آشنایی با پلتفرم Schema.org؛ یکی از بهترین ابزارهای سئو! در دنیای امروزی، برجسته شدن در صفحات نتایج گوگل بیشتر از همیشه مهم است. یکی از استراتژی هایی که می تواند تلاش های سئوی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، استفاده از ابزار اسکیما است.
سئو سایت یکی از روش هایی است که شما می توانید با استفاده از آن، رتبه سایت خودتان را در گوگل بالا ببرید. یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سئوی تکنیکال سایت انجام دهید، استفاده از ابزار اسکیما است. اسکیما علامتی است که با اضافی کردن آن به بخش های مختلف، اطلاعات بیشتری درباره موضوع صفحه به گوگل می دهید. اگر قصد سئو سایت در ارومیه را دارید، باید با این ابزار آشنا شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلتفرم Schema.org برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم.

پلتفرم Schema.org چیست؟

آشنایی با پلتفرم Schema.org و روش استفاده از آن

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پلتفرم Schema.org چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که اسکیما نوعی پلتفرم است که به شرکت Schema معروف است. این سایت نتیجه همکاری موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، فایننس و... است. این سایت منبع کدهای اسکیما مارکوپ است. شما می توانید از این سایت استفاده کرده و سایت خودتان را از لحاظ سئو بهینه کنید. اگر می خواهید نحوه کار با این سایت را یاد بگیرید، توصیه می کنیم تا در دوره آموزش ابزارهای سئو شرکت کنید.
جالب است بدانید، سایت Schema.org پلتفرمی برای منبع کدهای اسکیما است. همکاری بزرگ گوگل در سال 2011 باعث شد تا استانداردی را با هدف درک معنای کامل محتوای صفحات توسط ربات های جستجوگر ایجاد شوند. در این سایت اسکیماهای مختلفی برای هر نوع محتوا وجود دارد و افراد می توانند وارد سایت شوند و تگ اسکیمای مورد نظر خودتان را سرچ کرده و سپس جزئیات و مثال های یک کد اسکیما را ببینند.

آیا اسکیما به سئو کمک می کند؟

آشنایی با پلتفرم Schema.org

توجه داشته باشید که پس از Gtmetrix و روش استفاده از آن، اسکیما(Schema) باعث بهبود سئوی سایت ما می شود. به طور کلی می توان گفت که وجود اسکیما قطعا به سئو کمک می کند، مخصوصا که وجود آنها باعث می شود تا گوگل به راحتی محتوای شما را درک کند و ریچ اسنیپت ها را به سایت شما اضافی کند. اضافی شدن ریچ اسنپیت ها قطعا برابر با افزایش نرخ کلیک و بهبود رتبه سئو خواهد بود. بر اساس تحقیقی که درباره همین موضوع انجام شده، سایت هایی که اسکیما داشتند، به رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل رسیده بودند.
زمانی که از اسکیما استفاده می کنید، به گوگل این امکان را می دهید تا محتوای صحفه یا سایت شما را به آسانی تشخیص دهد. این کار باعث می شود تا گوگل به راحتی کلمه کلیدی شما را شناسایی کند و همین موضوع باعث می شود تا در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شوید. با اینکه اسکیما تاثیری روی رتبه سایت شما ندارد، ولی باعث افزایش ریچ محتوای سایت شما می شود.

آموزش کار با Schema.org


به طور کلی، سایت Schema.org یک منبع شد که تمامی کدهای اسکیما در آن قرار بگیرند و کاربران می توانند وارد این سایت شده و تگ اسکیمای مورد نظر خودشان را پیدا کرده و جزئیات و مثال های یک کد اسکیما را مشاهده کنند. برای هر تگ اسکیما، ابتدا توضیحات و مشخصات کاملی ارائه می کند و سپس مثالی از نحوه کار یا استفاده از آن کد خاص می زند تا کاربران نحوه کار با آن را یاد بگیرند.
مثال:
برای مثال ما کد اسکیمای ویدیوها را در سایت Schema.org سرچ کردیم. همانطور که در تصویر پایین می بینید، در بخش بالای صفححه توضیحات کاملی از کد اسکیمای VideoObject به شما داده شده است. همچنین در پایین صفحه مثال هایی برای نحوه استفاده از کد اسکیمای ویدیوی زده شده است.

در این مثال ها تنها توضیح نحوه استفاده از کد اسکیما به شما داده می شود و اینکه چطور یک کد اسکیما باید ساخته شود. برای استفاده از سایت Schema.org نیاز به دانستن نکات کامل درباره اسکیما دارید.

 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پلتفرم Schema.org برای شما ارائه کنیم و نحوه کار با این ابزار را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، اسکیما یکی از ابزارهای کاربردی در سئو سایت است که شما می توانید از این ابزار استفاده کنید. این ابزار کمک زیادی به سئو سایت شما می کند. اگر می خواهید نحوه کار با این سایت را یاد بگیرید، باید در دوره آموزش ابزارهای سئو شرکت کنید.

 

نظرات: