بهترین روش های بازآفرینی محتوا؛ تولید محتوای جدید با ایده گرفتن از مقاله های قبلی! آیا دوست دارید تا با این روش ها آشنا شوید؟ منظور از بازآفرینی محتوا چیست؟ چگونه می توانیم محتواهای خودمان را بازآفرینی کنیم؟ دلایل بازآفرینی محتوا کدامند؟ با چه روش هایی می توان محتوا را بازآفرینی کرد؟ بازآفرینی محتوا چه مزیت هایی دارد؟ اهمیت بازآفرینی محتوا چیست؟

کسب و کارهای اینترنتی سعی می کنند تا با روش ها و تکنیک هایی محصولات و خدمات خودشان را به مشتریان و مخاطبان معرفی کنند. تولید محتوا یکی از این روش ها است. ولی آیا باید به صورت مداوم باید محتوا تولید کرد؟ جواب منفی است. شما می توانید محتواهای قبلی سایت خودتان را بازآفرینی کنید و از آنها مجددا استفاده کنید. بازآفرینی محتوا باعث می شود تا محتواهای قبلی همچنان مخاطبان جدیدی را جذب کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره بازآفرینی محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی روش های بازآفرینی محتوا و دانش لازم برای تولید انواع محتوا بپردازیم و اهمیت بازآفرینی محتوا را مورد بررسی قرار دهیم.

منظور از بازآفرینی محتوا چیست؟

بازآفرینی محتوا

در کنار روش هایی مثل روش‌های نوشتن محتوای انگیزشی و الهام بخش روش دیگری هم برای تولید محتوا به نام بازآفرینی محتوا وجود. بازآفرینی محتوا به این معنی است که شما از محتواهای قبلی سایت خودتان دوباره استفاده می کنید، آنها را تغییر می دهید و آنها را دوباره می نویسید. بازآفرینی محتواهای قبلی نه تنها کار بدی نیست، بلکه مخاطبان زیادی با این روش جذب وبسایت شما می شوند. به عبارت دیگر، به فرایند برداشت نکته های مهم محتوای قبلی و قرار دادن آنها در قالب جدید و انتشار آن در کانال ها و سایت های مختلف بازآفرینی محتوا گفته می شود. با این کار شما می توانید در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا محتوا منتشر کنید محصولات و خدمات خودتان را به مشتریان و مخاطبان معرفی کنید.

معمولا افراد زمان و وقت کافی برای تولید محتواها و مقالات جدید ندارند و نمی توانند محتواهای جدیدی را در سایت خودشان منتشر کنند. اینجا است که بازآفرینی محتوا وارد میدان می شود و افراد می توانند در سریع ترین زمان ممکن محتوا منتشر کنند و مخاطبان جدیدی را به سمت خودشان جذب کنند. بازآفرینی محتوا یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ است، چون در این روش شما با مخاطبان بیشتر آشنا می شوید و محتوای خودتان را متناسب با نیاز مخاطبان تغییر می دهید.

معیارهای بازآفرینی محتوا چیست؟

بازآفرینی محتوا

توجه داشته باشید، بازآفرینی محتوا کاری نیست که بتوانید آن را بدون برنامه ریزی انجام دهید. اگر می خواهید در بازآفرینی محتوا موفق عمل کنید و به بهترین شکل ممکن از محتواهای قبلی خودتان استفاده کنید، باید معیارها و فاکتورهای مهمی را زیر نظر بگیرید. برخی از معیارهای بازآفرینی محتوا عبارت هستند از:

• تولید محتوای اصلی از همان ابتدا یک کار زمان بری است. آیا می خواهید در زمان کمتر محتواهای زیادی را ارائه دهید؟ آیا هدف شما از بازآفرینی محتوا جذب مخاطبان جدید و بیشتر است؟ آیا به این محتواها برای انتشار در کانال های دیگر نیاز دارید؟

• شما باید کانال های خودتان را معرفی کنید. محتوای بازآفرینی شده قرار است در چه کانال منتشر شود؟ مخاطبان و کاربران این کانال ها چه کسانی هستند؟ مخاطبان این کانال ها قصد دارند چه اطلاعاتی کسب کنند، به چه چیزی فکر می کنند و می خواهند چه کاری انجام دهند؟

• شما نباید تمام بخش های محتوای خودتان را بازآفرینی کنید. برای بازآفرینی نباید محتوایی را انتخاب کنید که مربوط به زمان خاص است و یا دارای بخش های منحصر به فردی است. در بازآفرینی باید میزان محتوایی که قبلا منتشر کردید و عملکرد خوبی داشته است را بیشتر کنید.

معرفی بهترین روش های بازآفرینی محتوا

بازآفرینی محتوا

همانطور که گفته شد، بازآفرینی محتوا به فرایند استفاده مجدد از محتواهای قدیمی سایت برای جذب مخاطبان جدید است. شما با بازآفرینی محتوا دیگر نیازی به تولید محتواهای جدید ندارید و می توانید بازخورد بهتری دریافت کنید. شما می توانید با روش های مختلفی بازآفرینی محتوا انجام دهید. در ادامه سعی می کنیم تا برخی از بهترین روش های بازآفرینی محتوا را برای شما معرفی کنیم:

از محتواهای قبلی ایده بگیرید.

یکی از بهترین روش های بازآفرینی محتوا این است که از محتواهای قدیمی خودتان ایده بگیرید. شما اگر مقالات و محتواهای قدیمی سایت خودتان را مشاهده و مطالعه کنید، می توانید ایده ها و موضوع های جدید و جذابی را پیدا کنید و با کار کردن روی این ایده ها مخاطبان زیادی را جذب کنید. همچنین با نگاه به محتواهای قدیمی می توانید ترتیب و چهارچوب مناسبی را برای انتشار محتواهای جدید فراهم کنید.

مقالات مرتبط را ادغام کنید.

یکی دیگر از روش های بازآفرینی محتوا این هست که مقالات مرتبط قدیمی را با یکدیگر ادغام کنید. شما می توانید با این کار محتوای جدیدی را در سایت منتشر کنید. توجه داشته باشید که ادغام چند محتوا با یکدیگر از تولید محتوای جدید بهتر عمل می کند. چون زمانی که محتواهای مختلفی را با یکدیگر ادغام می کنید، نکات مثبت و موارد گلچین شده محتواهای قبلی را برداشت و جمع آوری می کنید و یک محتوای با کیفیت تهیه می کنید.

تبدیل کردن محتواهای قبلی به اینفوگرافیک

شما می توانید برای بازآفرینی، محتواهای قبلی سایت خودتان را به اینفوگرافیک تبدیل کنید و از این طریق مشتریان و مخاطبان زیادی را جذب کنید. اینفوگرافیک به محتوای تصویری گفته می شود که اطلاعات و مفاهیم را به شکل ساده ای به مخاطبان ارائه می کنند. اینفوگرافیک ها جذابیت زیادی دارند و نسبت به محتواهای متنی بک لینک بیشتری دریافت می کنند. اگر می خواهید محتواهای قدیمی خودتان را بازآفرینی کنید، می توانید از این روش استفاده کنید.

تبدیل محتوای قدیمی به پادکست

پادکست به محتوای صوتی گفته می شود که جذاب هستند و اگر با کیفیت بالایی تولید شوند، می توانند مخاطبان و مشتریان زیادی را جذب کنند. یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ این است که شما محتواهای قدیمی سایت خودتان را که مدت زمان زیادی از انتشار آنها گذشته است و بازدید بالایی دارند را به محتوای صوتی یا پادکست تبدیل کنید و آنها را دوباره در سایت منتشر کنید. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که محتوای بازآفرینی شده میتواند به اندازه محتوا انگیزشی تاثیر گذار باشد؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال ایتدا باید بدانید چگونه محتوای انگیزشی می تواند تاثیرگذار باشد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره بازآفرینی محتوا برای شما ارائه کنیم، به بررسی روش های بازآفرینی محتوا بپردازیم و اهمیت بازآفرینی محتوا را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، به فرایند برداشت نکته های مهم محتوای قبلی و قرار دادن آنها در قالب جدید و انتشار آن در کانال ها و سایت های مختلف بازآفرینی محتوا گفته می شود. شما می توانید با روش های مختلفی محتواهای قدیمی خودتان را بازآفرینی کرده و دوباره از آنها استفاده کنید. از جمله از این روش ها می توان به تبدیل محتوای قدیمی به پادکست، تبدیل محتوای قدیمی به اینفوگرافیک و.... اشاره کرد.

نظرات: