معرفی و آموزش پلاگین modal؛ یکی از پلاگین های مهم و کاربردی در بوت استرپ! آیا می خواهید با این پلاگین آشنا شوید؟ پلاگین modal در بوت استرپ چیست؟ چگونه می توان از این پلاگین استفاده کرد؟ این پلاگین ها چه کمکی به توسعه دهندگان می کنند؟

بوت استرپ یکی از فریم ورک های اصلی در حوزه وب است که شما می توانید در زمان طراحی سایت از آن استفاده کنید. بوت استرپ شامل کلاس ها و پلاگین های مختلفی است که می توانید با آنها کار کنید و ظاهر سایت خودتان را بهینه کنید. اگر قصد طراحی سایت در ارومیه را دارید، باید با این پلاگین ها آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلاگین Modal در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با modal را به شما یاد دهیم.

پلاگین modal در بوت استرپ چیست؟

Modal در بوت استرپ چیست و چگونه کار می کند؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پلاگین modal چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که پلاگین modal یکی از کلاس های مهم و کاربردی در بوت استرپ است که شما می توانید از آن استفاده کنید. modal یک پنجره کودک است که روی پنجره اصلی آن لایه بندی شده است. معمولا هدف نمایش محتوا از یک منبع جداگانه است که می تواند بدون خارج شدن از پنجره، مقداری تعامل داشته باشد. این پلاگین ها می توانند اطلاعات، تعامل و یا موارد دیگر را ارائه دهند.

جالب است بدانید، ساخت modal، صفحات بازشونده در بوت استرپ یکی از مسائلی است که می توانید در بخش های مختلف سایت از آن استفاده کنید. مودال با استفاده از یک دکمه در صفحه به نمایش در بیاید، با استفاده از مودال می توان یک پاپ آپ را خواهید داشت. کلاس modal محتوای عنصر div که در آن تعریف شده است را تبدیل به یک مودال می کند و فوکس را به آن منتقل می نماید. اگر می خواهید نحوه کار با پلاگین modal را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

انواع کلاس های Modal در بوت استرپ

Modal در بوت استرپ چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد پس از آشنایی با  table در بوت استرپ، modal یکی از کلاس های مهم و کاربردی در بوت استرپ است که می توانید از این کلاس استفاده کنید. به طور کلی، modal یک پنجره است که پنجره والد، لایه بندی شده است. معمولا هدف این است که محتواها را از منابع جداگانه نمایش دهیم. در ادامه سعی می کنیم تا به معرفی انواع کلاس های Modal در بوت استرپ بپردازیم تا این کلاس ها را بشناسید:

• کلاس Modal-body: از این کلاس برای اجرای یک استایل، برای بخش بدنه مودال استفاده می شود. در آن بخش می توانید هر نوع کد html را قرار دهید.

• کلاس modal-footer: از این کلاس برای تعریف یک استایل، برای بخش فوتر از مودال استفاده می شود. این قسمت معمولا راست چین است.

• کلاس modal-header: از این کلاس نیز برای تعریف یک استایل برای بخش هدر از مودال استفاده می شود. عنصر button داخل بخش هدر قرار دارد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلاگین Modal در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با modal را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، modal یکی از پلاگین های مهم و کاربردی در بوت استرپ است که شما می توانید با استفاده از این پلاگین کارهای مختلفی انجام دهید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد modal به دست آورید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

نظرات: