افزونه یواست سئو(Yoast SEO)؛ یکی از ابزارهای مفید برای سئو سایت های وردپرسی! چیزی در موردش شنیدین؟ آیا می دونین افزونه یواست سئو چیست؟ با قابلیت های افزونه یواست سئو آشنایی دارین؟ آیا کار با وردپرس رو تازه شروع کردین؟ شاید هم می خواهین بلاگتون رو از نظر سئو سایت بهینه کنین؟! به هر حال به احتمال زیاد تا قبل از این افزونه یواست سئو رو شنیدین. یواست سئو یکی از افزونه های محبوب وردپرس هست. بیش از 3 میلیون نسخه از اون نصب شده و هر روز هم بیش از 150 هزار نسخه از اون دانلود میشه. پس جای تعجب نداره که نسخه رایگان این افزونه انتخاب اول بلاگر هاست!

سئو وردپرس این روزها یکی از موضوعات خیلی مهم برای کاربران محسوب میشه و همه سعی می کنند تا به هر طریقی که شده نسبت به بهبود سئو سایت خودشون اقدام کنند تا در نتایج بالاتری در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرن. سئو وردپرس چیزی نیست که شما با انجام اون در طول چند شبانه روز بهش برسین و لازمه تا برای سایت وردپرسی خودتون از همون زمان شروع کار حساب ویژه ای روی اون باز کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله افزونه یواست سئو چیست؟ اطلاعاتی در مورد افزونه یواست سئو یا Yoast SEO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از افزونه یواست سئو بپردازیم و کاربرد افزونه یواست سئو رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: آنالیز سایت چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

افزونه یواست سئو چیست؟

افزونه یواست سئو چیست؟

اگه در حوزه سئو سایت فعالت داشته باشین، احتمالا اسم یواست سئو یا Yoast SEO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که افزونه یواست سئو چست؟ مما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که افزونه یواست سئو یکی از افزونه های اصلی در حوزه سئو وردپرس هست که فعالیت خودش رو از سال 2008 میلادی شروع کرد. این افزونه مورد مناسبی برای ارزیابی عناصر سئو داخلی هست. یواست سئو مواردی که از نظر موتورهای جستجو حائز اهمیت هستن رو بررسی کرده و پیشنهادهایی در جهت بهبود اون ها ارائه میده که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین افزونه یواست سئو یا Yoast SEO از مهم ترین پلاگین های سئویی هست که هر سایتی بعد از بالا اومدنش با وردپرس از اون استفاده می کنه. بیشتر کارهایی که یواست انجام میده، اتوماتیک هست، ولی بعضی از کارهاش رو باید دستی انجام بدیم. با کمک یواست می تونیم بهترین کلمات کلیدی رو برای هر محتوای سایت در نظر بگیریم و رعایت اصول سئو داخلی مثل تایتل و متا نویسی، سئو سایت وردپرسی رو بهبود بدیم. بنابراین، نصب افزونه یواست سئو در وردپرس باعث میشه تا بتونین روی سئو یایت مانور بیشتری داشته باشین و به بهینه سازی سایت کمک زیادی می کنه.

مقاله پیشنهادی: پلاگین(افزونه) چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از افزونه یواست

مزایای استفاده از افزونه یواست

همونطور که گفتیم، افزونه یواست سئو نوعی افزونه پرطرفدار وردپرسی هست که بهترین کمک کننده برای وبمسترها و سئوکارها برای بهینه سازی وردپرس برای موتورهای جستجوگر هست. همچنین این افزونه مورد مناسبی برای ارزیابی عناصر سئوی داخلی هست. استفاده از افزونه یواست مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از افزونه یواست بپردازیم.

• یکی از مزایای استفاده از افزونه یواست سئو این هست که این افزونه دارای تیم پشتیبانی قوی هست که در همه مراحل با شما همکاری می کنه.

• کاربری افزونه یواست ساده هست و از زبان فارسی هم پشتیبانی می کنه که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از افزونه یواست سئو این هست که در همه بخش های افزونه می تونین از راهنماها بهره ببرین و مشکلات رو برطرف کنین.

• برای بهبود وضعیت سئو مطالب و صفحات سایت تجزیه و تحلیل کامل انجام میده و میشه به کمک توضیحات اون رو بهتر کرد.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از افزونه یواست سئو این هست که افزونه Yoast قابلیت بررسی میزان خوانایی نوشته ها رو داره.

کاربرد افزونه یواست سئو

کاربرد افزونه یواست سئو

افزونه یواست بعد از نصب روی سایت وردپرسی، در صفحه ویرایشگر یا Editor همه صفحات و پست های سایت ظاهر میشه. این افزونه ضمن تمرکز روی معیارهای سئو داخلی با بررسی محتوای هر صفحه از نظر خوانایی، سئو و ارائه پیشنهاد برای موارد نیازمند به بهبود، به تولید محتوای با کیفیت و خوانا هم برای خواننده ها و هم برای موتورهای جستجو می کنه. گوگل قبل از رتبه بندی صفحات سایت مختلف در صفحه نتایج، ساختار و کیفیت اون ها رو بر اساس الگوریتم های گوگل در سئو بررسی می کنه. سایت های بهینه از نظر ساختار و محتوا در رتبه های بالاتر قرار می گیرن، نرخ کلیک بالاتری به دست میارن و ترافیک طبیعی بیشتری به سمت اون ها هدایت میشه.

افزونه Yoast سئو علاوه بر بهبود سئو داخلی، در بهبود سئو تکنیکال هم موثر هست، چون امکان افزودن لینک های کانونی و اسکیما رو فراهم می کنه. این موارد به گوگل در درک محتوای تکراری و اطلاعات تکمیلی محتوا کمک زیادی می کنه.  سیستم مدیریت محتوای وردپرس قابلیت های زیادی داره که با موتورهای جستجو سازگار هستن، ولی امکانات لازم برای کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج رو فراهم نمی کنند. به همین دلیل نصب تعداد از افزونه های سئو برای تکمیل و بهبود عملکرد سایت های وردپرسی لازم هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله افزونه یواست سئو چیست؟ اطلاعاتی در مورد افزونه یواست سئو یا Yoast SEO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از افزونه یواست سئو بپردازیم و کاربرد افزونه یواست سئو رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، افزونه یواست سئو یکی از افزونه های اصلی در حوزه سئو وردپرس هست که فعالیت خودش رو از سال 2008 میلادی شروع کرد. این افزونه مورد مناسبی برای ارزیابی عناصر سئو داخلی هست. استفاده از افزونه یواست سئو مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از افراد و صاحبان سایت های وردپرسی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

نظرات: