آموزش استفاده از تگ iframe؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ آیا می دانید تگ iframe چیست؟ چگونه می توان از این تگ در زبان HTML استفاده کرد؟ این تگ چه کمکی به توسعه دهندگان می کند؟
HTML یکی از زبان های برنامه نویسی رایج در حوزه وب است که شما می توانید از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده و سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. این زبان شامل تگ ها و کلاس های مختلفی است که می توانید از آنها استفاده کنید. تگ iframe نیز یکی از این تگ هاست. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا با این تگ آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ iframe در زبان برنامه نویسی HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ iframe را به شما یاد دهیم.

تگ iframe در زبان HTML چیست؟

آموزش استفاده از تگ iframe

احتمالا این سوال را از خودتان پرسیده باشید که تگ iframe چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ iframe یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کرده و کارهای مختلفی انجام دهید. با استفاده از این تگ می توانیم یک فضای مستطیلی داخل صفحه وب ایجاد کنیم که در آن می توانیم یک صفحه وب یا فایل HTML دیگر را نشان دهیم. اگر می خواهید نحوه کار با تگ iframe را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
جالب است بدانید، iframe یکی از تگ های HTML است که با استفاده از آن می توانیم در یک صفحه وب، صفحه یا فایل HTML دیگری را نمایش دهیم. به طور کلی، تگ iframe نمایش یک صفحه وب داخل یک صفحه وب دیگر است. بیشترین کاربرد تگ iframe را می توان در قرار دادن تبلیغات در صفحات، قرار دادن ویدیوی سایت های دیگر در صفحات و قرار دادن نقشه در صفحه وب دانست. در برخی از مواقع می خواهیم یک محتوا مانند یک نمودار را در صفحه قرار دهیم. در این حالت باید از تگ iframe کمک بگیریم.

چگونه از تگ iframe استفاده کنیم؟

آموزش استفاده از تگ iframe

توجه داشته باشید که تگ iframe پس از تگ HTML یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که به یک پنجره یا قاب که بتوان در آن محتویاتی مانند تصویر، ویدیو، سایت و... را به نمایش گذاشت گفته می شود. شما می توانید با این تگ کارهای مختلفی انجام دهید و صفحاتی را در سایر صفحات سایت خودتان قرار دهید تا کاربران بتوانند در سایت شما به خوبی حرکت کنند.
برای ایجاد یا استفاده از تگ iframe در زبان برنامه نویسی HTML باید از تگ iframe استفاده کنیم که می توانیم این تگ را با وارد کردن آدرس فایل یا سایت مورد نظرمان در قسمت src آن را در آی فریم به نمایش بگذاریم. به طور کلی، ما با استفاده از تگ iframe می توانیم به راحتی یک سایت یا یک فایل یا یک تصویر و یا می توان یک صفحه وب را داخل یک صفحه وب دیگر قرار دهیم.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ iframe در زبان برنامه نویسی HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ iframe را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ iframe یکی از تگ های کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کرده و صفحات سایت خودتان را مدیریت کنید. برای اینکه نحوه کار با تگ iframe را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: