ما سعی می کنیم در مقاله لینک های فالو و لینک های نوفالو چه کاربردهایی دارند؟ اطلاعاتی درباره لینک های فالو(Follow) و لینک های نوفالو(NoFollow) به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای لینک های فالو و نوفالو بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. لینک سازی یکی از اصلی ترین موضوعات سئو سایت هست که روی رتبه بندی صفحات وبسایت تاثیر زیادی میزاره. هر سئوکار حرفه ای یا تازه کاری باید از تفاوت لینک فالو و نوفالو اطلاع داشته باشه تا بتونه با استفاده از لینک های قوی رتبه خودش رو در صفحه نتایج جستجوی گوگل بالا ببره.

این روزها وقتی صحبت از سئو تکنیکال میشه، موضوعاتی مربوط به لینک سازی، لینک فالو و نوفالو مطرح میشه که فاکتور بسیار مهمی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هستن. همه سایت ها و صفحات توسط لینک های دیگه با هم ارتباط برقرار می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لینک های فالو و لینک های نوفالو چه کاربردهایی دارند؟ اطلاعاتی درباره لینک های فالو(Follow) و لینک های نوفالو(NoFollow) به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای لینک های فالو و نوفالو بپردازیم.

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید: انواع سئو کدامند؟ و چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟

لینک فالو Follow چیست؟

لینک فالو Follow چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم لینک فالو یا Follow رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما نیز پیش اومده باشه که لینک فالو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که زمانی که یه سایت به وب سایت شما لینک فالو میده به این معنی هست که اعتبار صفحه شما رو تایید می کنه. کاربران از طریق اون لینک به سایت شما میان و اون صفحه از لینک فالو برخوردار هست. هرچقدر کاربران زیادی به کمک این لینک به سایت شما وارد بشن، گوگل فکر می کنه سایت ارزشمندی دارین و به سایت شما رتبه بالاتری میده و در رتبه های برتر صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرین.

جالب اینجاست که بدونین لینک فالو لینکی هست که به صورت پیش فرض با ایجاد لینک ساخته میشن. لینک های نوفالو رو خود ما باید به صورت نوفالو درست کنیم، در نتیجه هر لینکی که درست می کنیم در ابتدا به صورت لینک فالو ایجاد میشه. لینک های فاول نوعی دیگه از لینک های خارجی هستن که باعث افزایش اعتبار سایت لینک گیرنده میشه. ولی به دلیل حساسیت گوگل به این نوع لینک سازی خارجی باید در لینک گرفتن این روش دقت زیادی داشته باشین. لینک فالو فقط به صورت ورودی نیست و به صورت خروجی یعنی لینک دادن از سایت شما به سایت های دیگه انجام میشه.

لینک نوفالو NoFollow چیست؟

لینک نوفالو NoFollow چیست؟

لینک های نوفالو یا NoFollow نیز یکی دیگه از انواع لینک سازی ها شناخته میشه. لینک ها به صورت پیش فرض فالو هستن، ولی بعضی وقت ها نیاز داریم تا از لینک های نوفالو استفاده کنیم. مثل اینکه به صفحه ای لینک می دیم، ولی از اعتبار محتوا اون مطمئن نیستیم. همچنین لینک نوفالو به عنوان امتیاز شمرده نمیشه و با استفاده از اون اعتبار سایت مبدا منتقل نشده و به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو کمکی نمی کنه. لینک های نوفالو در اصل لینک هایی با تگ rel=nofollow هستن که به موتورهای جستجو میگن نیازی نیست از لینک رو برای رتبه دهی در نظر بگیره. بنابراین هیج تاثیری بر رتبه سایت ندارن.

لینک نوفالو یا NoFollow اولین بار در سال 2005 معرفی شد. اگه یه سایت با لینک نوفالو لینکی به سایت دیگه به وجود بیاره، اون سایت رو معرفی کرده ولی تاییدش نمی کنه و گوگل در مورد اعتبار اون سایت تصمیم می گیره. ما با نوفالو کردن لینک به گوگل میگیم که این لینک رو از این صفحه دنبال نکن. ویژگی لینک نوفالو برای جلوگیری از اعتباردهی از لینک ها و دستکاری سیگنال های رتبه بندی ایجاد شده هست. همچنین این لینک ها تاثیری در رتبه بندی سایت در گوگل ندارن چون هیچ ارزشی ندارن.

کاربردهای لینک فالو(Follow)

کاربردهای لینک فالو

همونطور که گفتیم، لینک های فاول نوعی دیگه از لینک های خارجی هستن که باعث افزایش اعتبار سایت لینک گیرنده میشه. ولی به دلیل حساسیت گوگل به این نوع لینک سازی خارجی باید در لینک گرفتن این روش دقت زیادی داشته باشین. لینک های فالو کاربردهای زیادی دارن و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی کاربردهای لینک فالو بپردازیم.

کاربرد لینک فالو این هست زمانی که شما محتوایی رو درسایت خودتون تولید کردین و می خواهین به یه سایت خارجی لینک بدین، اگه اون سایت ترافیک بالایی داشته باشه، بهتره از لینک فالو استفاده کنین. بهتره بیشتر لینک های فالو خودتون رو برای سایت های با دامین اتوریتی بالا قرار بدین، ولی همزمان چندین سایت با دامین اتوریتی متوسط و پایین نیز باید لینک دهی فالو قرار بدین تا رفتار شمما طبیعی تر بشه و گوگل شما رو با اسپم اشتباه نگیره. اگه لینک شما محتوای مفیدی در اختیار کاربران قرار بده از لینک فالو استفاده کنین، چون ماندگاری کاربران در اون لینک باعث میشه تا گوگل امتیاز بالاتری به سایت شما بده.

کاربردهای لینک نوفالو(NoFollow)

کاربردهای لینک نوفالو

همچنین لینک نوفالو به عنوان امتیاز شمرده نمیشه و با استفاده از اون اعتبار سایت مبدا منتقل نشده و به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو کمکی نمی کنه. لینک های نوفالو در اصل لینک هایی با تگ rel=nofollow هستن که کاربردهای زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی کاربردهای لینک نوفالو بپردازیم تا با این کاربردها آشنا بشین.

• جلوگیری از هرزنامه نویسان

• دوری از بک لینک های پولی

• جلوگیری کردن از تکرار محتوا

• جلوگیری کردن از کاهش اعتبار سایت

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لینک های فالو و لینک های نوفالو چه کاربردهایی دارند؟ اطلاعاتی درباره لینک های فالو(Follow) و لینک های نوفالو(NoFollow) به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای لینک های فالو و نوفالو بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، لینک سازی یکی از مهم ترین موضوعات سئو هست که روی رتبه بندی صفحات وب سایت تاثیر زیادی میزاره. هر سئوکار حرفه ای یا تازه کار باید از تفاوت لینک فالو و نوفالو اطلاع داشته باشه تا بتونه با استفاده از بک لینک های قوی رتبه خودش رو بالا ببره.

نظرات: