10 اصل محتوانویسی در وردپرس؛ آیا دوست دارین با این اصول آشنا بشین؟ در حال حاضر محتوانویسی  به یکی از مهم ترین اقدامات کسب و کارها تبدیل شده. اگه دارای کسب و کاری هستین و یا با این فضا سروکار دارین، احتمالا از میزان اهمیت باخبر هستین. از اونجایی که بیشتر سایت ها با وردپرس به وجود اومدن، رعایت اصول محتوانویسی در وردپرس از اهمیت زیادی در هنگام سفارش تولید محتوا و غیره برخوردار هست!

از اونجایی که وردپرس نوعی سیستم مدیریت محتوای قدرتمند هست و برای همه اهداف و استراتژی ها استفاده میشه، به همین دلیل کاربران خیلی زیادی با این سیستم مدیریت محتوا سروکار دارن. از مزایای وردپرس که بگذریم، به محتوانویسی در وردپرس می رسیم که برای گسترش کسب و کارها و استارتاپ ها خیلی موثر هست. فرایند تولید محتوا برای سایت های وردپرسی خیلی سادست و همه کاربران که به نحوی در این حوزه فعالیت دارن، باید مراحل توصیه شده پشتیبان وردپرس رو رعایت کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 10 اصل محتوانویسی در وردپرس، اطلاعاتی در مورد اهمیت محتوانویسی برای کسب و کارها به شما ارائه کنیم و به بررسی اصول تولید محتوا در وردپرس بپردازیم و نکات مهم محتوانویسی در وردپرس رو مورد بررسی قرار بدیم.

اهمیت محتوانویسی برای کسب و کارها

اهمیت محتوانویسی برای کسب و کارها

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که چرا محتوانویسی از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که با معرفی سئو و بازاریابی آنلاین، تولید محتوا به یکی از تاثیرگذارترین راه ها برای ورود کسب و کار شما به حوزه دیجیتال تبدیل شده. نوشتن محتوای مداوم، تکنیکی ارزشمند برای برقراری ارتباط کسب و کار با مشتری هست. همچنین محتوا ارتباط و حفظ مخاطب رو بهبود میده. شما می تونین با تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند، کسب و کار خودتون رو تبلغ کرده و مخاطبین زیادی جذب کنین.

جالب اینجاست که بدونین امروزه تولید محتوا نوعی بازاریابی محسوب میشه که باعث افزایش سود کسب و کارهای اینترنتی میشه. در واقع محتوا یکی از بخش های مهم در هر سایت هست که میشه به اون لقب پادشاه سایت رو داد. بنابراین، چیزی که باعث میشه تا امتیاز و رتبه سایت شما روز به روز بالاتر بره، محتوای تبلیغات هست که در اون بکار می برین. این محتوا باید نوشته خودتون و بدون کپی باشه. فقط در این صورت هست که می تونین خودتون رو به محبوبیت زیادی در بین مخاطبان برسونین. محتوایی به دور از سرقت و ساخته دست یه محتوانویس، خیلی ارزشمند هست.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو

محتوانویسی در وردپرس چگونه است؟

محتوانویسی در وردپرس چگونه است؟

محتوانویسی در وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوای سایت، بلاگ و پلتفرم های مختلف هر کدوم با یه هدف خاص و برای مخاطبین مخصوص به خود، توسط نویسنده ها و سئوکاران تولید و منتشر میشه. از فوت و فن و ترفندهای کوتاه و چند ثانیه ای محتوانویسی در وردپرس در صورتی می تونین بهره مند بشین که علاقه زیادی به این حوزه کاری داشته باشین. ترفندهای زیاد و جذابی در نویسندگی برای سایت وردپرسی وجود داره که نمیشه یه شبه به این ترفندها رسید، بلکه بر حسب کاربرد در طول مسیر میشه اون ها رو یاد گرفت.

بیشتر بدانید: 10 اشتباه رایج در تولید محتوا

نکات مهم محتوانویسی در وردپرس

تولید محتوا استانداردهایی داره که رعایت اون ها باعث میشه تا سایت از لحاظ ساختاری در وضعیت ایده آلی قرار داشته باشه. در اصل محتوانویسی در وردپرس اهمیت زیادی داره که شما با رعایت کردن برخی اصول می تونین به صفحه اول گوگل دست پیدا کنین. در زمان تولید محتوا در وردپرس باید به نکات زیادی توجه داشته باشین. برخی از نکات مهم محتوانویسی در وردپرس عبارت هستن از:

  • لینک سازی مناسب داخل محتوا
  • درست به کار بردن کلمات کلیدی
  • فراموش کردن مقاله های کوتاه
  • لینک دادن به خارج سایت
  • قرار دادن ویدیو و عکس در محتوا
  • بروزرسانی و آپدیت کردن سایت

بررسی 10 اصل محتوانویسی در وردپرس

10 اصل محتوانویسی در وردپرس

همونطور که گفتیم، هر چیزی اصول خاص خودش رو داره و محتوانویسی در وردپرس هم به همین شکل هست. رعایت این اصول باعث میشه تا سایت از لحاظ ساختاری در وضعیت ایده آلی قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اصول محتوانویسی در وردپرس بپردازیم.

1.تولید محتوای کامل

یکی از اصول محتوانویسی در وردپرس، تولید محتوای کامل و جامع هست. تلاش کنین محتوایی که تولید می کنین، کامل باشه و از حداقل 300 کلمه تشکیل شده باشه. محتوای جامع باعث میشه تا کاربرانی که وارد سایت میشن، محتواها رو مطالعه کرده و زمان بیشتری رو در سایت سپری کنند. حتی احتمال داره به دلیل کامل بودن محتوا، کاربران جذب بشن تا از سایر محتواهای سایت شما هم استفاده کنند.

2.لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی هم یکی دیگه از اصول محتوانویسی در وردپرس هست که رعایت کردن اون باعث میشه تا بازخورد بهتری داشته باشین. جالب اینجاست که بدونین لینک سازی خارجی تاثیر زیادی در سئو سایت شما داره. احتمالا فکر کنین با این کار، اعتبار سایت خودتون رو به سایت خارجی دایدن و یا به شکل رایگان براش کلیک جمع کردین، ولی باید بدونین که لینک سازی خارجی بیشترین سود رو برای سایت شما داره.

3.قرار دادن تصاویر در محتوا

آیا می دونین چه چیزی باعث میشه تا محتوای شما جذاب به نظر برسه؟ بله، درست فهمیدین! قرار دادن تصاویر در محتوا باعث میشه تا محتوای سایت شما جذاب بشه و چشم کاربر از دیدن یه محتوای 2000 کلمه ای یا طولانی خسته نشه. به همین دلیل قرار دادن تصاویر در محتوا یکی از اصول محتوانویسی در وردپرس هم محسوب میشه. همچنین در صورت آموزشی بودن محتوا، تصاویر یادگیری رو برای کاربران آسون تر می کنند.

4.عدم بکارگیری متن های کپی

یکی دیگه از اصول تولید محتوا در وردپرس، عدم استفاده از مطالب کپی هست. در صورت امکان تلاش کنین تا از متن هایی در محتوانویسی استفاده کنین که منحصر به فرد باشن و از محتوای سایر سایت ها کپی برداری نکنین. همچنین افراد برای تولید محتوا زحمت کشیدن و این از نظر اخلاقی هم درست نیست. گوگل هم با اینجور محتوا برخورد می کنه و ممکنه سایت شما رو جریمه کنه.

5.آپدیت محتواهای وبسایت

بروزرسانی یا آپدیت مطالب سایت هم یکی دیگه از اصولی هست که در زمان محتوانویسی در وردپرس باید بهش توجه داشته باشین. سعی کنین همیشه مثلا هر ماه یا هر 5 ماه یبار همه مطالب سایت خودتون رو بررسی کرده و در صورت نیاز اون ها رو آپدیت کنین. برای آپدیت محتوا باید مطلبی بنویسین و اون رو در محتوای خودتون جای بدین. بروزرسانی محتوا باعث میشه تا مطالب بروز به دست کاربر برسن و با محتواهای قدیمی کاربر رو از سایت متنفر نکنین.

مقاله پیشنهادی: آموزش محتوانویسی برای سایت های خبری

6.دسته بندی محتواهای مرتبط

10 اصل محتوانویسی در وردپرس

یکی دیگه از اصول تولید محتوا در وردپرس این هست که مطالب و محتواهای مرتبط رو دسته بندی کرده و در یه گروه قرار بدین تا کاربران خیلی راحت بتونن به مطالب مورد نیاز خودشون دست پیدا کنند. به عبارت دیگه، ایجاد دسته بندی ها برای مطالب مرتبط باعث میشه تا پیدا کردن محتواهای مربوط به هم توسط کاربر آسون بشه. علاوه بر دسترسی آسون به مطالب توسط کاربر، باعث میشه تا موتورهای جستجو هم زیرساخت خوبی براشون به وجود بیاد. همین دو مورد می تونه تاثیر زیادی در سایت شما بذاره.

7.بکارگیری کلمات کلیدی مناسب

بکارگیری کلمات کلیدی مناسب هم یکی دیگه از اصول محتوانویسی در وردپرس هست که باید رعایتش کنین. شما باید سعی کنین کلمات کلیدی مناسب با محتوا یا مطلب خودتون رو پیدا کنین و به مقدار مورد نیاز در محتوای خودتون از اون ها استفاده کنین. برای پیدا کردن مناسب ترین کلمات کلیدی، ابزارهای مختلفی وجود داره که می تونین از این ابزارها بهره مند بشین.

8.استفاده از عنوان های جذاب

یکی دیگه از 10 اصل محتوانویسی در وردپرس، استفاده از عنوان ها یا تیترهای جذاب هست. جالب اینجاست که بدونین شما می تونین با استفاده از عنوان جذاب، کاربر یا مخاطب رو به سمت کلیک بر روی محتوای سایتتون جذب کنین. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از عنوان های جذاب برای محتواهای سایت خودتون، کاربران زیادی رو جذب کرده و در آخر باعث افزایش نرخ کلیک در سایت خودتون بشین.

9.قرار دادن ویدیو در محتوا

قرار دادن ویدیو در محتوا هم یکی دیگه از اصول محتوانویسی در وردپرس هست که رعایت کردن اون باعث میشه تا محتوای شما جذاب و موثر بشه. از اونجایی که کاربران یا مخاطبان سایت صبور نیستن، با اضافی کردن ویدیو به محتوای سایت در اصل کار اون ها رو در رسیدن به پاسخ، آسون و راحت می کنین. همچنین محتواهای دارای ویدیو بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو مثل گوگل هستن.

10.تعامل محتوایی بین مطالب مرتبط

بعضی وقت ها ممکنه مطالب مورد نظر خودتون رو به صورت جداگونه منتشر کنین، ولی کاملا به هم مرتبط باشن. در این مواقع باید در هر محتوا، مطالب دیگه مرتبط به اون رو لینک بدین. این لینک دهی باعث میشه کاربر به راحتی مقاله های مرتبط مورد نظر خودش رو در سایت شما پیدا کنه. این کار علاوه بر ایجاد ارتباط بیشتر کاربر با سایت، برقراری ارتباط بین محتواهای مرتبط سایت شما رو هم با خود داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 10 اصل محتوانویسی در وردپرس، اطلاعاتی در مورد اهمیت محتوانویسی برای کسب و کارها به شما ارائه کنیم و به بررسی اصول تولید محتوا در وردپرس بپردازیم و نکات مهم محتوانویسی در وردپرس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، محتوانویسی در وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوای سایت، بلاگ و پلتفرم های مختلف هر کدوم با یه هدف خاص و برای مخاطبین مخصوص به خود، توسط نویسنده ها و سئوکاران تولید و منتشر میشه. هر چیزی اصول خاص خودش رو داره، محتوانویسی در وردپرس هم به این شکل هست!

نظرات: