مقالات مرتبط

آشنایی با Menu بوت استرپ؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید بوت استرپ چیست؟ چگونه می توان از بوت استرپ استفاده کرد؟ انواع منوها در بوت استرپ کدامند؟ به نظر شما چگونه می توان این منو ها را ایجاد کرد؟

اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت داشته باشید، احتمالا تا الان اسم منوهای بوت استرپ را شنیده اید. این دسته از منوها که می توانند بخشی از دکمه ها بوده و یا مستقل از دیگر عناصر باشند، معمولا دارای گزینه های مخفی هستند و به محض کلیک کاربر روی دکمه یا اولین گزینه، صفحات دیگری باز می شوند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی منوها در بوت استرپ بپردازیم.

بوت استرپ چیست؟

آشنایی با Menu بوت استرپ

بوت استرپ(Bootstrap) به مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ساخت فحات وب و اپلیکیشن های تحت وب است که شامل دستورات CSS، HTML و توابع جاوا اسکریپت برای تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز در طراحی سایت است. شما می توانید با استفاده از بوت استرپ، سایت های خودتان را طراحی کرده و استایل خوب و جذابی به سایت های خودتان بدهید. اگر می خواهید نحوه کار با بوت استرپ را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی بوت استرپ شرکت کنید.

نکته قابل توجه این است که بوت استرپ به عنوان نوعی فریم ورک نیز شناخته می شود که می توانید از آن در طراحی سایت بهره ببرید. بوت استرپ ابتدا برای توسعه دهندگان و طراحان سایت حرفه ای ارائه شد، ولی بعد از مدتی در دسترس عموم افراد قرار گرفت. از بوت استرپ یا Bootstrap برای ایجاد و طراحی سایت های ریسپانسیو در زمان کم استفاده می شود. به این ترتیب، شما باید نحوه کار با بوت استرپ را یاد بگیرید تا بتوانید یک سایت با استایل خاص و شیکی را برای خود و مشتریان ایجاد کنید.

آشنایی با انواع منو در Bootstrap

آشنایی با Menu بوت استرپ

همانطور که گفته شد، بوت استرپ(Bootstrap) یکی از بهترین فریم ورک ها در طراحی سایت است که می توانید از آن استفاده کنید. یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت استفاده از انواع منوها برای نمایش اطلاعات است. بوت استرپ به ما این امکان را می دهد تا منوهای مختلفی را در سایت خودمان ایجاد کنیم. در ادامه سعی می کنیم به معرفی انواع منوهای بوت استرپ(Bootstrap) بپردازیم:

• منوهای NAV

یکی از مهم ترین منوها در Bootstrap، منوهای Nav است. برای ایجاد یک منوی ساده در فریم ورک بوت استرپ پس از نصب و راه اندازی Bootstrap تنها کافی است تا از کلاس nav استفاده کنیم. شما باید کلاس nav رو داخل تگ ul قرار دهید. سپس یک لیست با تگ li به وجود بیاورید. تگ li باید دارای کلاس nav-item. و تگ a باید دارای کلاس nav-link باشد.

• منوی عمودی

یکی از انواع منوها در بوت استرپ(Bootstrap) منوی عمودی است. برای اینکه بتوانید منوی عمودی را در فریم ورک بوت استرپ سایت خودتان طراحی و ایجاد کنید، کافی است تا کلاس flex-column را در تگ ul قرار دهید تا یک منوی عمودی در سایت شما ایجاد شود.

• منوهای ناوبری

منوهای ناوبری نیز جزو بهترین منوها در بوت استرپ هستند که می توانید این منوها را در سایت خودتان طراحی کنید. بهتر است بدانید، منوهای ناوبری شامل منو، قسمت جستجو، لوگو و.... هستند که در سربرگ یا هدر سایت قرار می گیرند. این منوها طبق اندازه صفحه می توانند باز یا بسته شوند.

• منوهای سربرگ دار

یکی دیگر از منوهایی که می توانید با بوت استرپ آنها را طراحی کنید، منوهای سربرگ دار هستند. توجه داشته باشید که منوهای Tap به منوهایی گفته می شوند که چندین صفحه مختلف را در خود جای می دهند. با کلیک روی هر سربرگ، محتویات آن به شما نمایش داده می شود. برای تبدیل منوهای Nav معمولی به منوهای سربرگ دار از کلاس nav-tabs استفاده می کنیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بوت استرپ برای شما ارائه کنیم و به بررسی منوها در بوت استرپ بپردازیم. همانطور که گفته شد، بوت استرپ یا Bootstrap یکی از بهترین فریم ورک ها در طراحی سایت است که شما می توانید با استفاده از این فریم ورک، منوهای مختلفی را ایجاد کنید. برای اینکه نحوه ساخت منوها در بوت استرپ را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزشی بوت استرپ شرکت کنید.

نظرات: