اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ عکس ها چه اهمیتی در تولید محتوا دارند؟ چرا باید در تولید محتوا از تصاویر استفاده کنیم؟ چگونه تصاویر مناسبی را برای محتوای خودمان انتخاب کنیم؟ در زمان انتخاب عکس برای محتوا چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ چرا باید کیفیت عکس های انتخابی ما برای محتوا بالا باشد؟
تصاویر یکی از بهترین موارد برای جذاب تر کردن تولید محتوا است که بیشتر کسب و کارهای اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ ها آن را جدی نمی گیرند. ولی اگر شما نیز دارای یک کسب و کار اینترنتی هستید، سعی کنید تا در تولید محتوای خودتون از تصاویر استفاده کنید تا مخاطبان زیادی را جذب کنید. استفاده از تصاویر در تولید محتوا باعث می شود تا محتوای شما برای مخاطبان خسته کننده یا حوصله سر بر نباشد. البته شما باید اصولی را رعایت کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب قصد داریم در مورد یکی دیگر از نکات حیاتی در تولید محتوای بهینه شده توضیحاتی یعنی درباره استفاده از تصاویر در محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا بپردازیم و نکات مهم انتخاب کردن عکس برای محتوا را مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت استفاده از تصاویر در محتوا چیست؟

استفاده از تصاویر در تولید محتوا

اکثر افرادی که در حال حاضر مشغول تولید محتوا برای کسب و کار خودشان هستند، تمرکز اصلی خودشان را برای تولید محتوای متنی و تاثیر تولید محتوای منظم در سئو سایت می کنند و استفاده از تصاویر یا عکس ها را در تولید محتوا جدی نمی گیرند. ولی بهتر است بدانید تصاویر از اهمیت زیادی برخوردار هستند و محتواهای شما را جذاب می کنند. اگر می خواهید تا با تولید محتوا هم نظر مخاطبان و کاربران را کسب کنید و توجه گوگل را به سمت خودتان جلب کنید، باید از تصاویر مناسب و مرتبطی در تولید محتوا استفاده کنید. برای اینکه اثرگذاری محتوای شما بیشتر شود، باید سعی کنید تا اصول مهم استفاده از تصاویر در تولید محتوا را رعایت کنید و بهترین تصاویر را انتخاب کنید.
از آنجایی که رقابت در سئو افزایش پیدا کرده است، استفاده از تصاویر در محتوا می توان برگ برنده ما برای باقی ماندن در صحنه رقابت ها است. اگر در تولید محتوا از تصاویر متعدد و مناسبی استفاده می کنید، می توانید ارتباط قوی و خوبی را با مخاطبان خودتان برقرار کنید. همچنین تصاویر به مخاطبان کمک می کنند تا محتوای شما را به خوبی درک کنند و بهترین تصمیم را برای خرید محصولات و خدمات شما بگیرند. همچنین محتواهای دارای عکس جذاب هستند و توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شوند و بازدیدهای زیادی می گیرند.

اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا

استفاده از تصاویر در تولید محتوا

همانطور که گفته شد، استفاده از تصاویر در تولید محتوا کار مهمی است که باید آن را جدی را بگیرید. تصاویر محتوای شما را جذاب می کنند و باعث می شوند تا مخاطبان از مطالعه محتوای شما خسته نشوند و حوصله آنها سر نرود. اگر می خواهید در محتوای خود از تصاویر استفاده کنید، سعی کنید تا به اصول مهم استفاده از تصاویر در محتوا پایبند باشید. هدف از تولید محتوا سئو شده که بتوان کاربر راضی کند رعایت همین اصول است. در ادامه برخی از اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا را بررسی می کنیم:

استفاده از تصاویر مرتبط

یکی از اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا که باید آن را رعایت کنید، استفاده از تصاویر و عکس های مرتبط است. اگر از تصاویر نامرتبط استفاده کنید، محتوای شما بی مفهوم می شود و مخاطبان احساس نارضایتی می کنند. برای اینکه بتوانید تصاویر مرتبط با محتوای خودتان را پیدا کنید، بهتر است عنوان اصلی محتوای خودتان را در گوگل سرچ کنید و در بخش تصاویر گوگل، عکس های مختلف زیادی را ببینید که با محتوای شما مرتبط هستند.

استفاده از تصاویر با کیفیت

یکی دیگر از اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا، استفاده از عکس های با کیفیت است. بهتر است بدانید، کیفیت حرف اول را در تصاویر می زند. شما اگر می خواهید محتوای خودتان را جذاب کنید، باید از عکس ها و تصاویر با کیفیت استفاده کنید. اگر عکس های شما بیت کیفیت باشند، نه تنها هیچ جذابیتی به محتوای شما نمی بخشند، بلکه جذابیت محتوای شما را پایین می آورند.

کپی نبودن تصاویر

زمانی که می خواهید در محتوای خودتون یک تصویر قرار دهید، نباید از تصاویر سایت های رقیب کپی کنید. شما باید سعی کنید تا تصویرسازی کنید و عکس های مرتبط با موضوع محتوای خودتون را ایجاد کنید. اگر هم این کار را بلد نیستید، سعی کنید یک فتوشاپ کار برای مجموعه خودتان استخدام کنید. اگر تصاویر شما از سایت های دیگه کپی شده باشند، بی ارزش می شوند.

قرار دادن لوگو در تصاویر

یکی دیگر از اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا، قرار دادن لوگو در تصاویر است. اگر کسب و کار شما دارای نشان یا لوگوی اختصاصی است، باید در عکس های خودتان از لوگو استفاده کنید. لوگو به عکس های شما ارزش می دهد و باعث می شود تا آن عکس مختص کسب و کار یا وبسایت شما باشد. همچنین باید دقت کنید که عکس هایی که از آنها استفاده می کنید، دارای لوگوی سایت دیگری نباشد.

توجه به رنگ تصاویر

توجه داشته باشید که رنگ ها ارتباط مستقیمی با ذهن مخاطبان دارند. شما باید در انتخاب تصاویر دقت کنید که رنگ تصاویر شما روانشناسی شده باشد. روانشناسی رنگ ها اشاره دارد که مخاطبان و کاربران معتقد هستند که متن باید تیره و رنگ پس زمینه تصاویر باید روشن باشد. این یک قانون نیست، ولی تجربه نشان داده است که این ترکیب رنگ می تواند یک گزینه عالی در انتخاب تصاویر باشد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره استفاده از تصاویر در محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی اصول استفاده از تصاویر در تولید محتوا بپردازیم و نکات مهم انتخاب کردن عکس برای محتوا را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، استفاده از تصاویر باعث می شود تا محتوا جذاب شود و کاربران زیادی جذب محتوای شما شوند. در زمان استفاده از تصاویر باید اصول مهمی را رعایت کنید تا محتوای شما جذابیت زیادی داشته باشد. از جمله از این اصول می توان به توجه به رنگ تصاویر، استفاده از تصاویر مرتبط، استفاده از عکس های با کیفیت و.... اشاره کرد.

 

نظرات: