آشنایی با تگ Span؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان HTML! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید تگ Span چیست؟ چگونه از این تگ در زبان برنامه نویسی HTML استفاده کرد؟ به نظر شما تگ Span چه کاربردهایی دارد؟
طراحی سایت یکی از مشاغلی است که امروزه کسب و کارهای زیادی به آن نیاز دارند. شما با راه اندازی یک سایت می توانید فعالیت های شخصی خودتان را توسعه دهید و این مسئله ای است که باعث شده افراد زیادی به دنبال یادگیری طراحی سایت باشند. تگ های زیادی در زبان HTML وجود دارند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با تگ ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Span در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ Span را به شما یاد دهیم.

تگ Span در HTML چیست؟

تگ Span چیست و چگونه کار می کند؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ Span در HTML چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ Span یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید. تگ Span از تگ های اینلاین لول است و زمانی که قصد داریم یک محتوای کوتاه تولید کنیم و یا یک متن داخل خطی ایجاد کنیم، از این تگ کمک می گیریم. اگر می خواهید نحوه کار با تگ Span را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
جالب است بدانید، به کمک تگ Span در زبان برنامه نویسی HTML می توان به هر عنصر مستقل و بدون تغییر دادن سایر عناصر استایل داد. به عنوان مثال می توانید این تگ را برای یک پاراگراف <P> در کدهای خود استفاده کرده و استایل آن را تغییر دهید، بدون اینکه سایر متن ها تغییری کنند.

چگونه از تگ Span استفاده کنیم؟

تگ Span چیست و چگونه کار می کند؟

توجه داشته باشید که تگ Span پس از آشنایی با تگ Body یکی از مواردی است که معمولا می بینید. ولی برخلاف سایر عناصر تگ Span به تنهایی نوع منحصر به فردی از عنصر صفحه را به وجود نمی آورد. این تگ دارای یک تگ باز و یک تگ بسته است. معمولا از عنصر Span زمانی استفاده می شود که قصد داریم بخشی از محتوای درونی یک تگ HTML را به شکل متفاوتی نمایش دهیم. برای مثال، در برخی از مواقع می خواهیم قسمتی از متن درونی شامل فونت یا رنگ متن متفاوتی نسبت به بقیه متن یک پاراگراف باشد.
علاوه بر این، تگ Span در دسته تگ های درون خطی قرار دارد و به عنوان تگی شناخته می شود که با استفاده از آن می توان یک قسمت از محتوا را به صورت درون سطری مشخص کرد. از این تگ برای سفارشی سازی و دسته بندی کردن متن ها در زبان برنامه نویسی HTML استفاده می شود. همچنین اگر می خواهید استایل های مختلف در متن خود داشته باشید، باید از تگ Span استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Span در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ Span را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ Span یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید. تگ Span از تگ های اینلاین لول است. اگر می خواهید نحوه کار با تگ Span را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: