محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید.

اصول pagination را تقسیم صفحات؛ یکی از کارهای مهم در طراحی و سئو سایت! یکی از فاکتورهای شناخته شده در طراحی سایت، صفحه بندی است که در صفحات مربوط به دسته بندی، برچسب، فروشگاه و غیره کاربرد زیادی دارد. شما باید با این اصول آشنایی داشته باشید.

اگر شما نیز سایت دارید، احتمالا به جایی رسیده اید که تمام مطالب یا محصولات یک دسته را نمی توانید در یک صفحه جا دهید و باید چند صفحه برای آنها ایجاد کنید. اگر با این مسئله روبرو شدید، می توانید با رعایت اصول تقسیم صفحات، مشکل خودتان را رفع کنید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این اصول آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صفحه بندی سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصول Pagination بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

منظور از صفحه بندی چیست؟

آموزش اصول pagination یا تقسیم صفحات

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که منظور از صفحه بندی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که صفحه بندی یکی از تکنیک های مهم و کاربردی در طراحی سایت است که به شما کمک می کند تا محتواهای خیلی طولانی را در صفحات مختلف منتشر کنید. این کار باعث می شود تا کاربران به راحتی بتوانند محتوای مورد نیاز خودشان را پیدا کنند و در صفحات سایت بگردند. اگر می خواهید نحوه کار با بخش صفحه بندی سایت را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید.

جالب است بدانید، تکنیک صفحه بندی بیشتر از هر چیز دیگری برای صفحات دسته بندی محصولات و کالاها در سایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، در سایت های خبری برای صفحاتی که فهرستی از اخبار مربوط به یک موضوع را نشان می دهند و یا در سایت های فروم برای نشان دادن لیست فروم ها به کار برده می شود. گوگل هم برای نمایش نتایج جستجو از تکنیک صفحه بندی استفاده می کند.

آشنایی با اصول Pagination در سایت

آموزش اصول pagination یا تقسیم صفحات

توجه داشته باشید، وقتی که محتوای یک صفحه از سایت طولانی می شود، طراح سایت سعی می کند تا آن را در دو یا چند صفحه در دسترس کاربران قرار دهد. این روش باعث می شود تا صفحات سایت بیش از حد طولانی نشوند و هم حجم کلی صفحه را کاهش می دهد و یکی از مهمترین مسائل بعد از آموزش ساخت فایل robot.txt است. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی اصول Pagination در سایت بپردازیم:

• کوتاه نبود محتوای صفحه: یکی از مهم ترین اصول صفحه بندی سایت این است که محتوای صفحه نباید بیش از کوتاه باشد. صفحات وب مانند صفحه یک کتاب یا مجله محدود نیستند. کاربران می توانند با اسکرول کردن، محتواهای بیشتری را ببینند.

• ریز نبودن دکمه های صفحه بندی: یکی دیگر از اصول Pagination این است که دکمه های صفحه بندی نباید ریز باشد. برخی از سایت ها برای نمایش تعداد صفحات بیشتر و یا ایجاد سایر بخش ها از دکمه های کوچکی استفاده می کنند که این کار اشتباه است.

• مشخص بودن صفحه کنونی: زمانی که کاربر از صفحه بندی سایت شما استفاده می کند، باید بداند که اکنون در چه صفحه ای قرار گرفته است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صفحه بندی سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی اصول Pagination بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. همانطور که گفته شد، صفحه بندی یکی از کارهای مهم در سئو سایت است که شما باید آن را به طور کاملا اصولی انجام دهید. اگر می خواهید نحوه صفحه بندی سایت را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش سئو فنی شرکت کنید

نظرات در مورد درس بیست و پنجم: آموزش اصول pagination یا تقسیم صفحات:

سوال تصادفی