آشنایی با Table در بوت استرپ؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید Table در بوت استرپ چیست؟ چگونه می توان با جدول ها در بوت استرپ کار کرد؟ انواع روش های ساخت جدول در Bootstrap کدامند؟ چرا باید با انواع جدول ها در بوت استرپ آشنا شویم؟

بهتر است بدانید، بوت استرپ(Bootstrap) مجموعه ای برای ساخت ظاهری صفحات سایت و اپلیکیشن های تحت وب است که شامل بخش ها و قسمت های مختلفی است که باید نحوه کار با این بخش ها را یاد بگیرید. یکی از این بخش ها جدول ها است. اگر قصد طراحی سایت را دارید، توصیه می کنیم تا با انواع جدول ها در بوت استرپ آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نحوه کار با Table در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های ساخت جدول در بوت استرپ بپردازیم.

نحوه کار با Table در بوت استرپ چگونه است؟

آشنایی با Table در بوت استرپ

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که نحوه کار با Table در بوت استرپ چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که جدول HTML جهت نمایش اطلاعات به حالت شبکه ای مانند سطر و ستون مورد استفاده طراحان سایت و توسعه دهندگان صفحات وب قرار می گیرند. با استفاده از بوت استرپ(Bootstrap) می توان ظاهر جدول ها را به روشی ساده بهبود بخشید. شما می توانید از جدول ها در بوت استرپ کار کنید و بخش های جذاب و بی نظیری را در سایت خودتان به وجود آورید.

جالب است بدانید، می توانید با اضافی کردن کلاس Table به عنصر Table جدول هایی با سبک و استایل ساده که دارای جداسازهای افقی و فاصله سلولی کوپک هستند را به وجود آورید. جدول ها به کاربران و مخاطبانی که به سایت شما مراجعه می کنند این امکان را می دهند تا به محصولات و اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. به طور کلی، اضافی کردن جداول به سایت باعث افزایش ترافیک سایت شود. برای اینکه نحوه کار با جدول ها را در بوت استرپ یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

روش های ساخت جدول در بوت استرپ

آشنایی با Table در بوت استرپ

همانطور که گفته شد، جدول ها یا Table پس از  menu بوت استرپ یکی از مهم ترین بخش ها در Bootstrap است که حتما باید نحوه کار با این بخش را یاد بگیرید و بتوانید بخش های مختلفی را به سایت خودتان اضافی کنید. برای این کار می توانید از روش های مختلفی بهره ببرید. در ادامه برخی از روش های ساخت جدول در بوت استرپ را بررسی می کنیم:

• حاشیه دادن به جدول

یکی از مراحل ساخت جدول در بوت استرپ(Bootstrap) که می توانید با شرکت در دوره آموزش بوت استرپ یاد بگیرید، حاشیه دادن به جدول ها است. برای ایجاد حاشیه در جدول ها می توانید از کلاس Table-bordered استفاده کنید که خروجی آن بی نظیر است.

• اضافی کردن قابلیت Hover

یکی دیگر از مراحل ساخت جدول در بوت استرپ، اضافی کردن قابلیت Hover است. ممکن است دیده باشید که اشاره گر موس را روی آنها ببرید، ردیف مربوطه پررنگ شده و یا به طور کلی تغییر می کند تا مخاطب بتواند اطلاعات را واضح تر مشاهده کند. برای ایجاد این قابلیت در جدول ها باید کلاس table-hover را به جدول خود اضافی کنید.

• فشرده کردن جدول ها

شما می توانید جدول ها را در بوت استرپ فشرده کنید. برای این کار باید کلاس table-condensed را به کلاس اصلی جدول اضافی کنید تا جدول ها در بوت استرپ متراکم شده و فضای کمتری را اشغال کنند. کلاس table-condensed با نصف کرددن فاصله سلولی جدول را فشرده می کند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نحوه کار با Table در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های ساخت جدول در بوت استرپ بپردازیم. همانطور که گفته شد، جدول ها یکی از بخش های جذاب در فریم ورک بوت استرپ(Bootstrap) هستند که شما می توانید از این بخش استفاده کنید و جدول های مختلفی را در سایت خودتان به وجود آورید. برای اینکه نحوه کار با جدول ها را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

نظرات: