آموزش کار با Modelها در لاراول؛ یکی از بخش های کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ بخش Model در لاراول چیست؟ چگونه جداول را به پروژه لاراول خود اضافی کنیم و عملیات های مختلفی را انجام دهیم؟

با توسعه و گسترش حوزه وب، افراد زیادی اقدام به راه اندازی کسب و کار آنلاین و طراحی سایت کرده اند. زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید که یکی از رایج ترین زبان ها، لاراول است. Model نیز یک بخش مهم در زبان برنامه نویسی لاراول است که می توانید از آن استفاده کنید. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه کار با جداول را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Model در زبان برنامه نویسی لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با Modelها در لاراول را برای شما یاد دهیم.

آشنایی با Model در زبان برنامه نویسی لاراول

 آموزش کار با Controller ها

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Model در زبان برنامه نویسی لاراول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که لاراول یکی از زبان های برنامه نویسی محبوبی است که شما می توانید با استفاده از آن سایت خودتان را راه اندازی کرده و کد نویسی کنید. اگر می خواهید نحوه ساخت مدل Model و کار با جدول ها را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

شما می توانید با شرکت در دوره آموزش لاراول، به راحتی از یک دستور برای ایجاد مدل در زبان برنامه نویسی لاراول استفاده کنید. روش های مختلفی برای تعریف مدل Model وجود دارند که ابتدا باید روش کار لاراول را بدانید. ما در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.:

• Route: مسیر و آدرس صفحه را برای ساخت مدل Model تعیین می کند.

• Model: برای معرفی جدول ها به پروژه لاراول مورد استفاده قرار می گیرد.

• Cotroller: برای نوشتن کدها، مانند درج رکورد، ویرایش، حذف یا نمایش باید از آن استفاده کرد.

• View: برای نمایش صفحات و UI از آن استفاده می کنیم. کاربران توسط قسمت View اطلاعات سایت را مشاهده می کنند.

نحوه کار با Modelها در لاراول چگونه است؟

 آموزش کار با Controller ها

پس از  آموزش کار با Controller ها یکی از مهمترین بخش های لاراول Model ها میباشند. شما می توانید جدول هایی را به پروژه خودتان که با استفاده از زبان برنامه نویسی لاراول ایجاد کرده اید، اضافی کنید. برای این کار از مدل Model استفاده می کنیم. دستوران مختلفی در لاراول وجود دارند که یکی از آنها Make:model است که برای اضافی کردن جدول ها استفاده می شود، ولی دارای شکل های مختلفی است. ما از راحت ترین روش استفاده می کنیم تا بتوانیم با Medel در لاراول کار کنیم.

در صورتی که بخواهیم یک جدول و مدل Model را با هم در لاراول ایجاد کنیم، باید از دستورات مختلفی کمک بگیریم. با دستور migrate، در بخش database و nigrations که یک جدول اضافی می شود. همچنین می توانیم فیلدها را به آن اضافی کنیم و سپس دستور دیگری را اجرا کنیم تا جدول ساخته شود.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Model در زبان برنامه نویسی لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با Modelها در لاراول را برای شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، مدل Model یکی از بخش های کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول است که می توانید آن را به سایت خودتان اضافی کنید. برای اینکه نحوه کار کردن با Model را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

نظرات: