حتما تا الان شنیدین الکسا چیست؟ چه کاربردی داره؟ همچنین خیلی از افراد بعضی از مواقع نگران رتبه الکسا خودشون میشن و به دنبال جایگزین های الکسا برای سئو سایت میگردن! مدتی پیش خبری مبنی بر اینکه الکسا به کار خودش خاتمه میده، منتشر شد. طبق گفته خیلی از متخصصان سئو پایان کار الکسا نقطه عطفی در این حوزه هست، چون بیشتر سایت ها و کسب و کار ار رتبه بندی الکسا استفاده می کنند و سعی می کنند تا با استفاده از داده های به دست اومده سایت خودشون رو تجزیه و تحلیل کرده و بهترین عکس العمل رو داشته باشن. همچنین سعی می کنند تا با استفاده از روش های غیر طبیعی رتبه الکسا خودشون رو ارتقا بدن.

اگه سئوکار باشین، قطعا می دونین که الکسا در تاریخ 1 می 2022 به کار خودش خاتمه داد. حتما بعد از شنیدن این خبر به دنبال یه سایت جایگزین الکسا می گردین. سرویس الکسا سال هاست که به کاربران و افرادی که در حوزه سئو فعالیت دارن، ارائه میشه. در این سایت می تونستین به اطلاعات مختلفی مثل میزان جستجوی یه کلمه کلیدی دسترسی پیدا کنین و سایت خودتون رو آنالیز کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین جایگزین های الکسا کدام وبسایت ها هستند؟ اطلاعاتی در مورد سایت الکسا یا Alexa به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین جایگزین های الکسا بپردازیم تا با این سایت ها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: آنالیز سایت چیست؟

سایت الکسا (Alexa) چیست؟

سایت الکسا (Alexa) چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا یا سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سایت الکسا یا Alexa رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این سایت به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که سایت الکسا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الکسا یا همون Alexa نوعی سایت بود که سرویس های مختلفی رو در حوزه سئو ارائه می کرد. این سرویس یه اشتراک پولی با ابزارهای تحقیق و تحلیل سئو ارائه می کرد. الکسا در ماه می 2022 به طور کامل سرویس دهی خودش رو متوقف کرد. آمازون گفت که احتمال داره API این سرویس هم در دسامبر 2022 بعد از قطع شدن اینترنت الکسا توسط شرکت خاموش بشه.

جالب اینجاست که بدونین سایت الکسا سایت های اینترنتی رو بر اساس پارامترهایی مثل میزان بازدید رتبه بندی و اون رو در قالب رتبه جهانی و کشوری ارائه می داد. الکسا یه سرویس رتبه بندی در دنیا بود که بر اساس میزان بازدید و مدت زمان حضور کاربران سایت، اطلاعات مفیدی رو ارائه میداد. این اطلاعات و داده ها بر پایه آماری بود که سایت الکسا از کاربران خودش اطلاعات وب گردی اون ها رو جمع آوری و سپس اقدام به رتبه بندی سایت ها می کرد. همین موضوع دغدغه ای بود که بیشتر مدیران سایت ها رو نسبت به جمع آوری کامل اطلاعات سایت خودش نگران می کرد.

الکسا چگونه کار می کرد؟

الکسا چگونه کار می کرد؟

همونطور که گفتیم، سایت الکسا یا Alexa یه پلتفرم بود که سرویس های مختلفی رو در حوزه سئو سایت ارائه می کرد. این سرویس یه اشتراک پولی با ابزارهای تحقیق و تحلیل سئو ارائه می کرد که کاربران و سئوکاران زیادی با استفاده از این سایت اطلاعات و داده های زیادی در مورد وبسایت خودشون به دست میارن و سعی می کنند تا با استفاده از روش های مختلفی رتبه سایت خودشون رو بالا ببرن. همچنین سایت الکسا بر اساس تولباری که کاربران بر روی مرورگر نصب می کردن فعالیت می کرد و بازدید کاربران رو اندازه گیری می کرد. به همین دلیل میزان بازدید یا ترافیک سایت به صورت روزانه همراه با رتبه بندی سایت های اینترنتی از نظر بازدید ارائه می داد.

بیانیه الکسا در مورد پایان فعالیت

سایت الکسا که یکی از زیر مجموعه های آمازون هست، بعد از 25 سال فعالیت طی بیانیه ای اعلام کرد که در تاریخ 1 می 2022 بازنشسته می کنه و به کار خودش خاتمه میده. دلیل این کار و ابعاد اون هنوز مشخص نشده و کاربران دچار شک و شبه هایی شدن. چیزی که تا الان مشخص شده، از ابتدای اردیبهشت ماه 1401 دیگه هیچ کاربری امکان ثبت نام در سایت الکسا رو نداره و کاربران و سئو کاران باید به دنبال جایگزینی برای سایت الکسا باشن. سایت های زیادی وجود دارن که شما می تونین فعالیت های خودتون رو همانند سایت الکسا انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: گوگل آنالیتیکس Google Analytics چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی بهترین جایگزین های الکسا

معرفی بهترین جایگزین های الکسا

همونطور که می دونین، سایت الکسا ابزار سنجش ترافیک سایت هست که مورد استفاده سئوکاران و صاحبان سایت ها قرار می گرفت. الکسا یه سیستم رتبه بندی جهانی هست که سئوکاران و افرادی که تبلیغات در گوگل دارن ازش استفاده می کنند. ولی سایت ها و ابزارهایی مثل الکسا در دنیا وجود دارن. سایت های زیادی وجود دارن که شما می تونین از اون ها به عنوان جایزگینی برای الکسا استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین جایگزین های الکسا بپردازیم تا با این سایت ها آشنایی داشته باشین.

• Moz.com

یکی از بهترین جایگزین های الکسا که مورد استفاده سئوکاران و افراد زیادی قرار گرفته، سایت Moz.com هست. این سایت برخی راهکارهای جدید رو برای جذب مخاطبان دیجیتالی به شما ارائه میده. این سایت با تمرکز داشتن بر روی سئو می تونه به شما کمک کنه تا به راحتی ترافیک مناسبی رو برای سایت خودتون جذب کنین. این سایت با ارائه برخی ابزارهای حرفه ای در این زمینه به شما این امکان رو میده تا بهترین تکنیک و راه حل رو برای ارتقا رتبه سایت خودتون به دست بیارین و ترافیک سایت خودتون رو بالا ببرین.

• Keywordtool

یکی دیگه از بهترین جایگزین های الکسا، سایت Keywordtool هست. اگه صاحب یه کسب و کار دیجیتال مدرن و بروز هستین، به احتمال زیاد دوست دارین افراد زیادی از سایت شما بازدید کنند، مطالب شما رو بخونن و محصولات و خدمات شما رو بخرن، قبلا می تونستین از سایت الکسا استفاده کنین، ولی همونطور که می دونین سایت الکسا مدتی پیش به فعالیت خودش خاتمه داد. بنابراین، سایت KeywordtooL می تونه گزینه مناسبی برای این کار باشه که تونسته مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

• Semrush

یکی دیگه از بهترین جایگزین های الکسا، سایت Semrush هست که در سال 2008 فعالیت خودش رو به صورت رسمی شروع کرد. در اون زمان این سایت یه گروه کوچیک از سئوکاران بود. هدف اصلی از تشکیل این گروه ایجاد یه رقابت منصفانه بین افراد در صحنه دیجیتال بود. بهتره بدونین 12 سال بعد از این سایت تبدیل به یه پلتفرم قوی و قدرتمند شد. سایت Sermush به کاربران در سراسر دنیا کمک می کنه تا به راحتی به بازاریابی دیجیتال بپردازه. این سایت به شما کمک می کنه تا دید آنلاین خودتون رو تولید کنین.

• Ahrefs

یکی دیگه از بهترین جایگزین ها برای سایت الکسا، سایت Ahrefs هست که سئوکاران و صاجبان سایت زیادی از این سایت برای آنالیز سایت خودشون استفاده می کنند. بهتره بدونین سایت Ahrefs از جمله بهترین پلتفرم ها برای تحقیق کلمه کلیدی محسوب میشه. مطمئنا استفاده از این ابزار می تونه به شما کمک زیاد کنه تا کلمات کلیدی مورد نظر خودتون رو در سایت استفاده کرده و رتبه سایت خودتون رو ارتقا بدین.

• Kwfinder

یکی دیگه از بهترین جایگزین ها برای سایت الکسا، سایت Kwfinder هست. این سایت امکانات فوق العاده ای رو برای تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار میده. دلیل اینکه سایت Kwfinder رو در این لیست قرار دادیم هم این هست. سایت Kwfinder به شما امکان میده تا لیستی از کلمات کلیدی رو به صورت دستی بر اساس حجم جستجو، فعلی و تاریخی، هزینه تخمینی هر کلیک در جستجوی پولی و سختی سئو اون ها بنویسین. این ابزار یه مقدار شاخص اختصاصی برای سختی سئو و بینش نسبت به چشم انداز رقابتی در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک فراهم می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین جایگزین های الکسا کدام وبسایت ها هستند؟ اطلاعاتی در مورد سایت الکسا یا Alexa به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین جایگزین های الکسا بپردازیم تا با این سایت ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، سایت الکسا سایت های اینترنتی رو بر اساس پارامترهایی مثل میزان بازدید رتبه بندی و اون رو در قالب رتبه جهانی و کشوری ارائه می داد. الکسا یه سرویس رتبه بندی در دنیا بود که بر اساس میزان بازدید و مدت زمان حضور کاربران سایت، اطلاعات مفیدی رو ارائه میداد.

نظرات: