روش های تشخیص محتوای تولید شده با هوش مصنوعی؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ به نظر شما امکان تشخیص محتوای هوش مصنوعی وجود داره؟ محتوای تولید شده با هوش مصنوعی چیست؟ آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی رو جریمه می کنه؟ با کدوم ابزارها میشه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی رو شناسایی کرد؟ از محتوای هوش مصنوعی استفاده کنیم یا نه؟

تولید محتوا مستلزم داشتن دانش لازم برای تولید انواع محتوا است. همونطور که می دونین، موتور جستجوگر گوگل همیشه به محتواهای یونیک و با کیفیت اهمیت میده و وبسایت هایی رو که محتوای کپی یا تکراری تولید و منتشر می کنند رو جریمه می کنه و اون ها رو در نتایج جستجو نشون نمیده. با افزایش اهمیت محتوا، تولید محتوا با هوش مصنوعی هم در سال های اخیر به عنوان یکی دیگر از انواع محتوا رایج شده که گوگل اومده و ابزارهایی واسه شناسایی محتوای هوش مصنوعی رو هم ارائه کرده تا با اینجور محتواها هم مقابله کنه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای تولید شده با هوش مصنوعی واستون ارائه بدیم، به بررسی ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی بپردازیم و جریمه شدن محتواهای هوش مصنوعی رو مورد بررسی قرار بدیم.

محتوای تولید شده با ChatGPT چیست؟

محتوای هوش مصنوعی

شاید واستون جالب باشه که بدونین امروزه استفاده از هوش مصنوعی یا ربات ChatGPT در حوزه تولید محتوا رایج شده و کسب و کارهای زیادی از هوش مصنوعی برای تولید محتواهای مورد نیازشون استفاده می کنند. منظور از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، اون دسته از محتواهایی هست که با ربات چت جی پی تی تولید میشن که گوگل می تونه با کمک ابزارها و روش هایی این محتواها رو تشخیص بده. محتوای تولید شده با هوش مصنوعی می تونه محتوای متنی، تصویری یا هر چیز دیگه ای باشه که توسط فناوری ChatGPT تولید میشه. سوالی که پیش میاد اینه که چگونه محتوای انگیزشی می تواند تاثیرگذار باشد؟ چگونه میتوان با هوش مصنوعی محتوای تاثر گذار تولید کرد.

چرا باید محتواهای هوش مصنوعی را تشخیص دهیم؟

توجه داشته باشین، یکی از چالش ها و دغدغه ها افراد در حوزه اینترنت این هست که با محتواهای دارای اطلاعات غلط و اشتباه روبرو میشن. شما واسه اینکه این چالش رو برطرف کنین، باید در زمان تولید محتوا به درست بودن اطلاعات ارائه شده در اون دقت کنین. همچنین در زمان انتشار محتواهای خودتون باید ببینین که محتوا توسط چه کسانی یا چه ابزارهایی تولید شده و منابع جمع آوری اطلاعات محتواها کدامند؟! با این کار شما می تونین میزان ارزش و اعتبار محتواهای خودتون رو بالا ببرین و چالش های موجود رو برطرف کنین.

محتوای تولید شده با ChatGPT یا هوش مصنوعی یکم سخت و پیچیده هست و اینکه بفهمیم محتوا توسط انسان یا ربات هوش مصنوعی تولید شده به همین راحتی نیست. ولی باید به هر طریقی که شده محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی رو تشخیص بدین تا گوگل سایت شما رو جریمه نکنه. برخی از دلایل تشخیص محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی یا ChatGPT عبارت هستن از:

• محتوای هوش مصنوعی می تونه اطلاعات غلط و نادرستی رو به مخاطبان ارائه بده و سعی کنه تا اون ها رو فریب بده که مرتکب اشتباهات بزرگی بشن. بنابراین، باید سعی کنین تا محتواهای تولید شده با ChatGPT رو تشخیص بدین.

• با هوش مصنوعی میشه دیپ ویک ایجاد کرد. به ویدیوها یا صداهایی که دستکاری شدن و به نظر میان که کسی چیزی رو گفته یا انجام داده، در حالی که واقعا این کار انجام نشده، گفته میشه. شناسایی محتوای هوش مصنوعی از این کار هم جلوگیری می کنه.

• با هوش مصنوعی میشه ایمیل های اسپم و پست های فضای مجازی ناخواسته ای رو تولید کرد که می تونه تاثیر بدی روی مخاطبان بذاره. همچنین اگه این نوع محتواها شامل بدافزار هم باشن، می تونه خیلی مضر باشه و آسیب های زیادی رو وارد کنه.

در صورت استفاده از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی باید این موضوع را  در نظر داشته باشید که چه نکاتی در نگارش اخبار و اطلاعیه ها باید رعایت کرد تا محتوای بدون ایراد از نظر گوگل تولید شود. اگر محتوای خود را از طریق هوش مصنوعی تولید میکنید باید این مسائل رو بررسی کنید.

آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی را جریمه می کند؟

محتوای هوش مصنوعی

جالبه که بدونین گوگل همه محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی رو جریمه نمی کنه، بلکه فقط محتواهایی رو جریمه می کنه که هرزنامه باشن و کیفیت پایینی داشته باشن. بنابراین، اگه محتواها و مقاله هایی که توسط هوش مصنوعی یا ربات ChatGPT تولید میشن، کیفیت پایین، اطلاعات نادرست، مطالب بی ربط و.... رو داشته باشن، توسط موتورهای جستجوگر گوگل تشخیص داده میشن و سایت هایی که اینجور محتواها رو منتشر می کنند رو جریمه می کنه. همچنین اگه این سایت ها صفحات بالایی داشته باشن، گوگل اون ها رو پایین میاره.

در صورتی که وبسایتی با استفاده از محتواهای تولید شده با ChatGPT بخواد مخاطبان و کاربران رو فریب بده تا روی تبلیغات و جاهایی کلیک کنند، توسط گوگل جریمه میشن. توجه داشته باشین که هوش مصنوعی می تونه ابزار عالی و کاربردی واسه ایده گرفتن و پیدا کردن موضوع های جدید برای تولید محتوا باشه، ولی نمیشه صفر تا صد محتوا رو با هوش مصنوعی تولید و در سایت های اینترنتی منتشر کرد. 

ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی کدامند؟

محتوای هوش مصنوعی

همونطور که گفتیم، گوگل محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی(ChatGPT) رو شناسایی و اون ها رو جریمه می کنه. بنابراین،سعی کنین تا محتواهای یونیک و با کیفیتی تولید کنین تا رتبه سایت شما بالا بره. در ادامه برخی از ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی رو واستون معرفی می کنیم:

• GPTzero

یکی از بهترین ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی، ابزار GPTzero هست. این ابزار واسه اولین بار با این هدف راه اندازی شده تا معلم ها تشخیص بدن که تکالیف ارسال شده توسط دانش آموزان با چت جی پی تی انجام شده یا نه. بعدا این ابزار کاربردی تر شد و تونست وارد حوزه تولید محتوا هم بشه.

• ابزار Writer

با ابزار Writer هم میشه محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی رو تشخیص داد. این ابزار با استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی و ابزارهای دیگه، متن نوشته شده رو تجزیه و تحلیل می کنه و مشخص می کنه که محتوا توسط انسان نوشته شده و یا یه ربات ماشینی به صورت خودکار متن رو تولید کرده.

• Content at Scale

یکی دیگه از کاربردی ترین ابزارهای تشخیص محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، سایت Content at Scale هست.  شما در این سایت باید متن خودتون رو قرار بدین تا درصد یونیک بودن محتوای شما تعیین بشه. توجه داشته باشین که این سایت دارای محدودیت 2500 کاراکتری هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد محتوای تولید شده با هوش مصنوعی واستون ارائه بدیم، به بررسی ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی بپردازیم و جریمه شدن محتواهای هوش مصنوعی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، اون دسته از محتواهایی هست که با ربات چت جی پی تی تولید میشن که گوگل می تونه با کمک ابزارها و روش هایی این محتواها رو تشخیص بده. گوگل سایت هایی که از محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند رو شناسایی و اون ها رو جریمه می کنه.

نظرات: