محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

بهینه سازی زمان پاسخگویی سرور؛ یکی از کارهای مهم و ضروری در سئو سایت! بهتر است بدانید، کاهش زمان پاسخ سرور یکی از مهم ترین اهداف مدیران سایت هاست که در حوزه سئو فعالیت می کنند. اگر سرعت بارگذاری سرور سریع نباشد و مردم سایت شما را به دلیل کندی رها کنند، سرمایه گذاری منابع برای ایجاد یک سایت تنها اتلاف وقت است.
اگر صاحب یک سایت هستید و یا می توانید یک سایت طراحی کنید، ممکن است نگران سرعت صفحات خود باشید. اجرای تست سرعت می تواند به شما کمک کند تا سرعت بارگیری صفحه خودتان را تشخیص دهید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید نحوه بهینه سازی زمان پاسخگویی سرور را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد زمان پاسخگویی سرور برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش زمان پاسخ سرور بپردازیم.

زمان پاسخگویی سرور

بهینه سازی زمان پاسخگویی سرور

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که زمان پاسخگویی سرور چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که زمان پاسخگویی سرور زمانی است که بین مشتری درخواست کننده صفحه در مرورگر و سروری که به آن درخواست پاسخ می دهد، می گذرد. این زمان با نماد اختصاری TTFB محاسبه می شود. TTFB نشان می دهد که چند میلی ثانیه طول می کشد تا اولین بایت صفحه بعد از ارسال درخواست دریافت شود. اگر می خواهید نحوه کاهش زمان پاسخ سرور یاد بگیرید، باید در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.
جالب است بدانید، زمان پاسخگویی سرور به زمانی گفته می شود که سرور به کاربر درخواست دهنده پاسخ می دهد. کاهش زمان پاسخگویی سرور به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است طبق راه اندازی سایت شما متفاوت باشد و گوگل همواره توصیه می کند تا زمان پاسخگویی سرور خود را کمتر از 200 میلی ثانیه نگه دارید. البته زمان پاسخگویی سرور هرچقدر پایین تر باشد، همانقدر بهتر است.

روش های کاهش زمان پاسخ سرور

بهینه سازی زمان پاسخگویی سرور

توجه داشته باشید که سریع بودن زمان پاسخ سرور خیلی مهم است. شما باید زمان پاسخگویی سرور را بهینه سازی کنید تا کاربران بتوانند خیلی سریع به نتایج خود برسند این مورد پس از آموزش استفاده از تگ Alt در تصاویر یکی از موارد مهم در سئو فنی است. شما می توانید با کاهش زمان پاسخگویی سرور، سرعت آپلود صفحات سایت خودتان را افزایش دهید. برای اینکه بتوانید زمان پاسخگویی سرور را بهینه سازی کنید، باید از روش های مختلفی استفاده کنید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی روش های کاهش زمان پاسخگویی سرور بپردازیم:

آموزش روش اول: بررسی هاست

یکی از روش های کاهش زمان پاسخ سرور این است که باید هاست خودتان را بررسی کنید. هاست نقش مهمی در سرعت آپلود صفحات سایت شما دارد. شما ممکن است راه های زیادی را برای جذب ترافیک به سایت خودتان امتحان کنید. ولی سرعت پایین آپلود صفحات سایت بخش زیادی از ترافیک آن را از بین می برد. زمان پاسخگویی سرور در آپلود صفحات سایت تاثیر زیادی دارد.

آموزش روش دوم: انتخاب وب سرور

برای اینکه زمان پاسخ سرور را بهینه سازی کنید، باید وب سرور خودتان را با دقت انتخاب کنید. این کار زیاد هم سخت نیست. وب سرور آپاچی به بیش از 50 درصد سایت های دنیا قدرت می دهد و در حال حاضر محبوب ترین وب سرور موجود است. این وب سرور مطمئن ترین و بهترین وب سرور در دنیاست.

آموزش روم سوم: بهینه کردن وب سرورها

توجه داشته باشید که انتخاب و استفاده از وب سرور مناسب به تنهایی نمی تواند تاثیر خوبی روی زمان آپلود صفحات بگذارد. شما باید آن وب سرور را بهینه کنید. بعد از انتخاب وب سرور، مرحله بعد بهینه سازی آن است. وب سرورها تنظیمات پیش فرضی دارند که باید از آنها نیز کمک بگیرید. باید استراتژی و الگوهای استفاده و نیازهایتان را درک کنید و سپس وب سرور مناسب را انتخاب کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد زمان پاسخگویی سرور برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش زمان پاسخ سرور بپردازیم. همانطور که گفته شد، زمان پاسخگویی سرور یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که شما باید آن را زیر نظر بگیرید. شما می توانید با روش های مختلفی زمان پاسخ سرور را بهینه سازی کنید. از جمله از این روش ها می توان به انتخاب وب سرور، بهینه کردن وب سرورها، بررسی هاست و .... اشاره کرد.

لینک مقاله: https://monitormyweb.com/guides/what-is-server-response-time-and-what-effects-it

 

نظرات در مورد درس بیست و هفتم: آموزش بهینه سازی زمان پاسخگویی سرور:

سوال تصادفی