ما سعی می کنیم در مقاله چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت تصاویر در سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر بپردازیم و تاثیر استفاده از تصاویر موجود در گوگل در سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. خیلی از بازدیدکننده ها برای لود یا بارگذاری یه صفحه از سایت در کامپیوترهای دسکتاپ 3 ثانیه و در دستگاه های موبایل 5 ثانیه منتظر می مونن. از این رو بهینه سازی تصاویر سایت برای سایت و سئو عکس های سایت اهمیت پیدا می کنه و کاربران به دنبال راه های افزایش رتبه در جستجوی تصاویر گوگل هستن. بنابراین، شما هم باید این روش ها رو بشناسین و بتونین با استفاده از این روش برای تصاویر سایت خودتون رتبه بگیرین.

خیلی از صاحبان سایت ها با چالش بالا اومدن سایت در صفحه نتایج گوگل روبرو هستن، چون بیشتر کاربرانی که در جستجوی مطلبی هستن، فقط به سایت هایی که در نتایج اولیه قرار می گیرن توجه دارن. برای بالا اومدن سایت در صفحه اول گوگل باید تکنیک ها و اصول و قوانین سئو رو به دقت رعایت کنین تا ترافیک بیشتری از بازدیدها رو از آن خودتون کنین. همچنین باید سعی کنین تا از تصاویر خوبی در محتواهای خودتون استفاده کنین تا در اون ها هم رتبه بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت تصاویر در سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر بپردازیم و تاثیر استفاده از تصاویر موجود در گوگل در سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: انواع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟

اهمیت تصاویر در سایت از نظر گوگل

اهمیت تصاویر در سایت از نظر گوگل

طبق تحقیقات انجام شده و اطلاعات به دست اومده، افراد چیزی رو که دیدن خیلی بیشتر از چیزی که خوندن به یاد میارن. همچنین مغز انسان می تونه تصاویر رو در مدت زمان کمتری پردازش کنه. بنابراین، تصاویر به عنوان یه وسیله ارتباطی بسیار موثری در سطح وسیعی مورد استفاده کاربران و صاحبان سایت ها مورد استفاده قرار می گیرن. میشه یکی از مهم ترین دلایل استفاده گسترده از تصاویر رو این موضوع دونست که تصاویر در سراسر دنیا با هر زبانی قابل درک و فهم هستن. سایت ها هم تصاویر رو برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار میدن. توجه داشته باشین که تصاویر استفاده شده در سایت ها علاوه بر جلب توجه کاربران می تونن بدون اینکه هیچ توضیح اضافه ای در مورد اون ها نوشته بشه، پیام های جدید و زیادی رو به مخاطبان انتقال بدن.

مقاله پیشنهادی: محتوای صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

جالب اینجاست که بدونین هرچقدر مطالب و محتواهای سایت شما خوب و کاربردی باشن، باز هم برای بازدید بیشتر شما باید از روش ها و تکنیک های مختلفی استفاده کنین. استفاده از تصاویر در سایت ها نیز یکی از مهم ترین و اصلی ترین تکنیک های بیشتر دیده شدن محتواهای شما در سایت هست. بنابراین، شما می تونین از تصاویر استفاده کنین و میزان بازدید سایت خودتون رو افزایش بدین. استفاده از تصاویر در سایت دلایل مختلفی داره که از جمله از این دلایل می تونیم به تجربه و درک بهتر برای کاربر، افزایش مقدار زمان بازدید مخاطب، بهبود سئو در سایت و افزایش بازدید محتواهای سایت و... اشاره کنیم.

چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟

چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟

شاید این سوال واسه شما هم پیش بیاد که چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟ بهتره بدونین روش بالا اومدن در جستجوی تصاویر گوگل سئو فقط شامل ارائه راهکارهایی برای بهبود محتوای متنی نیست. سئوی تصاویر اهمیت زیادی در جذب ترافیک داشته و روش بالا اومدن در سرچ تصاویر گوگل رتبه سایت در موتورهای جستجو رو بهبود میده. افزایش درخواست برای محتوای تصویری فرصت های جدیدی رو بری افزایش ترافیک یا بازدید سایت به وسیله بهینه سازی تصاویر برای صاحبان سایت ها فراهم کرده. به عبارت دیگه، بهینه سازی تصاویر فرصتی رو برای سایت ها به وجود میاره تا کاربران با سرچ تصاویر مورد نظر به سایت شما هدایت بشن.

توجه داشته باشین که استفاده از لوگوی جالب مربوط به کسب و کار خودتون یا تصاویر گرافیکی با کیفیت هم به اندازه محتوای مناسب در جذب کاربران و مخاطبین سایت موثر هستن. تحت شرایطی میشه از تصاویر که در بخش Images گوگل وجود دارن استفاده کرد. تصاویر انتخاب شده نباید هیچ لوگو یا اسم سایت دیگه ای رو داشته باشن. همچنین اگه تصاویری پیدا کردین که هیچ نشونه ای از لوگو، ادرس یا مشخصات سایت دیگه در اون نبود میتونین لوگوی خودتون رو در اون تصویر قرار بدین و در سایت استفاده کنین.

روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر

روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر

 همونطور که گفتیم، استفاده از تصاویر در سایت یکی از تکنیک های افزایش بازدید محتوا و زیاد شدن ترافیک سایت هست که همین موضوع باعث شده تا بیشتر صاحبان سایت ها از تصاویر استفاده کنند. ولی هدف ما این هست که تصاویری که در سایت استفاد کردیم، در بخش جستجوی تصاویر گوگل هم رتبه بالایی داشته باشن تا بتونیم از این طریق نیز ورودی بگیریم. به همین منظور ما سعی کردیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر بپردازیم تا با این روش ها اشنا بشین.

• استفاده کردن از تصاویر جذاب

یکی از روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر گوگل این هست که از تصاویر جذاب و مخصوصی استفاده کنین. تصاویر تکراری شانس کمی برای حضور در بخش سرچ تصاویر گوگل دارن. بنابراین، بهترین تکنیک برای برطرف کردن این مشکل استفاده از تصاویر جذاب هست. برای جذاب بون تصاویر نیاز نیست تا فتوشاپ بلد باشین و طراحی خاصی انجام بدین، بلکه فقط کافیه یه تصویر با کیفیت و مربوط به موضوع رو انتخاب کنین.

• استفاده از فرمت مناسب

یکی دیگه از روش های گرفتن رتبه در جستجوی تصاویر این هست که سعی کنین تا از تصاویری استفاده کنین که فرمت مناسبی داشته باشن. جالب اینجاست که بدونین بیشتر از 95 درصد از بازدید تصاویر موجود در بخش سرچ تصاویر گوگل دارای فرمت های JPEG، PNG و GIF هستن. به همین دلیل ما توصیه می کنیم تا از تصاویری استفاده کنین که فرمت هاشون یکی از این ها باشه.

• استفاده از سایز مناسب

استفاده کرده از تصاویر دارای سایز مناسب هم یکی دیگه از روش های گرفتن رتبه در جستجوی تصاویر هست. تصاویر نباید سایزی بزرگ تر از چیزی که کاربران در سایت می بینن داشته باشن. چون سرعت یکی از مهم ترین معیارهای رتبه بندی سایت هست که ارتباط مستقیمی با سایز تصاویر داره. بنابراین، اگه سایز تصاویر شما بزرگ باشه، سرعت لود شدن اون ها کم میشه و سرعت سایت کند میشه. همین موضوع نیز باعث میشه تا سایت شما در رتبه خوبی قرار نگیره و تصاویر خودتون رو در جستجوی تصاویر گوگل مشاهده نکنین.

• حفظ کیفیت تصاویر

روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر

یکی دیگه از روش های گرفتن رتبه در جستجوی تصاویر گوگل این هست که تصاویر موجود در سایت خودتون رو بهینه سازی کنین و توجه داشته باشین تا کیفیت تصاویر شما پایین نیاد. به عبارت دیگه، باید تصاویری که در سایت استفاده می کنین که بهینه شده باشن و حجم پایین داشته باشن تا شانس کسب رتبه بالاتری رو در بخش جستجوی تصاویر در گوگل داشته باشن. برای بهینه سازی تصاویر می تونین از فتوشاپ یا سایر ابزارهای ویرایشگر تصاویر استفاده کنین. البته سعی کنین تا با بهینه سازی تصاویر آسیبی به کیفیت تصاویر وارد نکنین.

• استفاده از عنوان خوب

استفاده از عنوان خوب در تصاویر هم یکی دیگه از روش های گرفتن رتبه در جستجوی تصاویر هست. شما باید اسم یا عنوان تصاویر سایت خودتون رو جوری متنی قرار بدین که می خواهین وقتی اون کلمه یا عبارت در گوگل سرچ شد تصاویر شما نشون داده بشه. بنابراین، بهترین راه برای بهبود در جستجوی تصاویر گوگل استفاده از کلمات کلیدی در عنوان یا تیتر تصاویر هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت تصاویر در سایت به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های گرفتن رتبه در سرچ تصاویر بپردازیم و تاثیر استفاده از تصاویر موجود در گوگل در سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، یکی از مهم ترین دلایل استفاده گسترده از تصاویر رو این موضوع دونست که تصاویر در سراسر دنیا با هر زبانی قابل درک و فهم هستن. شما می تونین با استفاده از برخی از روش ها برای تصاویر سایت خودتون هم رتبه بگیرین. با گرفتن رتبه تصاویر شما در گوگل می تونین ورودی سایت خودتون رو افزایش بدین.

نظرات: