: کتاب الکترونیکی چیست؟

دستمزد کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

یه کارشناس تولید محتوا می تونه دستمزد یا حقوق خیلی زیادی داشته باشه. همچنین کارشناس تولید محتوا به نسبت زمان کمتری رو از تولید کننده محتوا و یا متخصص سئو صرف می کنه، ولی چون اطلاعات بیشتری داره و رزومه قوی در اختیار داره و وظیفه سنگین تری به دوش اونه، دستمزدش بیشتره. بنابراین، شما می تونین با سعی و تلاش زیادی و کسب تجربه زیادی در زمینه تولید محتوا، به کارشناس محتوا تبدیل شده و درآمد زیادی کسب کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه یک کارشناس تولید محتوا شویم؟ اطلاعاتی در مورد کارشناس تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی وظایف کارشناس تولید محتوا بپردازیم و نحوه تبدیل شدن به کارشناس تولید محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کارشناس تولید محتوا به شخصی گفته میشه که به صورت حرفه ای در زمینه تولید محتوا فعالیت داره و می تونه همه محتواهای مورد نیاز برای سایت های مختلف رو تهیه کنه. شما می تونین با تبدیل شدن به کارشناس تولید محتوا درآمد زیادی به دست بیارین.

نظرات: