معرفی و آموزش کار با Migration؛ یکی از ابزارهای کاربردی در لاراول! آیا می خواهید با این ابزار آشنا شوید؟ ابزار Migration چیست؟ چگونه می توان از این ابزار استفاده کرد؟ این ابزار برای چه پروژه هایی کاربرد دارد؟ چگونه یک Migration جدید در لاراول بسازیم؟
در طراحی یا توسعه یک سایت با زبان برنامه نویسی لاراول ممکن است پایگاه داده در طول توسعه به مرور تکامل پیدا کند، برای مثال تصور کنید که در طول توسعه یک سایت با لاراول قصد داشته باشیم یک جدول جدید به پایگاه اضافی کنیم و یا یک ستون به جدولی که وجود دارد اضافی کنیم. لاراول شامل ابزارهای مختلفی است که می توان از آنها استفاده کرد. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این ابزارها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Migration در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه ساخت Migration جدید در لاراول را به طور کامل به شما یاد دهیم.

ابزار Migration در لاراول چیست؟

آموزش کار با migrationها در لاراول

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ابزار Migration چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Migration یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول است که شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و کارهای مختلفی انجام دهید. Migration ها مسیر ایجاد و تغییرات پایگاه داده را نگهداری می کند و شما می توانید مرحله به مرحله انجام تغییرات در پایگاه داده را بفهمید و اگر از تغییرات گذشته خود پشیمان بودید، به حال قبلی پایگاه برگردید. اگر می خواهید نحوه کار با ابزار Migration را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.
جالب است بدانید، Migration یک ورژن کنترلر برای جدول های دیتابیس در زبان برنامه نویسی لاراول است. تصور کنید یک پروژه دارید که باید صد عدد جدول برای آن بسازید. در طول ساختن این جدول ها ممکن است در ساختن یک جدول اشتباهی رخ داده باشد یا مثلا بخواهید یک فیلدی را بعدا به یک جدول اضافی کنید یا اصلا یک جدول را بین صد جدول پاک کنید. علاوه بر این، ابزار Migration در زبان برنامه نویسی لاراول کمک زیادی به توسعه دهندگان در زمان طراحی و راه اندازی سایت می کند.

نحوه ساخت Migration جدید در لاراول

آموزش کار با migrationها در لاراول

پس از آموزش کار با بخش route ها migration ها یکی دیگر از بخش های مهم لاراول است. توجه داشته باشید که برای ساختن Migration جدید در زبان برنامه نویسی لاراول شما می توانید از ابزار php artisan استفاده کنید. کافی است تا به مسیری که لاراول را نصب کرده اید بروید و سپس ترمینال را باز کنید و یک دستور در آن وارد کنید. در صورتی که این دستور اجرا شود، یک پیام موفقیت آمیز بودن برای شما نمایش داده می شود و سپس در پروژه لاراولی خود در مسیر database/migration می توانید یک فایل جدید به اسم create_books_table پیدا کنید که فایل مایگریشن برای ساختن جدولی به اسم books می باشد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ابزار Migration در لاراول برای شما ارائه کنیم و نحوه ساخت Migration جدید در لاراول را به طور کامل به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Migration یکی از ابزارهای کاربردی در زبان برنامه نویسی لاراول است. شما می توانید از این ابزار استفاده کرده و کارهای مختلفی با آن انجام دهید. اگر می خواهید نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش لاراول شرکت کنید.

 

نظرات: