آموزش کار با تگ table؛ یکی از بهترین تگ ها در زبان برنامه نویسی HTML! آیا می خواهید با این تگ آشنا شوید؟ آیا می دانید تگ Table چیست؟ چگونه می توانیم از این تگ استفاده کنیم؟ تگ table در HTML چه کاربردی دارد؟ چرا باید نحوه کار با تگ table را یاد بگیریم؟
HTML یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان برنامه نویسی، سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. تگ های مختلفی در زبان HTML وجود دارند که یکی از این تگ ها، تگ table است. اگر شما نیز قصد طراحی سایت را دارید، باید با انواع تگ ها در HTML آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ table در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ table را به شما یاد دهیم.

تگ table در HTML چیست؟

آموزش کار با تگ table

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ table چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ table یکی از پرکاربردترین تگ ها در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید. تگ table در HTML برای ایجاد جداول در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این تگ می توانید ساختار و نمایش داده ها را به صورت جدولی سازماندهی کنید. تگ table به تنهایی یک جدول خالی می سازد، ولی برای اضافی کردن سطرها و ستون ها باید از تگ های دیگری نیز کمک بگیرید. اگر می خواهید نحوه کار با تگ table را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.
جالب است بدانید، تگ table در زبان برنامه نویسی HTML تگی است که با استفاده از آن می توان یک جدول را در یک صفحه از سایت ایجاد کرد. بعد از اینکه جداولی را با استفاده از تگ table ایجاد کردید، می توانید با استفاده از ویژگی CSS جدول های خودتان را استایل دهی کرده و ظاهر جدول خودتان را به دلخواه خود تغییر دهید. این ویژگی ها شامل رنگ بندی، پس زمینه، حاشیه ها، پهنا و بالا بردن سلول ها و ویژگی های دیگر می شوند.

چگونه با تگ table کار کنیم؟

آموزش کار با تگ table

توجه داشته باشید که تگ table در زبان برنامه نویسی HTML برای نمایش داده ها به صورت جدول استفاده می شود. تگ جدول در HTML تشکیل شده از عنصر table و یا چند عنصر th، tr و td است. در HTML از جدول ها برای مدیریت طرح صفحه استفاده می شود. در تگ table در HTML تگ tr که از کلمه table row گرفته شده، وظیفه ایجاد سطرهای جدول را دارد. همچنین در تگ table در HTML، وظیفه ایجاد خانه های عنوان را دارد. در جدولی که شما دارید، 4 خانه عنوان در سطر اول وجود دارد که این خانه ها را به راحتی می توان به سطر اول اضافی کرد. شما می توانید با به کار بردن تگ table در زبان برنامه نویسی HTML، جدول هایی را در سایت خودتان ظاهر کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ table در HTML برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ table را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ table یکی از پرکاربردترین تگ ها در زبان برنامه نویسی HTML است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید. تگ table در HTML برای ایجاد جداول در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید نحوه کار با تگ table را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش HTML شرکت کنید.

 

نظرات: