5 کاری که در در تولید محتوا نباید انجام داد! آیا می خواهید با این کارها آشنا شوید؟ محتوا چگونه باید تولید شود؟ بایدها و نبایدهای تولید محتوا کدامند؟ چرا باید در تولید محتوا دقت بالایی داشته باشید؟ محتوای با کیفیت چگونه تولید می شود؟ خط قرمزهای تولید محتوا کدامند؟ چه کارهایی را نباید در تولید محتوا انجام داد؟ محتوای کپی چه تاثیر بر سایت شما می گذارد؟
تولید محتوا در واقع قلب تپنده کسب و کار شما است. اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، باید فرایند تولید محتوا را جدی بگیرید و سعی کنید به بهترین شکل ممکن محتوا تولید کنید و نکات حیاتی در تولید محتوای بهینه شده را هم در نظر بگیرید. در تولید محتوا شما باید با اصول تولید انواع محتواها آشنا شوید و محتواهای با کیفیت و تاثیرگذاری تولید کنید. محتوا هم توسط مخاطبان و هم توسط موتور جستجوگر گوگل ارزیابی می شوند و در جایگاه مناسبی قرار می گیرند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره تولید محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی خط قرمزهای تولید محتوا بپردازیم و کارهایی ها نباید در تولید محتوا انجام دهید را مورد بررسی قرار دهیم.

تولید محتوا؛ قلب تپنده کسب و کار شما!

5 کاری که نباید در تولید محتوا انجام داد

امروزه کسب و کارهای اینترنتی زیادی به وجود آمدند که همین مسئله باعث شده است که رقابت بین کسب و کارهای اینترنتی بیشتر شود. اگر شما نیز یک کسب و کار اینترنتی دارید و می خواهید تا کسب و کار خودتان را توسعه و گسترش دهید، سعی کنید تا تولید محتوا را جدی بگیرید و با تولید محتواهای با کیفیت و تاثیرگذار، مخاطبان جدید و زیادی را به سمت کسب و کار خودتان جذب کنید. تولید محتوا یکی از راه های افزایش میزان فروش و درآمد کسب و کار شما است که نباید اشتباهاتی را در این فرایند مرتکب شوید. برای مثال، شما نباید محتواهای کپی را در سایت خودتان منتشر کنید، چون این کار باعث می شود تا گوگل سایت شما را جریمه کند.
توجه داشته باشید، به هر چیزی که پیامی را به مخاطبان و کاربران انتقال می دهد، به عنوان محتوا شناخته می شود. محتوا می تواند به شکل ویدیو، پادکست صوتی، انیمیشن، مقاله و... در سایت منتشر شود. اگر می خواهید تا کسب و کار شما توسعه و گسترش پیدا کند، باید بتوانید انواع مختلف محتواها را تولید کنید. علاوه بر این، باید برای تولید محتوای با کیفیت از مهارت ها و توانایی های لازم برخوردار باشید. از جمله از این مهارت ها می توان به ایده پردازی، تولید محتوای یونیک، خلاقیت و.... اشاره کرد. اما شاید بهتر باشد قبلا از پرداخت به کارهایی که نباید در تولید محتوا انجام دهیم بپردازیم به یکی از کارهایی که بهتر است در تولید محتوا رعایت شود. یکی از این کارها آپدیت محتوا است. اما آپدیت محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

کدام کارها را نباید در تولید محتوا انجام داد؟

5 کاری که نباید در تولید محتوا انجام داد

همانطور که گفتیم، تولید محتوا قلب تپنده کسب و کارهای اینترنتی است و باید در تولید محتوا دقت بالایی داشته باشید. اگر می خواهید با تولید محتوا مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار خودتان جذب کنید، نباید بعضی از کارها رو انجام دهید. تولید محتوا دارای خط قرمزهایی است که نباید از این خطر قرمزها عبور کرد. در ادامه سعی می کنیم تا برخی از خط قرمزهای تولید محتوا را بررسی کنیم:

نباید از موضوع اصلی خارج شوید!

یکی از کارهایی که نباید در تولید محتوا انجام دهید این است که نباید از موضوع اصلی خارج شوید. زیاده گویی و به حاشیه رفتن باعث می شود تا حوصله مخاطب سر برود و از مطالعه ادامه محتوا منصرف شود. بنابراین، شما باید روی موضوع اصلی تمرکز کنید. شما برای اینکه مخاطبان را در سایت خودتان نگه دارید، باید پیام ها و مطالب اصلی را در پاراگراف های اول محتوا قرار دهید و در ادامه سعی کنید تا به جزئیات این مطالب بپردازید تا در نهایت مخاطب تصمیم بگیرد تا ادامه محتوای شما را مطالعه کند.

در محتوا وعده های دروغ ندهید!

یکی دیگر از کارهایی که نباید در تولید محتوا انجام دهید این است که هیچ وقت در محتوا وعده های دروغ ندهید. چون این کار باعث می شود تا اعتماد مخاطبان به کسب و کار شما کاهش پیدا کند و دیگر از محصولات و خدمات شما خریدی انجام ندهند. همچنین شما باید تیترها و عنوان های جذابی بنویسید. اگر در تولید محتوا به مخاطب وعده می دهید، باید به وعده های خودتان عمل کنید تا مخاطب به شما اعتماد کند.

از تبلیغات بیش از حد جلوگیری کنید!

اگر می خواهید تا محتواهای با کیفیت و جذابی تولید کنید، باید از تبلیغات بیش از حد جلوگیری کنید. تبلیغات زیاد باعث می شود تا مخاطبان خسته شوند و حوصله آنها سر برود. به عبارت دیگر، محتوای شما نباید شکل تبلیغاتی داشته باشد. با اینکه هدف تولید محتوا تبلیغ محصولات و خدمات است، ولی باید بدانید که مخاطبان از تبلیغات بیش از حد بیزار هستند. شما باید مخاطبان را جذب محتواهای خودتان کنید و تبلیغات را به شکل بهتر و جذابی در محتوا جای دهید.

از اظهار نظر شخصی جلوگیری کنید!

توجه داشته باشید که اظهار نظر شخصی به موضوعی که درباره آن محتوا تولید می کنید، بستگی دارد. اگر درباره موضوعی اظهار نظر می کنید که درباره آن هیچ اطلاع یا تجربه ای ندارید، باعث می شود تا اعتماد مخاطبان از بین رود و دیگر از کسب و کار شما خریدی انجام ندهند. توهین و تخریب کسب و کارهای دیگر در تولید محتوا نیز یکی از خط قرمزهای گوگل است و باید از آن بپرهیزید.

محتوای یونیک تولید کنید.

گوگل محتوای شما را بررسی می کند تا متوجه شود که آیا محتوای شما یونیک است یا از سایت های دیگر کپی کرده اید. بنابراین، اگر چیزی برای سرگرم کردن یا آموزش دادن ندارید، اصلا ننویسید و محتوا تولید نکنید. گوگل می تواند محتوای کپی را تشخیص دهد. اگر گوگل بفهمد که یک سایت محتوای کپی تولید و منتشر می کند، آن سایت را جریمه می کند و دیگر در نتایج جستجو نشان نمی دهد. برای تولید محتوا بهینه میتوانید مقاله معرفی راهکارهای بهبود پایدار محتوا را در سایت مطالعه کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره فرایند تولید محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی خط قرمزهای تولید محتوا بپردازیم و کارهایی که نباید در تولید محتوا انجام دهید را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، تولید محتوا قلب تپنده کسب و کارهای اینترنتی است و باید محتواها با دقت بالایی تولید شوند. انجام دادن بعضی از کارها در تولید محتوا باعث می شود تا اعتماد کاربران از بین رود و محتواهای شما را مطالعه نکنند. گوگل نیز متوجه این مسئله می شود و جایگاه سایت شما را در نتایج جستجو پایین می آورد.

 

نظرات: