مدیر تولید محتوا؛ فردی با تجربه چندین ساله در حوزه تولید محتوا! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این شخص به دست بیارین؟ به نظر شما مدیر تولید محتوا چه کسی هست؟ مدیر محتوا چه وظایفی داره؟ مهارت های مدیر محتوا چه مواردی هستن؟ چجوری مدیر تولید محتوا بشیم؟ درآمد مدیر محتوا چقدر هست؟ برای مدیر محتوا شدن چه تخصص هایی لازم هست؟ آیا مدیر تولید محتوا باید با انواع سیستم های مدیریت محتوا را بشناسد؟

تولید محتوا یه هنر و مدیر محتوا یه هنرمند هست. در سال های اخیر در حوزه تولید محتوای کشور یه انقلاب رخ داده. افراد زیادی به تولید محتوا مشغول هستن و شرکت های زیادی هم برای افزایش فروش و بازاریابی محصولات وخدمات خودشون به تولید محتوا روی آوردن، ولی همونطور که هر شخصی نمی تونه خلبانی کنه، هر کسی هم نمی تونه به عنوان مدیر محتوا مشغول فعالیت باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مدیر تولید محتوا کیست؟ اطلاعاتی درباره مدیر محتوا یا Content Manager به شما ارائه کنیم و به بررسی وظایف مدیر تولید محتوا بپردازیم و درآمد مدیر محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

مدیر محتوا کیست؟

مدیر محتوا کیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که مدیر محتوا کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مدیر محتوا یا Content Manager کسی هست که هدایت و رهبری تیم تولید محتوا رو بر عهده داره. مدیر محتوا وظیفه داره تا با بررسی و شناخت دقیق کسب و کار مربوطه، بازار کار و رقبای اون بتونه یه استراتژی محتوایی هوشمندانه و هدفمند بچینه تا بتونه روند توسعه و پیشرفت کسب و کار مربوطه رو سریع تر کنه. هدف اصلی هر کسب و کار یا شرکت، افزایش فروش و مشتریان هست که با سفارش تلوید محتوا خیال صاحبین کسب و کار از این بابت راحت تر میشه.

جالب اینجاست که بدونین مدیر تولید محتوا شخصی هست که به محتوای تولید شده در سایت ها و وبلاگ ها نظارت داره. همچنین اون مسئول تولید محتوا، ویرایش، انتشار محتوا هست. علاوه بر این، وظیفه بروزرسانی و بهینه سازی محتواهای قبلی که در سطح کیفی مطلوبی نیستن، وظیفه کسی هست که عهده دار این شغل هست. مدیر محتوا باید دانش نرم افزاری داشته و با ابزارها و روش های دیجیتال مارکتینگ که بیشتر بر محتوا و سئو متمرکز هستن، مسلط باشه. از نظر ما برای موفقیت بیشتر، یه مدیر محتوا به مهارت های مدیریت پروژه هم نیاز داره.

مقاله پیشنهادی: چگونه یک کارشناس تولید محتوا شویم؟

وظایف مدیر تولید محتوا چیست؟

وظایف مدیر تولید محتوا چیست؟

همونطور که گفتیم، مدیر تولید محتوا کسی هست که چندین سال تجربه این کار حساس رو داشته باشه و بتونه منابع سازمان رو به خوبی برای رشد و بهبود ترافیک و درآمد سایتی که مسئولیت اون رو قبول کرده، به دست بیاره. مدیر محتوا مسئول توسعه، برنامه ریزی و اجرای استراتژی محتوای کلی کسب و کارهاست. این شخص وظایف و مسئولیت های زیادی بر عهده داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی وظایف مدیر تولید محتوا بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

  • هدف گذاری

هدف گذاری یکی دیگه از وظایف مدیر تولید محتوا هست. قبل از مشخص کردن هرگونه استراتژی، مدیر تولید محتوا باید اهداف و سیاست های مجموعه ای که قرار هست به رشد اون کمک کنه رو بشناسه. همچنین لازمه شناخت کاملی از رقبا و مشتریان یا مخاطبان هدف اون کسب و کار به دست بیاره. نه تنها مدیر محتوا، بلکه همه افرادی که در بخش دیجیتال مارکتینگ یه مجموعه فعالیت می کنند، لازمه تا مخاطبان هدف مجموعه رو بشناسن.

  • تولید محتوا

یکی دیگه از وظایف مدیر تولید محتوا، مقاله نویسی یا تولید محتوا هست که این موضوع به سازمانی که در اون مشغول به کار هست، بستگی داره. مدیر سازمانی کوچیک که تیمی کوچیک هم داره، احتمالا بخش عمده ای از زمان خودش رو صرف تولید محتوا می کنه. ولی در سازمان های بزرگ تر اون تولید محتوا رو به اعضای تیم خودش می سپاره و بیشتر به نظارت بر کیفیت کار تیم خود و تفویض اختیار بین اون ها می پردازه.

  • انتشار محتوا و نظارت بر آن

انتشار محتوا و نظارت بر آن هم یکی دیگه از وظایف مدیر تولید محتوا هست. جالب اینجاست که بدونین مدیران محتوا معمولا مسئول انتشار محتوا در سایت هستن. در زمان انتشار محتوا در جایی که مخاطبان می تونن نظرات خودشون رو بنویسن، مثل وبلاگ شرکت، شما باید با این مخاطبان ارتباط برقرار کنین. مدیر تولید محتوا باید به ارتباط شما و مخاطبان نظارت کامل داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی دارد؟

  • نظارت بر تیم تولید محتوا

نظارت بر تیم تولید محتوا هم یکی دیگه از وظایف مدیر تولید محتواست. در کسب و کارهای بزرگ، مدیر تولید محتوا باید بر وظایفت تیم نویسنده ها، ویراستاران، مدیران شبکه های اجتماعی، کارشناسان سئو، طراحان گرافیک و.... نظارت و کنترل داشته باشه. جوری که وظایف اون ها رو در قالب یه تقویم محتوایی مشخص می کنه، اون ها رو راهنمایی کرده و به کارشون بازخورد میده.

برای مدیر محتوا شدن چه مهارت هایی لازم است؟

برای مدیر محتوا شدن چه مهارت هایی لازم است؟

مدیر تولید محتوا شخصی هست که برنامه ریزی دقیق تقویم محتوایی رو برای تیم دورکار یا حضوری به عهده داره و مهارت های سئوی محتوا، املای محتوا و... رو لازم داره. در واقع میشه گفت مدیر محتوا کسی هست که چندین سال تجربه کار تولید محتوا رو داشته باشه. برای مدیر محتوا شدن تخصص هایی رو باید داشته باشین. مهارت های مورد نیاز مدیر محتوا عبارت هستن از:

  • اگه شخص منظمی نیستین، مدیر محتوا شدن رو فراموش کنین چون نظم یکی از مهم ترین مهارت های این کار هست و نیازمند این هست که هر روز و شب کاملا طبق برنامه ریزی هایی که انجام میدین، اقدام به انتشار و بازاریابی محتوایی بکنین.
  • یکی دیگه از مهارت های مورد نیاز مدیر محتوا شدن، نگارش فارسی و رعایت قوانین اون هست. خیلی باید به این موضوع دقت کنین که حتی یه نقطه اشتباه روی سایت شما نره، چون به راحت به شما و برند شرکتی که کار می کنین، لقب بی سواد میدن.
  • یکی دیگه از مهارت های مورد نیاز مدیر محتوا شدن، توانایی سرچ کردن هست. شما باید به صورت 24 ساعته در حال سرچ کردن در فضای وب باشین. به عبارتی، مدیر محتوای خوب کسی هست که کاملا به روند ترافیک سایت تسلط داشته باشه و بتونه رقبا رو آنالیز کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مدیر تولید محتوا کیست؟ اطلاعاتی درباره مدیر محتوا یا Content Manager به شما ارائه کنیم و به بررسی وظایف مدیر تولید محتوا بپردازیم و درآمد مدیر محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، مدیر تولید محتوا شخصی هست که به محتوای تولید شده در سایت ها و وبلاگ ها نظارت داره. همچنین اون مسئول تولید محتوا، ویرایش، انتشار محتوا هست. علاوه بر این، وظیفه آپدیت و بهینه سازی محتواهای قبلی که در سطح کیفی مطلوبی نیستن، وظیفه کسی هست که عهده دار این شغل هست.

نظرات: