روش های جلوگیری از سرقت محتوا؛ آیا دوست دارید با این روش ها آشنا شوید؟ چگونه می توان امنیت محتواهای خود را افزایش داد؟ چرا همه به محتوا نیاز دارند؟ کپی شدن محتوا چه عواقبی دارد؟ در زمان مشاهده سرقت محتوا چه اقدامی انجام دهیم؟ منظور از دزدی محتوا چیست؟ آیا انتشار محتوای دزدیده شده تاثیر بدی روی سئو سایت می گذارد؟ چگونه دزدان محتوا را پیدا کنیم؟
امروزه کسب و کارهای اینترنتی زیادی ایجاد شدند که برای معرفی محصولات و خدمات خود از محتواهای مختلفی استفاده می کنند. به این ترتیب، تولید محتوا و دانش لازم برای تولید انواع محتوا به یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. دزدی یا سرقت محتوا همواره یکی از چالش ها و مشکلات حوزه تولید محتوا بوده و است. سرقت محتوا یک کار ناخوشایند برای تولید کنندگان محتوا است. چون آنها زحمت زیادی برای تولید محتوا می کشند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره دزدی محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی روش های جلوگیری از سرقت محتوا بپردازیم و پیدا کردن دزدان محتوا را به شما یاد دهیم.

منظور از دزدی محتوا چیست؟

منظور از دزدی محتوا چیست

دزدی محتوا یکی از چالش های اصلی در حوزه تولید محتوا است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگر نویسنده یا شخصی یک محتوا را از یک منبع مشخص کپی برداری کند و بدون ذکر اسم منبع آن محتوا را در سایت یا شبکه اجتماعی خود منتشر کند، یک دزدی یا سرقت محتوا انجام داده است و اگر توسط موتور جستجوگر گوگل شناسایی شود، جریمه می شود و دیگر در صفحه نتایج جستجو به کاربران نشان داده نخواهد شد. سرقت محتوا هم می تواند توسط انسان و هم توسط ربات های خزنده انجام شود. دزدی محتوا با هدف بهبود سئوی سایت دزدان محتوا انجام می شود که در نهایت تاثیر بدی روی سئو سایت می گذارد.
در کشورهایی مانند آمریکا که قانون کپی رایت در آن به خوبی رعایت می شود، هیچ سرقت محتوایی یا ادبی انجام نمی شود و با افرادی که محتوای سایر افراد را می دزدند، برخورد می شود. ولی در کشور ایران، سرقت محتوا خیلی زیاد به چشم می خورد و افراد کمی می توانند از محتواهای خودشان محافظت کنند. دزدی محتوا می تواند با روش های مختلفی انجام شود. برای مثال برخی از سایت ها محتوای سایت های دیگر را بدون ذکر منبع در سایت خود منتشر می کنند و یا برخی از نویسنده ها محتوای متنی سایت های دیگر را کپی کرده و با کمی تغییر در نوشتار و جمله بندی آن را به عنوان محتوای یونیک در سایت منتشر می کنند. به این روش ها دزدی محتوا گفته می شود. در اینجا شاید بهتر باشد اشاره کنیم به بحث بهترین راه های ایده یابی برای تولید محتوا که مطالعه مقاله مربوط به آن را توصیه میکنیم.

چگونه دزدان محتوا را پیدا کنیم؟

ابزارهای مختلفی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها محتوای سایت ها را بررسی کنید و متوجه شوید که کدام سایت ها محتواهای وبسایت های دیگر را می دزدند. بنابراین، شما می توانید دزدان محتوا را پیدا کنید. سایت های Ahrefs و Copyscape می توانند محتواهای کپی شده را تشخیص دهند و دقیقا مشخص کنند که کدام قسمت محتوا از کدام سایت ها کپی شده است. 

روش های جلوگیری از سرقت محتوا کدامند؟

منظور از دزدی محتوا چیست

همانطور که گفتیم، سرقت محتوا یکی از چالش های اساسی در حوزه تولید محتوا است. امروزه وبسایت های زیادی وجود دارند که محتوای سایر سایت ها را می دزدند و در سایت خود منتشر می کنند. الگوریتم های گوگل می تواند محتوای کپی شده را تشخیص دهد و با منتشر کننده آن برخورد کنند. شما می توانید از دزدی شدن محتواهای خودتان جلوگیری کنید. در ادامه برخی از روش های جلوگیری از سرقت محتوا را بررسی می کنیم:

به شکلی محتوا تولید کنید که قابل تشخیص باشد.

یکی از روش های جلوگیری از سرقت محتوا این است که به گونه ای محتوا تولید کنید که قابل تشخیص باشد. هر شخصی با یک سبک و لحن منحصر به فردی محتوا تولید می کند. اگر شما در حوزه تولید محتوا فعالیت دارید و از سبک خاصی برای نوشتن استفاده می کنید، بدون شک مخاطبان می توانند مقاله های نوشته شده توسط شما را تشخیص دهند. بنابراین، اگر محتوای شما در سایت دیگری دیده شود، توسط کاربران به شما گزارش داده می شود. به این ترتیب می توانید نسبت به دزدیده شدن محتوای خود اقدام کنید.

به اسم برند خود در محتوا اشاره کنید.

یکی دیگر از روش های جلوگیری از سرقت محتوا این است که در جای جای محتوا به اسم برند خودتان اشاره کنید. در واقع شما باید محتواهای خودتان را امضا کنید تا دزدی آن سخت تر شود. برخی از دزدان محتوا تنبل هستند و بدون اینکه محتوای شما را ویرایش یا تغییر دهند، به همان شکل در سایت خود منتشر می کنند. بنابراین، اگر اسم برند خودتان را در همه جای محتوا به کار برده باشید، محتوای شما تشخیص داده می شود و کاربران متوجه می شوند که آن سایت محتواهای وبسایت شما را دزدیده است.

قرار دادن لوگو در تصاویر محتوا

شما می توانید با قرار دادن لوگو در تصاویر محتوا نیز از سرقت یا دزدی محتوا جلوگیری کنید. معمولا هیچ کسی دوست ندارد تا تصاویری که لوگوی شما روی آنها است را منتشر کند. با این کار حداقل دزدان محتوا نمی توانند عکس های شما را به عنوان تصاویر خودشان به اشتراک بگذارند. با توجه به اینکه چه چیزی را ترجیح می دهید، لوگوی به کار برده شده می تواند کمرنگ یا پررنگ باشد.

در مکنار جلوگیری از سرقت محتوا خود توسط دیگران لازم است روش های تشخیص محتوای هوش مصنوعی را هم بدانید تا تولید محتوا با هوش مصنوعی باعث کاهش کیفیت محتوا شما نشود. 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره دزدی محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی روش های جلوگیری از سرقت محتوا بپردازیم و پیدا کردن دزدان محتوا را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دزدی محتوا یکی از چالش های اصلی در حوزه تولید محتوا است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. اگر نویسنده یا شخصی یک محتوا را از یک منبع مشخص کپی برداری کند و بدون ذکر اسم منبع آن محتوا را در سایت یا شبکه اجتماعی خود منتشر کند، یک دزدی یا سرقت محتوا انجام داده است. شما می توانید با روش های مختلفی از سرقت محتواهای خودتان جلوگیری کنید.

 

نظرات: