محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

آموزش بهینه سازی دیتابیس؛ یکی از کارهای مهم برای افزایش سرعت سایت! بهتر است بدانید بهینه سازی دیتابیس تاثیر خیلی زیادی روی سرعت وبسایت دارد. اگر شما نیز با سرعت پایین سایت خودتان دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است تا دیتابیس سایت خودتان را بهینه سازی کنید.

یکی از اصلی ترین عوامل پایین بودن سرعت سایت، اضافی شدن فایل های بی استفاده از انواع مختلف در دیتابیس است. سرعت سایت خیلی مهم است و می تواند نقش مهمی در سئو سایت شما ایفا کند. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید سعی کنید تا با روش هایی سرعت سایت خودتان را بالا ببرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بهینه سازی دیتابیس برای شما ارائه کنیم و روش های بهینه سازی دیتابیس را به شما یاد دهیم.

اهمیت بهینه سازی دیتابیس

آموزش بهینه سازی دیتابیس

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد چرا بهینه سازی دیتابیس خیلی مهم است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که دیتابیس روی سرعت سایت تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین، شما با بهینه سازی دیتابیس، می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید.

تمامی اطلاعات و داده های سایت شما در دیتابیس ذخیره و نگهداری می شوند. از جمله از این اطلاعات می توان به پست ها، افزونه ها، تصاویر، لینک ها و موارد دیگر اشاره کرد. اگر دیتابیس شما با اطلاعات اضافی و بدردنخور پر شود، عملکرد دیتابیس شما با مشکل روبرو می شود. شما باید اطلاعات اضافی را از دیتابیس خودتان حذف و آن را بهینه سازی کنید. بهینه سازی دیتابیس باعث کاهش حجم آن و افزایش سرعت آپلود صفحات سایت شما می شود. بهینه سازی دیتابیس کار خیلی سخت و دشواری نیست و شما می توانید با چند کلیک دیتابیس خودتان را بهینه سازی کنید. اگر سرعت سایت شما نیز پایین آمده است، باید دیتابیس سایت خودتان را بهبود ببخشید. اگر می خواهید نحوه بهینه سازی دیتابیس را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

آموزش روش های بهینه سازی دیتابیس

آموزش بهینه سازی دیتابیس

توجه داشته باشید که دیتابیس یکی از بخش های مهم از سایت پس از آشنایی با بهینه‌سازی کد است که باید همیشه به مسائل مختلف آن توجه داشته باشید. زمانی که دیتاپیس پر از اطلاعات بدرد نخور می شود، سرعت سایت پایین می آید. شما با بهینه سازی دیتابیس می توانید سرعت آپلود سایت خودتان را بالا ببرید. ما می خواهیم در این بخش انواع روش های بهینه سازی دیتابیس را به طور کامل به شما یاد دهیم:

استفاده از phpMyAdmin

یکی از روش های بهینه سازی دیتابیس، استفاده از phpMyAdmin است. برای این کار باید وارد هاست شده و روی این گزینه کلیک کنید. بعد از ورود به بخش phpMyAdmin روی اسم دیتابیس کلیک کنید. 

آموزش بهینه سازی دیتابیس

سپس پایگاه داده مورد نظر برای بهینه سازی را انتخاب کنید. در انتهای این صفحه گزینه Check all را انتخاب کنید و سپس از منوی کنار آن گزینه Optimize table کلیک کنید. در نهایت با پیام موفقیت آمیز بودن بهینه سازی دیتابیس روبرو می شوید.

ویرایش فایل wp-confing.php

یکی دیگر از روش های بهیه سازی دیتابیس، ویرایش فایل wp-confing.php است. برای این کار باید وارد هاست خودتان شوید و از این File Manager پوشه public-html را انتخاب کرده و با کلیک راست بر این فایل گزینه edit را انتخاب کنید. افراد زیادی از این روش برای بهینه سازی دیتابیس استفاده می کنند. بعد از باز شدن فایل کدهای زیر برای ویرایش در اختیار شما قرار می گیرد:

• تعداد رونوشت(Revisions)

• ذخیره سازی خودکار

• خالی کردن زباله دان

استفاده از افزونه ها

یکی دیگر از راه های بهینه سازی دیتابیس و افزایش سرعت سایت، استفاده از افزونه هاست. شما می توانید با کمک افزونه ها، دیتابیس خودتان را بهبود دهید. از جمله از این افزونه ها می توان به افزونه WP Cleaner Pro، افزونه WP-Sweep، افزونه WP-Optimize، افزونه WP-DBManager و.... اشاره کرد. از میان این افزونه ها، WP-Optimize بهترین افزونه برای بهینه سازی دیتابیس است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد بهینه سازی دیتابیس برای شما ارائه کنیم و روش های بهینه سازی دیتابیس را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، دیتابیس یکی از بخش های مهم سایت است که شما می توانید با بهینه سازی آن، سرعت آپلود صفحات سایت خودتان را بالا ببرید. شما می توانید با روش های مختلفی، دیتابیس را بهینه سازی کنید. از جمله از این روش ها می توان به استفاده از افزونه ها، ویرایش فایل wp-confing.php و استفاده از phpMyAdmin اشاره کرد.

لینک مقاله: https://learn.org/articles/What_is_Database_Optimization.html

نظرات در مورد درس بیست و هشتم: آموزش بهینه سازی دیتابیس:

سوال تصادفی