آموزش کار با Controllerها؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چگونه در فریم ورک لاراول یک Controller بسازیم؟ مراحل ساخت و ایجاد Controller در زبان برنامه نویسی چگونه است؟ اصلا می دانید Controller چیست؟ اهمیت ساخت کنترلر چیست؟
اگر در حوزه طراحی سایت فعالیت کنید، احتمالا با فریم ورک ها و ابزارهای مختلفی کار کرده اید. در فریم ورک های که بر مبنای MVC پیاده سازی و اجرا شده اند، حرف C به Controller یا کنترلر اشاره می کند. در فریم ورک لاراول کنترلرها بین Viewها و Modelها نقش بازی می کنند. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا نحوه ساخت کنترلرها را به شما یاد دهیم. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کنترلرها یا Controllerها برای شما ارائه کنیم و نحوه ساخت Controllerها را به شما یاد دهیم.

Controller چیست؟

آموزش کار با Controller ها

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Controller چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Controller جزئی است که ارتباط کاربر را کنترل می کند. همچنین Controller با Model کار می کند و نمایی را برای ارائه صفحه وب انتخاب می کند. شما می توانید در فریم ورک های مختلفی مانند لاراول با کنترلرها کار کنید و بخش های جدیدی را به صفحات سایت خودتان اضافی کنید. در یک برنامه View، MVC تنها اطلاعات را به کاربر نمایش می دهد. در حالی که کنترل کننده ورودی و درخواست کاربر را کنترل می کند.
جالب است بدانید، کنترلر یا Controller یک ارتباط مستقیم بین Viewها و Modelها برقرار می کند و سایت شما را بهیه می کند. برای اینکه نحوه ساخت Controllerها را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید. نکته قابل توجه این است که یک کنترلر در فریم ورک لاراول می تواند درخواست های URL وارده را مدیریت و کنترل کند. از آنجایی که کنترل می تواند قابلیت های زیادی را به توسعه دهندگان وب ارائه کند، مورد توجه بسیاری از طراحان سایت قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست آورده است.

نحوه ساخت Controller در فریم ورک لاراول چگونه است؟

آموزش کار با Controller ها

همانطور که گفته شد، پس از نصب و پیاده سازی فریم ورک لاراول، کنترلر(Controller) یکی از بخش های کاربردی در فریم ورک لاراول است که شما می توانید با با استفاده از کنترلرها بخش های مختلفی را به سایت خودتان اضافی کنید. برای ساخت Controller در فریم ورک لاراول باید از دستور زیر استفاده کنیم:
php artisan make: controller UserController
با اجرا کردن این دستور یک کنترلر با نام وارد کرده و در دستور ساخته می شود که می توانید داخل پوشه Http/Controllers به آن دسترسی داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم، باید یک روت را به کنترلر متصل کنیم که برای این کار فایل web.php می شویم و روت خودمان را می سازیم. توجه داشته باشید که کنترلر ها به شکل کلاس هایی هستند که شامل چندین متد هستند، الان اگر در کنترلی که داریم بخواهیم تنها یک کار انجام دهیم، به این کنترلرها Single Action Controllers گفته می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کنترلرها یا Controllerها برای شما ارائه کنیم و نحوه ساخت Controllerها را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، کنترلر(Controller) یکی از بخش های کاربردی در فریم ورک لاراول است که شما می توانید با ایجاد این بخش، قابلیت های جذابی را به صفحات سایت خودتان اضافی کنید. اگر می خواهید نحوه ساخت کنترلرها را به شما یاد دهیم، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

 

نظرات: