ما سعی می کنیم در مقاله سیستم مدیریت محتوا(CMS) چیست و یک CMS خوب چعه ویژگی هایی دارد؟ اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوا یا CMS به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های CMS خوب بپردازیم و انواع سیستم های مدیریت محتوا رو به شما مورد بررسی بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این سیستم محتواهای خودتون رو مدیریت کنین. امروزه محتوا به یکی از تکنیک های اصلی تعامل کسب و کارها با مشتریان تبدیل شده. محتوا موضوعی هست که همه زمینه های بازاریابی رو تحت تاثیر قرار میده. با این وجود باید بدونین که کاربرد محتوا فقط به این محدود نمیشه، بلکه محتوا در کنار تحت تاثیر قرار دادن بازاریابی به یه بخش اصلی کسب و کارها نیز تبدیل شده. میشه گفت که محتوا تونسته همه بخش های هر کسب و کار مثل فروش، تجارت و توسعه رو تحت تاثیر خودش قرار بده.

سایت های اینترنتی زیادی اعلام کردن که برای مدیریت محتواهای خودشون فناوری مناسبی در اختیار ندارن. به همین دلیل موضوعی به اسم سیستم مدیریت محتوا یا CMS مطرح میشه. یه سیستم مدیریت محتوا این امکان رو میده که هر کسب و کاری بتونه استراتژی بازاریابی محتوایی خودش رو به صورت جامع و کامل پیاده سازی کنه و محتوا رو به بهترین شکل در استراتژی های تجاری خودش جای بده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سیستم مدیریت محتوا(CMS) چیست و یک CMS خوب چعه ویژگی هایی دارد؟ اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوا یا CMS به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های CMS خوب بپردازیم و انواع سیستم های مدیریت محتوا رو مورد بررسی بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: انواع سیستم های مدیریت محتوای سایت

سیستم مدیریت محتوا(CMS) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا(CMS) چیست؟

اگه در حوزه وب فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سیستم مدیریت محتوا یا CMS رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سیستم مدیریت محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سیستم مدیریت محتوا که به صورت اختصاری CMS نامیده میشه، نرم افزاری هست که به کاربران کمک می کنه تا بتونن بدون نیاز به دانش تخصصی محتواهای کاربردی و خوبی رو برای سایت های خودشون تولید کرده و سپس به مدیریت و اصلاح اون ها کمک کنند. همچنین به راحتی از طریق CMS کلیه زیرساخت های اساسی مدیریت بهتر سایت رو برای خود ایجاد کنین. علاوه بر این، از سیستم هایی مثل مدیریت محتوا برای عملکرد بهتر و مدیریت اسناد خود بهره ببرین.

جالب اینجاست که بدونین سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System به سیستمی گفته میشه که بر اساس اون مدیران وب سایت ها می تونن محتوای یه سایت رو مدیریت کنند. در اصل در بخش های مختلف یه وبسایت انواع مختلفی از محتوا استفاده میشه که باید با توجه به برخی ابزارها و سیستم های مدیریتی به شکل درستی مدیریت بشن. همچنین سیستم مدیریت محتوا یا CMS این امکان رو به شما فراهم می کنه تا بتونین با استفاده از ابزارهای مختلفی که در یه سیستم مدیریت محتوا وجود داره، انواع اقدامات مدیریتی رو در سایت انجام بدن.

ویژگی های CMS خوب چیست؟

ویژگی های CMS خوب چیست؟

همونطور که گفتیم، سیستم مدیریت محتوا یا CMS نوعی نرم افزار تحت وب برای ساخت، مدیریت، اصلاح، ویرایش و در نهایت انتشار محتوا دیجیتال مثل متن، عکس، فایل صوتی یا ویدیویی و سایر فرمت های فایل ها در سایت هاست. شما برای استفاده از این ابزار ابتدا باید به دنبال بهترین سیستم مدیریت محتوا بگردین. سیستم CMS خوب ویژگی های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های CMS خوب بپردازیم تا با این ویژگی ها اشنایی داشته باشین.

• یکی از ویژگی های CMS خوب این هست امنیت داشته باشه. وجود اطمینان از ایمن بودن کسب کار با توجه به حمله های سایبری اهمیت زیادی داره. حملات سایبری علاوه بر اینکه کار شما رو با اختلال روبرو می کنه و در روند انجام اون مشکلاتی به وجود میاره، می تونه هزینه های زیادی رو به شما به همراه داشته باشه. به همین دلیل سعی کنین از CMS استفاده کنین که امنیت داشته باشه.

• یکی دیگه از ویژگی های CMS خوب این هست پشتیبانی چند کاناله و چند زبانه داشته باشه. این موضوع باعث میشه تا کار برای سازمان ها و کسب و کارهایی که از این سیستم استفاده می کنند، راحت تر بشه.

• یکی دیگه از ویژگی های CMS خوب این هست که باید کاربرپسند باشه. با این ویژگی میشه محتواهای سایت رو جوری ارائه داد که برای کاربر جذاب باشه و کاربران بتونن به راحتی با اون ارتباط برقرار کنند.

• امکان تست و آزمایش نیز یکی دیگه از ویژگی های CMS خوب هست که برای برندسازی در بازارهای جدید از اهمیت زیادی برخوردار هست. این ویژگی باعث میشه تا افراد محتوا و عناصر وبسایت خودشون رو در کامپیوتر، تلفن همراه و سایر کانال ها مدیریت کنند.

• یه سیستم مدیریت محتوای خوب می تونه امکان شخصی سازی عناصر تجربه آنلاین رو برای هر بازدیدکننده فراهم کنه. شخصی سازی کمپین ها، محتوا یا محصولاتی که در سایت وجود داره.

انواع سیستم های مدیریت محتوا کدامند؟

انواع سیستم های مدیریت محتوا کدامند؟

سیستم مدیریت محتوا بعضی وقت ها به صورت سامانه مدیریت محتوا نیز معرفی میشه. وقتی سایتی طراحی میشه باید امکانات مدیریتی خاصی رو برای مدیریت محتوای اون در نظر بگیریم. ولی حقیقت این هست که طراحی سایت با همه امکانات برای مدیریت محتوا اصلا کار ساده ای نیست و شاید روزها وقت بگیره، تا یه سایت با این روش ایجاد بشه. سیستم های مدیریت محتوا انواع مختلفی دارن. در ادامه برخی از انواع سیستم های مدیریت محتوا رو به شما معرفی می کنیم تا با اون ها آشنا بشین.

• وردپرس

وردپرس یکی از انواع سیستم های مدیریت محتوا هست که این روزها مورد توجه بسیاری از وبمسترها قرار گرفته. ابتدا وردپرس سیستمی بود که برای ساختن وبلاگ استفاده میشد، ولی بعد از مدت ها شاهد بودیم که تونست جای خودش رو در بین سایر سیستم های مدیریت محتوا باز کنه و محبوبیت قابل توجهی رو به دست بیاره. این روزها تقریبا میشه گفت که نزدیک به نیمی از سایت هایی که در حال فعالیت هستن از سیستم ورپرس استفاده می کنند.

• جوملا

جوملا هم یکی دیگه از انواع سیستم های مدیریت محتوا هست که رایگانه و نیاز به پرداخت پول برای استفاده از اون ندارین. از طرف دیگه سرعت قابل توجه این سیستم مدیریت محتوا هم باعث شده تا به رقیب جدی وردپرس تبدیل بشه. مهم ترین نکته منفی جوملا این هست که کار کردن اون خیلی راحت نیست. به همین دلیل هر کسی نمی تونه با اون کار کنه و از افزونه های مختلف اون استفاده کنه.

• دروپال

دروپال هم یکی دیگه از انواع سیستم های مدیریت محتوا هست که قالب های آماده ای که در سیستم مدیریت محتوا تدارک دیده میشه، تعدادشون در دروپال کم هست. بنابراین، افرادی که با اون کار می کنند، باید حرفه ای باشن تا در صورت لزوم بتونن قالب های مورد نظر خودشون رو طراحی کنند. طراحی جدید هم به دانش و مهارت های زیادی نیاز داره که هر کسی از اون ها برخوردار نیست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سیستم مدیریت محتوا(CMS) چیست و یک CMS خوب چه ویژگی هایی دارد؟ اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوا یا CMS به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های CMS خوب بپردازیم و انواع سیستم های مدیریت محتوا رو به شما مورد بررسی بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سیستم مدیریت محتوا که به صورت اختصاری CMS نامیده میشه، نرم افزاری هست که به کاربران کمک می کنه تا بتونن بدون نیاز به دانش تخصصی محتواهای کاربردی و خوبی رو برای سایت های خودشون تولید کرده و سپس به مدیریت و اصلاح اون ها کمک کنند.

نظرات: