آموزش کار با دستور Artisan؛ یکی از دستورات مهم در زبان برنامه نویسی لاراول! آیا می خواهید با این دستور آشنا شوید؟ آیا می دانید دستور Artisan در لاراول چیست؟ چگونه می توان از این دستور شرطی استفاده کرد؟ دستور artisan چه کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول دارد؟
لاراول یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی است که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از این زبان سایت های خودشان را طراحی و راه اندازی کنند. در این زبان شما می توانید با دستورات مختلفی کار کنید. یکی از این دستورات، دستور شرطی Artisan است. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Artisan در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور شرطی Artisan را به شما یاد دهیم.

دستور Artisan در لاراول چیست؟

دستور artisan در لاراول چیست و چگونه کار می کند؟

احتمالا این سوال را از خودتان پرسیده باشید که دستور Artisan در لاراول چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Artisan یکی از دستورات شرطی بسیار مهم در زبان برنامه نویسی لاراول است که شما می توانید از این دستور شرطی استفاده کنید. توجه داشته باشید که فریم ورک لاراول برای ارتباط از طریق خط فرمان، سه ابزار اصلی را به کاربران ارائه کرده است که یکی از این ابزارها، دستور Artisan است. اگر می خواهید نحوه کار با این دستور شرطی را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.
جالب است بدانید، دستور Artisan یک رابط خط فرمان است که معمولا در زبان برنامه نویسی لاراول مورد استفاده قرار می گیرد و شامل مجموعه ای از دستورات شرطی مفید برای ایجاد یک برنامه وب است. برای شروع پروژه لاراول دستور Artisan را وارد می کنیم. به کمک این دستور می توانیم بدون اینکه سایت را به طور کامل طراحی کرده باشیم، آن را به صورت Local اجرا کنیم.

چگونه با دستور شرطی Artisan کار کنیم؟

دستور artisan در لاراول چیست و چگونه کار می کند؟

پس از آموزش کار با Controller ها دستور artisan یکی از مهمترین دستورات لاراول میباشد. توجه داشته باشید که دستور Artisan یک رابط خط فرمان اختصاصی زبان برنامه نویسی لاراول است که شامل دستورات کاربردی مانند ساختن کنترلرها، مایگریشن ها، میدلویرها و چندین دستور دیگر می شود و کار را برای توسعه دهندگان بسیار راحت تر و سریع می کند. ولی یک قابلیت جالب تری نیز وجود دارد که این است که ما هم می توانیم دستورات اختصاصی و دلخواه خودمان را بنویسیم و از آن در پروژه خودمان استفاده کنیم.
دستورات Artisan در زبان برنامه نویسی لاراول شامل دستوراتی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها تعداد زیادی از وظایف روزمره توسعه دهندگان و مدیر برنامه های لاراول را انجام دهید. این دستورات شامل پایه ای مانند دستورات مربوط به میگریشن، کنسول های فرمان و.... هستند. این دستور خیلی مفید است، چون به شما کمک می کند تا به دقت به لیست دستورات نگاه کنید و از آنها برای انجام کارهای خود در برنامه لاراول استفاده کنید. این دستور به شما اجازه می دهد تا بررسی کنید که آیا دستوری که می خواهید استفاده کنید، در این دستور وجود دارد یا خیر.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دستور Artisan در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با دستور شرطی Artisan را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Artisan یکی از دستورات شرطی مفید و کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول است که شما می توانید از این دستور استفاده کرده و سایت خودتان را به طور کاملا دقیق راه اندازی و اجرا کنید.

 

نظرات: