آموزش کار با Dropdown در بوت استرپ؛ یکی از کاربردی ترین بخش ها در فریم ورک بوت استرپ! آیا می خواهید با این بخش آشنا شوید؟ چگونه می توان از این بخش استفاده کرد؟ چگونه در سایت یک منوی کرکره ای بسازیم؟ انواع کلاس های بخش Dropdown کدامند؟
بوت استرپ یکی از بهترین فریم ورک ها در برنامه نویسی است که شما می توانید از این فریم ورک استفاده کرده و بخش های جذابی به سایت خودتان ایجاد کنید. در بوت استرپ بخش های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از این بخش ها استفاده کنید. Dropdown یکی از این بخش ها است. اگر شما نیز قصد طراحی سایت را دارید، توصیه می کنیم تا با این بخش آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Dropdown در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی کلاس های dropdown بپردازیم.

Dropdown در بوت استرپ چیست؟

آموزش کار با dropdown در بوت استرپ

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که Dropdown در بوت استرپ چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که Dropdown به معنی منوهای بازشونده است که در فریم ورک بوت استرپ قابل دسترسی است و شما می توانید در این بخش یک منوی بازشونده به سایت خودتان اضافی کنید و در این منو به صفحات مختلف سایت خودتان دسترسی بدهید تا کاربران با کلیک روی گزینه های منو، به صفحات مختلفی هدایت شوند. اگر می خواهید نحوه کار با بخش Dropdown را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.
جالب است بدانید، منوهای آبشاری(Drop Down) منوهایی هستند که در ابتدا به شکل یک دکمه یا تصویر نوشته شده اند و زمانی که کاربر موس خود را روی آن می برد یا روی آن کلیک می کند، یک منوی عمودی از آنها خارج می شود.شما می توانید از هر نوع عنصری برای باز کردن یک منوی بازشونده استفاده کنید، چه تگ SPAN باشد و چه تگ button و.... توجه داشته باشید که این بخش در بسیاری از زبان های برنامه نویسی در دسترس است و شما می توانید از این بخش نهایت استفاده را ببرید و ظاهر سایت خودتان را جذاب تر کنید. امروزه در بسیاری از سایت ها شما حداقل یک منوی بازشونده یا آبشاری را مشاهده می کنید.

چگونه یک dropdown در سایت بسازیم؟

آموزش کار با dropdown در بوت استرپ

توجه داشته باشید که dropdoen در کنار آشنایی با menu بوت استرپ یک منوی کرکره ای، قابل کلیک و بازشونده است که به شما کمک می کند تا یک مقدار را از لیستی از مقادیر از قبل تعریف شده انتخاب کنید. المنت با کلاس Dropdown شامل محتویات منوی کرکره ای دراپ داون است. برای قابل کلیک شدن و باز کردن منوی بازشونده، از یک گزینه Button یا لینک با کلاس drop-down-toggle که دارای خاصیت data-toggle=Dropdown است، استفاده می شود.
سپس کلاس dropdown-menu را به یک المنت div اضافی کرده تا منوی اصلی Dropdown در سایت شما ظاهر شود. سپس به هر آیتم درون لیست Dropdown که می توانند لینک یا دکمه Button باشند، کلاس dropdown-item داده می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بخش Dropdown در بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و نحوه ساخت dropdown را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، Dropdown به معنی منوهای بازشونده است که در فریم ورک بوت استرپ قابل دسترسی است و شما می توانید در این بخش یک منوی بازشونده به سایت خودتان اضافی کنید و در این منو به صفحات مختلف سایت خودتان دسترسی بدهید. اگر می خواهید نحوه کار با بخش dropdown را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید.

 

نظرات: