Listener در زبان برنامه نویسی لاراول؛ یکی از مفاهیم اساسی در Laravel! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید Listener چیست؟ بخش Listener در زبان برنامه نویسی لاراول چه اهمیتی دارد؟ چگونه می توان با این بخش کار کرد؟
لاراول(Laravel) یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که شما می توانید با استفاده از این زبان سایت های مورد نظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. لاراول شامل بخش های متعددی است که شما می توانید از این بخش ها نیز بهره ببرید. listener یکی از بخش های زبان لاراول است. اگر شما نیز قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با بخش های مختلف لاراول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Listener در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم.

Listener در لاراول چیست؟

Listener در لاراول چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بخش Listener در لاراول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Listener یکی از بخش های مهم در لاراول است که می توانید از این بخش استفاده کرده و قابلیت های جدیدی را به سایت خودتان اضافی کنید. در لاراول کلاس های Event در پوشه App/Events ذخیره می شوند و شنوندگان(listener) در پوشه app/Events ذخیره می شوند. این دستور Event و listener را در پوشه های مربوطه ایجاد می کند. اگر می خواهید نحوه کار با بخش Listener را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.
جالب است بدانید، Event به معنی رخداد است و ما در برنامه ای که می نویسیم، رخدادهای زیادی داریم، مانند ثبت نام کاربر، افزودن مقاله به سایت، افزودن محصول جدید به سایت و..... Listener به معنی شنونده است، شنوندگان در طول برنامه منتظر هستند تا رخداد یا Event آنها را صدا بزند و عملیاتی که آنها محول شده را انجام دهند. برای مثال انتشار مقاله جدید در سایت می شود Event و ارسال ایمیل اطلاع رسانی به کاربران عضو سایت، می شود Listener. در لاراول کلاس های listener در پوشه app/Events ذخیره می شوند.

نحوه کار با کلاس listener در لاراول

Listener در لاراول چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

listenerها پس از آموزش کار با Controller ها یکی از مسائل مهم در لاراول هستند. ما در زمان ساخت محصول دو عمل ارسال ایمیل و ارسال پیامک را داریم که این دو Listener هستند. Listenerهای ساخته شده و همچنین رابطه آنها با Event مربوطه را می توانید در فایل EventServiceProvider مشاهده کنید. کد بالا در متد Handle پارامتر ورودی Event را می گیرد که در آن مقادیری که در زمان ساخت event مقدار دهی کردیم، موجود است.
چون در این Listener از ارسال ایمیل استفاده می کنیم، چون ProductCreatedMail را import کرده ایم که قالب ارسال ایمیل می باشد و خود نیز باید به آن پارامترهایی حین instance فرستاده شود. چون عمل ارسال ایمیل یک کد زمان بر می باشد، چون باید از Queue استفاده کنیم که برای این منظور کلاس را ShouldQueue پیاده سازی کرده ایم. بنابراین، Listener زمانی که queue:work در حال Run می باشد، اجرا می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد Listener در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این بخش را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Listener یکی از بخش های مهم در لاراول است که می توانید از این بخش استفاده کرده و قابلیت های جدیدی را به سایت خودتان اضافی کنید. اگر می خواهید نحوه کار با کلاس Listener را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

 

نظرات: