آشنایی با helper function؛ یکی از بهترین توابع کمکی زبان برنامه نویسی لاراول! آیا می خواهید اطلاعاتی در این مورد به دست آورید؟ آیا می دانید helper function چیست؟ چگونه می توانیم از این بخش در لاراول استفاده کنیم؟ انواع مختلف تابع کمکی در لاراول کدامند؟
در زبان برنامه نویسی لاراول توابعی وجود دارند که به صورت کلی در تمام پروژه لاراول قابل دسترس هستند و می توان از آنها استفاده کرد. توابعی مانند route یا dd که ممکن است بسیاری از توسعه دهندگان لاراول با آنها آشنایی داشته باشند و از آنها استفاده کنند. اگر شما قصد طراحی سایت را دارید، باید با این توابع کمکی در زبان لاراول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد helper function در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه استفاده از helper function را به شما یاد دهیم.

Helper function در لاراول چیست؟

Helper function چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Helper function چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که helper function نوعی تابع کمکی در زبان برنامه نویسی لاراول است که شما می توانید از این تابع استفاده کرده و سایت خودتان را به بهترین شکل ممکن راه اندازی کنید. در واقع، در فریم ورک لاراول helper function ها تعبیه شدند، برای اینکه کار برنامه نویس را برای استفاده از روش های مختلف آسان تر کنند و استفاده از چنین توابعی که می تواند به طور اخصاصی نوشته شود، باز هم کار کد نویسی شما را راحت تر می کند.
جالب است بدانید، لاراول خودش را یک فناوری عالی و مفید برای توسعه دهندگان بک اند نشان داده است. این کار زندگی توسعه دهندگان را بسیار راحت تر می کند و به ایجاد سمت سرور برنامه ها بسیار سریع تر کمک می کند و امنیت قوی، عملکرد و همچنین کیفیت بالا را ارائه می دهد. لاراول چیزهای مفید زیادی دارد که هدف آنها آسان کردن کار یک توسعه دهنده است که از جمله از این چیزها می توان به توابع کمکی یا helper function اشاره کرد. اگر می خواهید نحوه کار با توابع کمکی را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

نحوه ایجاد فایل برای helper function

Helper function چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

شما می توانید در فریم ورک laravel یک فایل در داخل تابع کمکی helper function ایجاد کنید. برای این کار شما ابتدا باید یک فایل PHP بسازید تا تمامی توابع را داخل آن تعریف کنیم. برای این کار در یک مسیر دلخواه یک فایل با اسم helpers.php ایجاد کنید. تا الان فایلی را که حاوی توابع است را تعریف کرده ایم. ولی توابع موجود در آن از طریق بخش های مختلف پروژه قابل دسترس نیستند. برای اینکه چنین کاری انجام دهید، باید به فایل composer.json بروید و مسیر فایل را معرفی کنید.
بخشی از فایل composer.json که قصد اضافی کردن فایل توابع کمکی یا helper function ها را به آن داریم، به طور خاصی است.  اکنون برای اینکه فایل helper function ها را به composer.json معرفی کنید، باید در زیرمجموعه autoload فایل json آرایه را اضافی کنید. در آرایه Files هر تعداد فایل برای helper function ها که دوست داشته باشیم، می توانیم اضافی کنیم.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد helper function در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه استفاده از helper function را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Helper function یک تابع کمکی در زبان برنامه نویسی لاراول است که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از آن سایت مورد نظر خودشان را طراحی کنند. اگر می خواهید نحوه استفاده از توابع کمکی را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

 

نظرات: