آموزش کار با تگ Form؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ تگ Form چیست؟ این تگ چه کاربردی در HTML دارد؟ خاصیت های موجود در تگ Form کدامند؟ چگونه می توان با این تگ کار کرد؟

بهتر است بدانید، تگ Form یکی از مباحث اساسی در زبان برنامه نویسی HTML است که می توانید با استفاده از آن ظاهر سایت خودتان را بهبود ببخشید. هر برنامه نویسی باید با این تگ آشنا باشد و بتواند با این تگ کار کند. اگر شما قصد طراحی سایت را دارید، باید نحوه کار با تگ Form را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Form در HTML برای شما ارائه کنیم و به بررسی کامل خاصیت های موجود در تگ Form بپردازیم.

تگ Form در HTML چیست؟

آموزش کار با تگ Form در HTML

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ Form در HTML چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ Form یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که هر برنامه نویسی باید با این تگ آشنا باشد و نحوه کار با این تگ را یاد بگیرد. منظور از تگ Form به قسمتی از صفحه گفته می شود که کاربر می تواند فرمی را تکمیل کند. هر فرم در زبان HTML دارای عناصر داخلی است که آن را تکمیل می کنند. اگر می خواهید نحوه کار با تگ Form را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

نکته قابل توجه این است که تگ Forml در زبان برنامه نویسی HTML با هدف ایجاد قابلیت های تعاملی برای صفحات HTML تعریف شده است. به طور کلی، کنسرسیوم جهانی وب به این نکته تاکید می کند که صفحات وب باید از قابلیت ارتباط دو طرفه برخوردار باشند. یعنی همانطور که به فرض مدیران یک سایت می توانند مطالبی در آن منتشر کنند، کاربران نیز باید بتوانند در محتوای آن مشارکت داشته باشند و یا از قابلیت های آن به طور سفارشی استفاده کنند.

خاصیت های موجود در تگ Form

آموزش کار با تگ Form در HTML

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با تگ Body، تگ Form یکی از تگ های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید و بخش های جذابی را به سایت خودتان اضافی کنید. این تگ دارای خاصیت های مختلفی است که این خاصیت ها کاربردهای زیادی دارند. در ادامه به بررسی خاصیت های موجود در تگ From می پردازیم:

• خاصیت Action

یکی از خاصیت های موجود در تگ From، خاصیت Action است. از آنجایی که اطلاعات و داده های یک فرم HTML بعد از تکمیل شدن باید به یک فایل در سرور فرستاده شود، خاصیت Action برای تعیین آدرس فایل مقصد مورد استفاده قرار می گیرد.

• خاصیت Method

یکی دیگر از خاصیت های موجود در تگ From، خاصیت Method است. این خاصیت نحوه ارسال را تعیین می کند. این شیوه می تواند به یکی از دو شکل post یا get باشد. در متد post اطلاعات دور از چشم ما و به صورت مخفی در پس زمینه به سرور فرستاده می شوند.

• خاصیت Input

یکی دیگر از خاصیت های مهم در تگ From، خاصیت Input است که در ایجاد قابلیت های تعاملی نقش مهمی بر عهده دارد. این خاصیت با تنظیم type های مختلف برای آن می توان انواع مختلفی از امکانات و قابلیت ها مانند فیلد متنیف فیلد کلمه عبور، دکمه معمولی، دکمه ارسال و.... را ایجاد کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Form در HTML برای شما ارائه کنیم و به بررسی کامل خاصیت های موجود در تگ Form بپردازیم. همانطور که گفته شد، تگ From یکی از مفاهیم اساسی در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تک استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با تگ From را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

نظرات: