آشنایی با فایل evn؛ یکی از فایل های مهم در فریم ورک لاراول! آیا می خواهید با این فایل آشنا شوید؟ آیا می دانید فایل evn در لاراول چیست؟ این فایل چه کاربردی در لاراول دارد؟ چگونه می توان از فایل evn در لاراول استفاده کرد؟ در زمان کار با فایل evn لاراول به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
لاراول یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در حوزه وب است که می توان با استفاده از آن سایت های مختلفی را طراحی و راه اندازی کرد. امروزه افراد زیادی با زبان لاراول کار می کنند که این مسئله باعث شده تا در میان سایر زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت از محبوبیت زیادی برخوردار شود. این زبان شامل فایل های مختلفی است که یکی از این فایل ها، فایل evn است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فایل evn در لاراول برای شما ارائه کنیم و به بررسی نحوه تنظیم فایل evn در لاراول بپردازیم.

فایل evn در لاراول چیست؟

فایل evn در لاراول چیست و چگونه تنظیم می شود؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که فایل evn در لاراول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که فایل evn یکی از فایل های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول است که شما می توانید از این فایل استفاده کنید. توجه داشته باشید که در فایل evn اطلاعات مورد نیاز برای پیکربندی پروژه ها وجود دارند که می توانید از این اطلاعات بهره ببرید. اگر می خواهید با فایل evn و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.
جالب است بدانید، زبان برنامه نویسی لاراول برای اجرای برنامه ها و پروژه های خود در محیط های مختلفی مانند محیط تست، تولید و.... برخی امکانات و قابلیت هایی قرار داده است تا بتوان با سرعت بیشتری با آنها کار کرد. به این منظور، محیط اجرای برنامه را می توان در فایل evn پیکربندی و تنظیم کرد و از این خاصیت یا ویژگی منحصر به فرد در زبان برنامه نویسی لاراول بهره برد. فایل evn پارامترهای زیادی دارد.

نحوه تنظیم فایل evn در لاراول چگونه است؟

فایل evn در لاراول چیست و چگونه تنظیم می شود؟

پس از آموزش کار با بخش route ها، env در لاراول از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توجه داشته باشید که بعد از نصب فریم ورک لاراول، دایرکتوری ریشه باید شامل فایلی به اسم evn.example باشد. همچنین اگر فریم ورک لاراول توسط composer نصب کرده باشید، اسم این فایل به صورت اتوماتیک تغییر می کند و به evn تبدیل می شود. ولی اگر از طریق composer نصب نکرده باشید، باید به طور دستی اسم آن فایل را به evn تغییر دهید. به این ترتیب، شما می توانید فایل evn را در لاراول تنظیم کنید.
علاوه بر این، فایل evn در لاراول نباید به فضای کنترل منابع برنامه بستگی داشته باشد. چون هر توسعه دهندهیا طراحی که با اپلیکیشن شما کار می کند، ممکن است تنظیمات مربوط به خودش را داشته باشد. برای مثال اگر یک دسترسی غیرمجاز به فضای کنترل منابع وجود داشته باشد، توسعه دهندگان می توانند به آن منابع و متغیرها دسترسی داشته باشند و از آنها بهره ببرند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فایل evn در لاراول برای شما ارائه کنیم و به بررسی نحوه تنظیم فایل evn در لاراول بپردازیم. همانطور که گفته شد، فایل evn یکی از فایل های مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول است که شما می توانید از این فایل استفاده کنید. توجه داشته باشید که در فایل evn اطلاعات مورد نیاز برای پیکربندی پروژه ها وجود دارند.

 

نظرات: