تولید محتوای ویروسی یا وایرال(Viral)؛ محتوایی که با سرعت بالا در فضای اینترنت منتشر میشه! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین محتوای ویروسی چیست؟ نحوه تولید محتوای ویروسی چگونه است؟ محتوای وایرال چه اهمیتی داره؟ انواع محتوای وایرال کدامند؟ محتوای ویروسی چه ویژگی هایی داره؟ به نظر شما چه عواملی بر روی وایرال شدن محتوا تاثیرگذار هست؟ انواع محتوا کدامند؟ که ویروسی باشند.

بیشتر کارشناسان بازاریابی دیجیتال به دنبال کنترل بیشتر استراتژی های خودشون هستن. شما باید بتونین بر نحوه تعامل مخاطب با محتوای خودتون تمرکز کنین و به این تعامل در راستای اهداف تجاری خودتون جهت بدین. استفاده از محتوای ویروسی یکی از جذاب ترین گزینه ها در همین راستا هست. باید به سراغ محتوای ویروسی برین که مورد پسند مخاطبان شما هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تولید محتوای ویروسی چیست؟ اطلاعاتی درباره محتوای ویروسی یا وایرال(Viral) به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در محتوای ویروسی بپردازیم و اهمیت محتوای ویروسی رو مورد بررسی قرار بدیم.

محتوای ویروسی چیست؟

محتوای ویروسی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که محتوای ویروسی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای ویروسی یا وایرال(Viral) هر نوعی از محتوا مثل نوشتار، فایل صوتی، ویدیو، اینفوگرافی و... هست که به سرعت بین مخاطبان پخش میشه و مخاطبان اون ها رو در شبکه های اجتماعی، سایت ها، پیام رسان ها و.... به اشتراک می ذارن. محتوای وایرال در بازاریابی محتوایی اهمیت زیادی داره و می تونه هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی داشته باشه. البته در بیشتر موارد به سود ما هست. جنله مثبت محتوای وایرال این هست که تعداد افراد زیادی که ما اون ها رو نمی شناسیم، محتوای ما رو می بینن و با کسب و کار ما آشنا میشن.

جالب اینجاست که بدونین محتوای ویروسی یا Viral می تونه یه ایمیل، پست وبلاگی، پست در شبکه های اجتماعی، فایل صوتی یا هر شکل دیگه ای از انواع محتوا باشه که به سرعت در بین جامعه مخاطبان پخش میشه و با انتشار دست دوم و دست چندم توسط سایر افراد، به دست کسانی میرسه که فرستنده اون ها رو نمی شناسه و به صورت مستقیم به اون ها دسترسی نداره. البته قرار نیست همه افرادی که به ویروسی شدن محتوا کمک می کنند، اون رو دوست داشته باشن و یا پسندیده باشن.

مقاله پیشنهادی: گردآوری یا جمع آوری محتوا چیست؟

نکات مهم در محتوای ویروسی

تولید محتوای ویروسی(Viral) چیست؟

همونطور که گفتیم، محتوای ویروسی نوعی محتوا به صورت مقاله، متن، تصویر، ویدیو، اسلاید یا.... هست که در شبکه های اجتماعی و سایت ها به طور گسترده به اشتراک گذاشته میشه. این ماهیت دست به دست شدن محتوا و تکثیر پیوسته اون، شباهت زیادی به روش تکثیر ویروسی داره. در زمان تولید محتوای ویروسی باید به نکات زیادی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در محتوای ویروسی بپردازیم تا بتونین محتوای وایرال خوبی تولید کنین.

  • یکی از نکات مهم در محتوای ویروسی این هست که باید بررسی کنین که آیا محتوای کوتاه بیشتر به اشتراک گذاشته میشه یا محتوای طولانی؟! به طور میانگین محتوای طولانی تر به اشتراک گذاری بیشتری نسبت به محتوای کوتاه داره. هرچقدر تعداد کلمات متن بیشتر باشه، میزان به اشتراک گذاری اون هم بیشتره.
  • یکی دیگه از نکات مهم در محتوای ویروسی این هست که صادقانه و مفید بنویسین. مفید بودن نوشتار باید در درجه اهمیت بالایی قرار بگیره. بنابراین، بهتره واسه وقت خواننده ارزش قائل باشیم و نکاتی رو بهش منتقل کنیم که مفید باشه.
  • سعی کنین در پست های خودتون حداقل یه تصویر قرار بدین. به طور میانگین میزان اشتراک گذاری پست هایی که حداقل یه تصویر در اون ها وجود داره دو برابر پست هایی هست که هیچ تصویری در اون ها وجود نداره.
  • یکی دیگه از نکات مهم در محتوای ویروسی این هست که در مخاطب حس خوبی برای به اشتراک گذاری محتوا به وجود بیارین. اگه محتوایی منتشر کنین که انتشار اون وجهه خوبی به شخص بده، بیشتر احتمال به اشتراک گذاری و وایرال شدن اون وجود داره.

مقاله پیشنهادی: چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟

بررسی اهمیت محتوای ویروسی

بررسی اهمیت محتوای ویروسی

محتوای وایرال یا ویروسی می تونه به طور چشمگیری باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیک سایت بشه. در اصل محتوای ویروسی دست به دست می چرخه و باعث میشه افراد زیادی با شما و کسب و کارتون آشنا بشن و یا حتی به شما علاقه مند بشن. از اونجایی که محتوای ویروسی بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشه، جذب مخاطب از طریق محتوای وایرال خیلی ارزون تر از تبلیغات پولی هست، ولی یه مشکل بزرگ وجود داره که این هست ساخت محتوای ویروسی سخته، پس باید دانش تولید محتوای ویروسی رو کسب کنیم و به دنبال ایده برای تولید محتوای ویروسی باشیم. وقتی شما یه محتوای وایرال تولید می کنین، افراد به صورت خودکار اون رو به اشتراک می ذارن. پس باید محتوای شما یه فرق اساسی با سایر محتواها داشته باشه تا برای مخاطب جذاب باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تولید محتوای ویروسی چیست؟ اطلاعاتی درباره محتوای ویروسی یا وایرال(Viral) به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در محتوای ویروسی بپردازیم و اهمیت محتوای ویروسی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای ویروسی یا وایرال(Viral) هر نوعی از محتوا مثل نوشتار، فایل صوتی، ویدیو، اینفوگرافی و... هست که به سرعت بین مخاطبان پخش میشه و مخاطبان اون ها رو در شبکه های اجتماعی، سایت ها، پیام رسان ها و.... به اشتراک می ذارن.

نظرات: