4 هدف اصلی تولید محتوا؛ آیا تا الان از خودتون پرسیدین که هدف از تولید محتوا چیست و چرا امروزه بیشتر کسب و کارها و برندهای شخصی و سازمانی سفارش تولید محتوا می دن یا محتوا تولید می کنند؟ آیا شما از اون دسته کسب و کارهایی هستین که بدون توجه به هدف محتوا تولید می کنند؟ اگه اینجوری باشیه باید خدمتتون عرض کنیم که وقتی هدفی در کار نباشه، دیر یا زود به مشکل برمی خورین.

روزانه محتواهای زیادی در دنیا تولید میشن که با توجه به نیاز و موقعیت تولیدکننده اون ها، اهداف مختلفی رو دنبال می کنند، از نیازهای شخصی گرفته تا اطلاع رسانی های روزانه و تا مقاصد تجاری و بازاریابی. تولید محتوا از روزمره ترین کارهایی هست که در تاریخ بشر انجام شده. برای اینکه تولید محتوای موثری داشته باشین، ابتدا باید واسه خودتون هدف تعیین کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هدف از تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد تولید محتوا و هدف از تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی 4 هدف اصلی تولید محتوا بپردازیم.

آشنایی با تولید محتوا

تولید محتوا به مجموعه ای از متن ها، ویدیو، صدا، تصاویر و.... گفته میشه که کار انتقال اطلاعات و پیام رو به کاربران و مخاطبان انجام میده. به کسب و کار یا برند برای نشون دادن خدمات خودش از تولید محتوا استفاده می کنه. ما با پست کردن یه عکس و متن در اینستاگرام یا سایت تولید محتوا انجام میدیم و سعی می کنیم تا با این کار مخاطبان زیادی رو به سایتمون جذب کرده و میزان فروش خودمون رو افزایش بدیم. البته توجه داشته باشین که تولید محتوا اصولی داره که باید اون ها رو رعایت کنین.

هدف از تولید محتوا چیست؟

هدف از تولید محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هدف از تولید محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شما باید در فرایند تولید محتوا به نیازهای مخاطبان و کاربران سایت خودتون توجه داشته باشین و محتوای خودتون رو بر اساس پاسخ به نیازهای کاربران و مخاطبان تولید و منتشر کنین. در اصل زمانی که شما از تولید محتوا در استراتژی بازاریابی خودتون استفاده می کنین، این محتوا با هدف جذب کاربران تولید میشه. پست های سایت برای افزایش آگاهی در زمینه های خاصی تولید و منتشر میشن.

جالب اینجاست که بدونین تولید محتوای متنی برای شرح محصول، با هدف ترغیب مشتری به خرید انجام میشه. بعضی از افرادی که روزانه تولید محتوا انجام میدن، نمی دونن که هدف از تولید محتوا تبلیغ نیست! گوش و چشم مردم از تبلیغات پر شده و حتی نسبت به اون حساسیت هم پیدا کردن. البته درست کردن تبلیغ هم نوعی تولید محتوا هست، ولی تفاوت های زیادی بین این دو مفهوم وجود داره. به نوعی تبلیغ باید در دل یه محتوا باشه.

مقاله پیشنهادی: 12 نکته حیاتی در تولید محتوای بهینه شده

4 هدف اصلی تولید محتوا

4 هدف اصلی تولید محتوا

 در هر ثانیه، محتوای زیادی در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر میشه. بخش قابل توجهی از اون توسط افراد و با اهداف غیر تجاری تولید میشه. همچنین بعضی وقت ها سازمان و شرکت های تجاری برای مصارف داخلی خودشون تولید محتوا انجام میدن. محتوا می تونه با هدف های مختلفی تولید بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 4 هدف اصلی تولید محتوا بپردازیم.

  • کسب رتبه بهتر در گوگل

یکی از اهداف تولید محتوا، کسب رتبه بهتر در گوگل یا برای رتبه بندی سئو سایت هست. اگه دوست دارین ترافیک بیشتری از جستجو داشته باشین، باید به فکر رتبه وب سایت خودتون باشین. با وجود الگوریتم پاندا دیگه محتوای بی هدفی کمکی به سایت شما نمی کنه. از اونجایی که موتورهای جستجو می خوان برای هر عنوان جستجو، بهترین و مرتبط ترین نتایج رو نشون بدن، برای ایجاد بهترین محتوا باید بدونین چه چیزی محتوا رو منحصر به فرد می کنه!

  • دریافت لینک بیشتر

به دست آوردن لینک بیشتر هم یکی دیگه از اهداف تولید محتوا هست. بدون شک لینک سازی برای سئو سایت خیلی مفیده. هرچقدر افراد زیادی از لینک صفحات شما استفاده کنند و به محتوای شما دسترسی داشته باشن، اعتبار محتوای شما بیشتر میشه و می تونین رتبه های بهتری کسب کنین. ولی چه نوع محتوایی لینک های زیادی به دست میاره؟ در درجه اول محتوای شما باید جذاب باشه و ایده خلاقانه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

  • ایجاد مشارکت اجتماعی

یکی دیگه از اهداف تولید محتوا، ایجاد مشارکت اجتماعی بین کاربران و کسب و کار هست. در دنیای امروزی نمیشه از رسانه های اجتماعی چشم پوشی کرد. رسانه های اجتماعی زیرساخت قوی رو برای حضور و مشارکت یه کسب و کار هست. از نظر محتوا هم مهم هست که محتواهایی برای مشارکت اجتماعی تولید کنین. البته لازم نیست این فقط هدف یه محتوا باشه و می تونه اهداف دیگه رو هم پوشش بده.

  • آموزش مخاطبان خاص

آموزش مخاطب خاص هم می تونه یکی دیگه از اهداف تولید محتوا محسوب بشه. بعضی وقت ها لازمه محتوایی برای یه گروه از مخاطبین تولید کرده تا به این وسیله اون ها رو به داخل قیف فروش هدایت کنین. مثلا تولید یه کتاب الکترونیک یا مقاله سفید، ممکنه تاثیری در رتبه بندی سایت شما نداشته باشه، ولی در استراتژی بازاریابی کلی شما اهمیت زیادی داشته باشه. وقتی برای آموزش مخاطبان تولید محتوا انجام میدین، وقت کافی برای دونستن سوالاتی که مخاطبان شما از خودشون می پرسن، بذارین.

مقاله پیشنهادی: چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هدف از تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد تولید محتوا و هدف از تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی 4 هدف اصلی تولید محتوا بپردازیم. همونطور که گفتیم، شما باید در فرایند تولید محتوا به نیازهای مخاطبان و کاربران سایت خودتون توجه داشته باشین و محتوای خودتون رو بر اساس پاسخ به نیازهای کاربران و مخاطبان تولید و منتشر کنین. تولید محتوایی که بدون هیچ هدفی انجام میشه، هیچ تاثیری در رتبه بندی سایت شما نداره و هیچ کمکی به بازاریابی و افزایش فروش شما نمی کنه.

نظرات: