مقالات مرتبط

آموزش نصب و پیاده سازی فریم ورک لاراول؛ یکی از بهترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی PHP! آیا می خواهید تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید فریم ورک لاراول چیست؟ آیا می دانید فریم ورک لاراول چیست؟ برای نصب لاراول چه مراحلی را باید طی کنیم؟ بعد از نصب فریم ورک لاراول چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ لاراول چه ویژگی هایی دارد؟
ممکن است برخی از برنامه نویسان و طراحان سایت در زمان کار با فریم ورک لاراول دچار سردرگمی شوند. به ویژه افرادی که تجربه کار با خط فرمان را ندارند، بیشتر ممکن است به دام دستورات مختلف نصب فریم ورک لاراول بیفتند. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه نصب لاراول را بلد باشید و بتوانید این فریم ورک را در سایت خود پیاده سازی کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فریم ورک لاراول(Laravel) برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل نصب فریم ورک لاراول بپردازیم.

آشنایی با فریم ورک لاراول(Laravel)

نصب و راه اندازی لاراول

لاراول(Laravel) یکی از بهترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی PHP است که شما می توانید با استفاده از آن سایت های مورد نظر خودتان را طراحی کنید. فریم ورک لاراول سال هاست که در حال توسعه بوده، ولی در سال 2015 به این دلیل که استقبال زیادی از آن شد، برنامه نویسان زبان PHP را به خود مشغول کرد. این فریم ورک در نظرسنجی ها و تست های نرم افزاری نتایج فوق العاده ای به دست آورد. از جمله از ویژگی های فریم ورک لاراول می توان به پایداری، قدرت، سادگی و کم بودن ایرادات نرم افزاری اشاره کرد.
جالب است بدانید، فریم ورک لاراول(Laravel) برای توسعه برنامه های تحت وب ایجاد شده است و بر پایه MVC کار می کند. توجه داشته باشید که لاراول مجموعه ای از بهترین راه حل ها را با سینتکس پرمعنا و جذاب را ارائه می کند که به درستی انجام می پذیرند. از انجایی که فریم ورک لاراول مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP است، باید زیرساخت آن که همان PHP است، قبلا در سرور فراهم شده باشد تا این فریم ورک بتواند به راحتی پیاده سازی شود.

چگونه فریم ورک لاراول را پیاده سازی کنیم؟

نکته قابل توجه این است که اجرا و پیاده سازی فریم ورک لاراوال(Laravel) در ویندوز یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید قبل از طراحی سایت آن را انجام دهیم. پیاده سازی فریم ورک لاراول در ویندوز راحت تر از چیزی است که تصور می کنید. برای اینکه نحوه پیاده سازی فریم ورک لاراول را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزشی لاراول شرکت کنید و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.
اگر برای توسعه اپلیکیشن تحت وب یا سایت اینترنتی خودتان می خواهید از فریم ورک لاراول(Laravel) استفاده کنید، بهتر است به فکر خرید سرور مجازی ویندوز قوی برای راه اندازی و میزبانی از آن باشید تا به راحتی از عهده پردازش و هندل کردن ترافیک ها و درخواست های خودتان بربیایید.

مراحل نصب فریم ورک لاراول کدامند؟

نصب و راه اندازی لاراول

همانطور که گفته شد، نصب و راه اندازی فریم ورک لاراول(Laravel) دارای برخی قواعد و قوانین خاصی است که شما باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید از قابلیت ها و مزیت های این فریم ورک بهره مند شوید. اگر این مراحل و مقررات را انجام ندهید و آنها را نادیده بگیرید، در نهایت خروجی خوبی دریافت نخواهید کرد. در دوره آموزشی لاراول نیز گفتیم که شما باید برای نصب فریم ورک Laravel مراحل مختلفی را طی کنید. در ادامه به مراحل نصب فریم ورک لاراول می پردازیم:

مرحله اول: دانلود و نصب پیشنیازها

یکی از مراحل نصب فریم ورک لاراول این است که پیشنیازهای این فریم ورک را دانلود و نصب کنید. قبل از نصب Wamp باید در نظر بگیرید که نرم افزار Wamp به برخی فایل های dll نیاز دارد که باید روی ویندوز نصب شوند. نصب تکی این فایل ها کمی دشوار است.

مرحله دوم: دانلود و نصب Wamp

در این مرحله شما باید آخرین نسخه برنامه Wamp را در ویندوز دانلود کنید. توجه داشته باشید که به انجام کارهای دیگری نیاز ندارد. همچنین به هیچ کانفینگ دیگری نیاز ندارید و تنها از گزینه های Install و next استفاده خواهید کرد.

مرحله سوم: انتخاب نسخه PHP

یکی دیگر از مراحل نصب فریم ورک لاراول، انتخاب نسخه PHP است. برای اینکه آخرین نسخه فریم ورک Laravel را که اکنون نسخه 9 آن منتشر شده است نصب کنید، باید از PHP ورژن 8 به بالا استفاده کنید که در نرم افزار Wamp این امکان وجود دارد تا ورژن PHP خودتان را تعیین کنید.

مرحله چهارم: نصب Composer

یکی دیگر از مراحل نصب فریم ورک لاراول این است که یک Composer نصب کنید که سیستم مدیریت نیازمندی های زبان برنامه نویسی PHP است که با استفاده از آن می توانید پکیج های PHP را مدیریت کنید. این سیستم از طریق Command ما از این سیستم برای نصب و مدیریت لاراول بهره خواهیم برد.

مرحله آخر: نصب فریم ورک لاراول

برای اینکه بتوانید فریم ورک لاراول(Laravel) را نصب کنید به از آشنایی با مقدمه laravel، باید وارد وبسایت رسمی آن به آدرس Laravel.com شوید و روی گزینه Get Started کلیک کنید. سپس در CMP از دستور cd برای رسیدن به پوشه www مربوط به لوکال هاست استفاده می کنیم. بعد از اینکه وارد این پوشه شدید، کافی است تا دستور مربوط به ایجاد پروژه جدید لاراول را در CMD اجرا کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد فریم ورک لاراول(Laravel) برای شما ارائه کنیم و به بررسی مراحل نصب فریم ورک لاراول بپردازیم. همانطور که گفته شد، فریم ورک لاراول(Laravel) برای توسعه برنامه های تحت وب ایجاد شده است و بر پایه MVC کار می کند. اگر می خواهید نحوه نصب و پیاده سازی فریم ورک لاراول را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزشی لاراول شرکت کنید.

 

نظرات: