محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش استفاده از تگ Canonical؛ یکی از تگ های مهم و کاربردی برای رفع مشکل محتوای تکراری! اگر تگ کنونیکال را در سایت خود نداشته باشیم، ربات های گوگل خودشان آدرسی را که از همه بهتر است را به عنوان نسخه اصلی ایندکس کرده و در نتایج جستجو به کاربران نشان می دهد.
رابطه موتورهای جستجو با تگ کنونیکال رابطه خوبی است. وقتی دو صفحه در سایت شما دارای محتوای تکراری یا کاملا مشابه باشند، با مشکل روبرو می شوید. اینجاست که با استفاده از تگ کنونیکال می توانید به موتورهای جستجوگر اعلام کنید که کدام نسخه اصلی است. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این تگ آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Canonical برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ کنونیکال را به طور کامل به شما یاد دهیم.

تگ Canonical چیست؟

 استفاده از تگ Canonical

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تگ کنونیکال چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که تگ کنونیکال یا Canonical یک قطعه کد HTML است که زمانی در یک صفحه قرار می دهید، به موتور جستجوگر گوگل می گویید که نسخه اصلی بین صفحات تکراری مشابه کدام صفحه می باشد. در حقیقت، تگ کنونیکال روشی برای کمک به گوگل به منظور تشخیص بهترین مطلب در میان محتواهای موجود است. اگر می خواهید نحوه کار با تگ کنونیکال را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.
جالب است بدانید، تگ کنونیکال در head صفحه قرار می گیرد و آدرس بهترین نسخه از این محتوا را به گوگل معرفی می کند. این تگ هیچ تاثیر خاصی در محتوای صفحه ندارد و کاربر متوجه حضور تگ کنونیکال در صفحه نمی شود. یکی از اصلی ترین کاربردهای تگ کنونیکال، جلوگیری از ایندکس صفحات است که آدرس متفاوت، ولی محتوای یکسان و مشابهی دارند.

چگونه از تگ کنونیکال استفاده کنیم؟

 استفاده از تگ Canonical

توجه داشته باشید که تگ کنونیکال باید در بخش Head صفحه قرار بگیرد و گوگل به تگ هایی که در بدنه کدها وجود دارند، توجه نمی کند و پس از آموزش بهینه‌سازی Meta Tags یکی از بخش های مهم است. این مسئله کمی به مسائل امنیتی مربوط می شود، چجون بعضی از سایت ها امکان ویرایش کد در بدنه سایت را برای کاربران فراهم کرده اند. بنابراین، اگر تگ Canonical در بدنه سایت عمل کند، برخی از افراد می توانند به راحتی با قرار دادن آن به سایت آسیب بزنند. برای کانونی سازی صفحات می تواند از کد زیر استفاده کرد:

</ "link rel="canonical" href="http://example.com/">

بنابراین، برای استفاده از تگ کاربردی Canonical در صفحات سایت، اول باید لینک صفحه مورد نظر خودتان را وارد کنید و بعد از آن باید کد rel=canonical را وارد کنید و در آخر نیز بعد از وارد کردن href آدرس صفحه جدید را وارد کنید تا تگ به خوبی عمل کند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تگ Canonical برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با تگ کنونیکال را به طور کامل به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، تگ کنونیکال یکی از تگ های مهم و کاربردی در سئو سایت است که شما باید از این تگ استفاده کنید تا صفحه مورد نظر شما در نتایج گوگل به کاربران نمایش داده شود. اگر می خواهید نحوه کار با این تگ را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

 

نظرات در مورد درس بیست و نهم: آموزش استفاده از تگ Canonical:

سوال تصادفی