آموزش کار با بخش route ها؛ یکی از بهترین مسیریاب ها در لاراول! آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید؟ آیا می دانید منظور از مسیریابی در لاراول چیست؟ چگونه با بخش Routing کار کنیم؟ بخش route چه کمکی به توسعه دهندگان وب می کند؟
طراحی سایت یکی از حوزه های پردرآمدی است که شما می توانید در این حوزه فعالیت کرده و سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که یکی از این زبان ها، لاراول است که شامل بخش های مختلفی است. یکی از این بخش ها، routing است. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید به بخش route آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش route در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با بخش route ها را به شما یاد دهیم.

بخش route در لاراول چیست؟

آموزش کار با بخش route ها

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش route در لاراول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بخش route در لاراول یک راهنمای مسیریابی است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و سایت خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. توجه داشته باشید که ساختار routeها در زبان برنامه نویسی لاراول بسیار ساده است. برای ساخت یک روت برای سایت تنها کافی است تا فایل web.php را باز کنید و با استفاده از Route:: شروع به ساخت یک روت جدید کنید. اگر می خواهید نحوه ساخت route را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.
جالب است بدانید، بعد از ساخت یک route در لاراول باید نوع درخواستی که Route می تواند دریافت کند که به آنها Http گفته می شوند را در روبروی آن وارد کنید. روت ها می توانند این Verbها را قبول کنند. در آخر نیز تابعی که می خواهید با دریافت درخواست از URL، فروخانی شود را به وجود می آورید. همچنین مسیریابی در لاراول به دلیل انعطاف پذیری زیاد این فریم ورک بسیار راحت و ساده است. در زبان برنامه نویسی لاراول، تمامی درخواست ها با کمک route ها ترسیم می شوند.

گروه بندی Route در لاراول چگونه است؟

آموزش کار با بخش route ها

در زمان استفاده از فریم ورک لاراول می توانیم به جای اینکه از برخی ویژگی ها یا attributeهای یکسان را بارها و به تکرار به چند روت نسبت دهیم، از قابلیت Routeهای دسته بندی شده یا همان Route Groups استفاده کنیم. روت های گروه بندی شده به شما این اجازه را می دهند تا به جای تکرار این ویژگی ها، آنها را به یک Route::group نسبت دهید. در این روش attributeهای مشترک در فرمت یک آرایه به شکل یک پارامتر به متد Route::group داده می شوند.
ارسال پارامتر به وسیله Route
برای مثال فرض کنید، قصد دارید کاربران از طریق یک مسیری پارامتری را به URL چسبانده و اطلاعاتی را متناسب با آن دریافت کنند. فریم ورک لاراول راهی را برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهد. برای ارسال پارامتر می توانید به راحتی اسم آن را به صورت name به URL اضافی کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش route در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با بخش route ها را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، بخش route در لاراول یک راهنمای مسیریابی است که شما می توانید از این بخش استفاده کرده و سایت خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. اگر می خواهید نحوه ساخت route در لاراول را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

 

نظرات: