معرفی 5 کتاب در زمینه تولید محتوا؛ آیا دوست دارین با این کتاب ها آشنا بشین؟ چرا خوندن کتاب های زمینه تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ بهترین کتاب های حوزه تولید محتوا کدامند؟ خوندن چه نوع کتابی برای تولیدکننده محتوا ضرورت داره؟ اصلا می دونین تولید محتوا چیست و فوایدی برای کسب و کارها داره؟ آیا فقط خوندن کتاب ها می تونه برای تولید محتوا کافی باشه؟

بدون شک هیچ کسی نمی تونه اهمیت مطالعه و یادگیری رو در مسیر کسب علم و دانش انکار کنه. همه ما برای اینکه در حرفه خودمون متخصص بشیم، به مطالعه نیاز داریم. امروزه با گسترس تبلیغات آنلاین بحث سایت تولید محتوا و بازاریابی محتوا بیشتر از گذشته داغ شده، چون شرط موفقیت یه کسب و کار در فضای آنلاین، تولید محتوا با کیفیت و استفاده از استراتژی بازاریابی مناسب هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی 5 کتاب در زمینه تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد اهمیت مطالعه کتاب در زمینه تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا بپردازیم تا این کتاب ها رو بشناسین.

اهمیت مطالعه کتاب در زمینه تولید محتوا

اهمیت مطالعه کتاب در زمینه تولید محتوا

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که چرا مطالعه کتاب در زمینه تولید محتوا اهمیت داره؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که برای اینکه تولیدکننده محتوای موفق و تاثیرگذاری باشین، باید مطالعه، تحقیق و پژوهش رو در اولویت برنامه های روزانه خودتون قرار بدین. تولیدکننده محتوا هم باید محتواهای مختلفی رو مصرف کنه تا بتونه خروجی جذا و موثری داشته باشه. از این رو خوندن کتاب در زمینه تولید محتوا هم بخشی از این فرایند هست. توجه داشته باشین که اولین اصل در تولید محتوا با یادگیری و مطالعه شروع میشه.

جالب اینجاست که بدونین، بدون داشتن مطالعه حرف تازه ای برای گفتن پیدا کنیم و بعد از مدت کوتاهی حرف هامون رنگ و بوی تکرار به خودش می گیره. به همین دلیل هست که بعضی وقت ها نویسنده ها میگن به قفل ذهنی رسیدن و اصطلاحا قلمشون خشک شده. برای مطالعه همه جنبه ها مهمه، ولی الان که سروکار ما با تولید محتوا هست، خوندن کتاب در زمینه تولید محتوا هم اهمیت داره، چون باعث میشه تا راه و رسم کار رو یاد بگیریم. آزمون و خطای کمتری کنیم و از تجربیات سایر افراد در این زمینه استفاده کنیم.

مقاله پیشنهادی: معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

خواندن چه کتابی برای تولیدکننده محتوا ضروری است؟

نوشتن مقاله فقط به آگاهی از اصول تولید محتوا محدود نمیشه، بلکه فاکتورهای زیادی باید تقویت بشه تا نوشته شکل بگیره و کلمات روی زبان بیان. به همین دلیل نویسنده یا تولیدکننده محتوا باید در انواع زمینه ها مطالعه کنه تا همیشه ذهن خودش رو آماده و قبراق نگه داره. در واقع نوشتن هم یه مهارت و تجربه و یه فن هست که با تمرین و تکرار تقویت میشه و با کم نوشتن و تمرین نکردن و نخوندن فراموش میشه.

معرفی بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا

معرفی 5 کتاب در زمینه تولید محتوا

فرقی نمی کنه که چند ساله در حوزه تولید محتوا فعالیت کردین و یا چه اندازه به تولید محتوا یا بازاریابی محتوا علاقه دارین، در هر صورت برای موفقیت در بازاریابی آنلاین باید با اصول تولید محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا آشنا باشین. تعداد کتاب های خوب و با کیفیت در حوزه تولید محتوا کم نیست. هر سال هم به تعداد این کتاب ها اضافی میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 5 کتاب در زمینه تولید محتوا بپردازیم تا با این کتاب ها آشنا بشین و مطالعه رو شروع کنین.

  • کتاب بازاریابی محتوایی حماسی

یکی از بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا، کتاب بازاریابی محتوایی حماسی یا Epic Content Marketing هست که توسط شخصی به اسم Joe Pulizzi نوشته شده. این کتاب به ما یاد میده که چجوری مشتریان خودمون رو افزایش بدیم. با توجه به بودجه از بازاریابی کمک بگیریم و با یه استراتژی تولید محتوای مناسب، با صرف هزینه کم، فروش بیشتری داشته باشیم. نویسنده این کتاب باور داره که محتوای با کیفیتی که سرگرم کننده هم باشه، می تونه مشتریان زیادی رو جذب سایت کنه.

  • کتاب همه نویسنده ایم

یکی دیگه از بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا، کتاب همه نویسنده ایم یا Everybody Writes هست که توسط شخصی به اسم Ann Handley نوشته شده. آن هندلی که نویسنده این کتاب هست، به ما یاد میده که چجوری محتوای تاثیرگذار بنویسیم، داستان برند یا کسب و کارمون رو تعریف کنیم، از کلمات پول در بیاریم و چجوری مخاطب هامون رو در کانال های مجازی مختلف با تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند حفظ کنیم. اون باور داره که لحن ما، حمله هامون و چیزی که می نویسیم، تصویر ما رو در فضای آنلاین شکل میده.

  • کتاب آنها می پرسند، شما پاسخ می دهید!

یکی دیگه از بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا، کتاب آنها می پرسند، شما پاسخ می دهید(The Ask.You Answer) هست که توسط شخصی به اسم Marcus Sheridan نوشته شده. در این کتاب یاد می گیرین که باید فروش خودتون رو متوقف کنین و برای گرفتن نتیجه شروع به پاسخگویی به سوالات کنین. نویسنده یه رویکرد انقلابی برای فروش و گرفتن ورودی، بازاریابی محتوا و نحوه ارتباط با مصرف کننده آنلاین امروز ارائه میده.

  • کتاب کد محتوا

کتاب کد محتوا(The Content Code) هم یکی دیگه از بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا هست که توسط شخصی به اسم Mark W.Schaefer نوشته شده و به اهمیت بازاریابی در شبکه های مجازی تاکید می کنه به خواننده یا مخاطب یاد میده که چجوری محتوایی تولید کنه تا بیشترین میزان به اشتراک گذاری رو از سمت کاربران داشته باشه. اون همچنین به معرفی انواع استراتژی ها برای سئو سایت و هدایت ترافیک سایت پرداخته.

  • کتاب قوانین محتوا

یکی دیگه از بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا، کتاب قوانین محتوا(Content Rules) هست که توسط افرادی به اسم های C.C Chapman و Ann Handley نوشته شده. این کتاب یه راهنمای کامل برای یادگیری و آموزش تولید محتوای تعاملی هست. شما در این کتاب یاد می گیرین که چجوری با محتوای خودتون در مشتری هاتون حس وفاداری به وجود بیارین و چجوری مشتری ها رو جذب کنین.

مقاله پیشنهادی: 5 درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 5 کتاب در زمینه تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد اهمیت مطالعه کتاب در زمینه تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین کتاب ها در زمینه تولید محتوا بپردازیم تا این کتاب ها رو بشناسین. همونطور که گفتیم، برای اینکه تولیدکننده محتوای موفق و تاثیرگذاری باشین، باید مطالعه، تحقیق و پژوهش رو در اولویت برنامه های روزانه خودتون قرار بدین. کتاب های زیادی در این حوزه وجود دارن که روز به روز هم به تعداد اون ها اضافی میشه. کتاب های معرفی شده در این مقاله از بهترین کتاب ها در حوزه تولید محتوا هستن.

نظرات: