آموزش کار با کلاس های Form؛ یکی از کلاس های مهم و کاربردی در بوت استرپ! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید کلاس Form در بوت استرپ چیست؟ چگونه می توان از این کلاس ها استفاده کرد؟ کلاس های Form در بوت استرپ چه کاربردی دارند؟

بوت استرپ یکی از فریم ورک های کاربردی در حوزه وب است که از این فریم ورک می توانید برای ساخت صفحات وب استفاده کنید. بوت استرپ شامل کلاس ها و تگ های مختلفی است که کمک زیادی به توسعه دهندگان می کنند. کلاس های مختلفی در این فریم ورک وجود دارد. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این کلاس ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلاس Form در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این کلاس ها را به شما یاد دهیم.

کلاس Form در بوت استرپ چیست؟

Form در بوت استرپ

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که کلاس Form در بوت استرپ چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Form از جمله کلاس های مهم و کاربردی در بوت استرپ هستند که شما می توانید از این کلاس ها استفاده کرده و بخش های مختلفی را به صفحات سایت خودتان اضافی کنید. کنترل های درون تگ Form در بوت استرپ به شکل خودکار تمامی استایل عمومی را دریافت می کند. اگر می خواهید نحوه کار با این کلاس ها را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

جالب است بدانید، تمام عناصر فرم در بوت استرپ استایل دهی شده هستند. این فرم ها به شکل های مختلفی از قبل تعریف شده در بوت استرپ وجود دارند. تمام عناصر متنی مانند input و textarea و select زمانی که از کلاس Form در بوت استرپ استفاده می کنند، عرضی برابر با 100 درصد خواهند داشت. در حال حاضر توسعه دهندگان از کلاس Form در بوت استرپ استفاده می کنند.

تگ های موجود در Form کدامند؟

Form در بوت استرپ

همانطور که گفته شد پس از navs در بوت استرپ، Form یکی از کلاس های مهم و کاربردی در بوت استرپ است که شما می توانید به راحتی از این کلاس استفاده کنید. این کلاس شامل تگ های مختلفی است. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی تگ های موجود در Form بپردازیم:

• Form-group: این تگ برای گروه بندی برچسب ها، کنترل های فرم و فاصله مناسب بین آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

• Form-Control: کنترل های فرم به صورت پیش فرض شامل استایل های از قبل تعرف شده ای هستند. همه عناصر متنی دارای عرض 100 درصدی هستند.

• Readonly: با استفاده از این تگ می توان inputها تنها خواندنی شوند و نمی توان ورودی آنها را تغییر داد.

• Form-inline: عناصر فرم مانند برچسب ها، کنترل های فرم و دکمه را در کنار هم و در یک ردیف افقی نمایش داده می شوند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کلاس Form در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این کلاس ها را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، کلاس Form از جمله کلاس های مهم در بوت استرپ است که شما می توانید از این تگ استفاده کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این کلاس را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

نظرات: