گوگل آنالیتیکس Google Analytics؛ ابزار تحلیلگر سئو سایت شرکت گوگل! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی داره؟ با توجه به فضای رقابتی این روزها برای هر کسب و کار اینترنت شناخت تعاملات کاربران با سایت هاشون برای برنامه ریزی مفید و افزایش کاربران ورودی به سایت خیلی مهم هست. در دنیای مجازی جذب مخاطبان هدف به نحوی که وفاداری مادام در مشتریان ایجاد بشه، خیلی مهم و حیاتی هستف ولی چطور برای کاربرانی که شناختی از اون ها ندارین برنامه ریزی کنیم؟! اصلی ترین مشکلات سایت های اینترنتی عدم شناخت رفتار کاربران و عدم اطلاع از علاقه مندی کاربران به چه نوع محتوایی هست.

موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی به تحلیل و بررسی مداوم نیاز داره. برای این کار ابزارهای مختلفی وجود داره که به وسیله اون ها میشه به تحلیل و بررسی سایت خود و سایت های رقیب پرداخت. از بین ابزارهای مختلف تحلیل سایت، می تونیم به گوگل آنالیتیکس اشاره کنیم که از سرویس های رایگان موتور جستجوی گوگل هست که آمار بازدیدکننده ها از سایت رو نشون میده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله گوگل آنالیتیکس چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای گوگل آنالیتیکس بپردازیم و امکانات گوگل آنالیتیکس رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: آنالیز سایت چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوایی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که گوگل آنالیتیکس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که

گوگل آنالیتیکس یکی از سرویس های رایگان موتور جستجوی گوگل هست که آمار بازدیدکننده های یه سایت رو نشون میده. این سرویس با امکان بررسی و تحلیل کاربران وارد شده، فعالیت های کاربران، زمان حضور کاربران در سایت و.... گستره وسیعی از اطلاعات رو در اختیار مدیران و صاحبان سایت ها قرار میده تا بهترین استراتژی رو تهیه کنند.

جالب اینجاست که بدونین گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics سرویس تجزیه و تحلیل سایت ارائه شده توسط گوگل هست. اطلاع از میزان ترافیک سایت در کسب و کارهای آنلاین خیلی مهم هست. در حقیقت آگاه شدن از میزان ترافیک اطلاعات مهمی هست که لازمه در مورد هر سایت روشن و واضح باشه. همچنین این ابزار به شما امکان میده تا سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی خودتون رو زیر نظر بگیرین و اطلاعاتی مثل نحوه ورود کاربر، نرخ تبدیل، رفتار کاربر، زمان موندن در صفحات، نوع دستگاه و همه اتفاقاتی که در سایت یا وبلاگ شما رخ میده رو رصد کنین.

مقاله پیشنهادی: پیج آتوریتی چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

کاربردهای گوگل آنالیتیکس

کاربردهای گوگل آنالیتیکس

همونطور که گفتیم، گوگل آنالیتیکس یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین ابزارهای تحلیل سایت در دنیا هست. گوگل آنالیتیکس با تحلیل و بررسی رفتار کاربران در زمان مشاهده یه سایت و ارائه گزارش های متفاوت در این راستا می تونه در بهبود سئوی سایت، افزایش فروش محصولات و خدمات و در نتیجه رونق هر تجارت آنلاینی در دنیای دیجیتال خیلی مفید باشه. این ابزار کاربردهای زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای گوگل آنالیتیکس بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

  • بهبود استراتژی های کسب و کار

یکی از کاربردهای گوگل آنالیتیکس، بهبود استراتژی های کسب و کار هست. معمولا برنامه ریزی یه استراتژی کامل کار خیلی آسونی نیست. به همین دلیل گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics به شما کمک می کنه تا اطلاعات کافی رو به دست بیارین و استراتژی کسب و کارتون رو بهبود بدین. برای مثال، ممکنه با توجه به داده ها به این نتیجه برسین که شیوه بازاریابی خودتون رو عوض کنین و یا راهکارهای مختلفی رو برای جذب مشتری بیشتر به کار بگیرین.

  • تحلیل کمپین های اجرا شده

تحلیل کمپین های اجرا شده هم یکی دیگه از کاربردهای گوگل آنالیتیکس هست. در اصل اگه این بخش یادتون برسه و یا به هر دلیلی انجامش ندین، انگار که هیچ کار مفیدی انجام ندادین. آنالیز و بررسی کمپین به شما کمک می کنه تا درصد موفقیت، با توجه به بودجه ای که صرف کردین رو اندازه گیری کنین. گوگل آنالیتیکس باعث میشه تا از میزان ورودی کاربران آگاه شده و با توجه به اطلاعات به دست اومده استراتژی بهتری برای تبلیغات بعدی در نظر بگیرین.

  • تعیین هدف

یکی دیگه از کاربردهای گوگل آنالیتیکس، تعیین هدف هست. واضحه که هر کسب و کاری هدف خاصی رو دنبال کرده و همه برنامه های خودش رو بر مبنای رسیدن به اون تدوین می کنه. در رابطه با این موضوع هم می تونین از ابزار گوگل آنالیتیکس کمک بگیرین و در بخش Goals اهداف خودتون رو مشخص کنین. هر کسب و کار باید به صورت دوره ای عملکرد خودتون رو ارزیابی کنه و ببینه که به چه میزان به اهداف خود نزدیک شده. این ابزار گوگل طراحی شده تا شما رو در این امر کمک کنه تا بتونین اهداف رو محقق کنین.

  • کمک به ارتقا رتبه سایت

کمک به ارتقا رتبه سایت هم یکی دیگه از کاربردهای گوگل آنالیتیکس هست. در حقیقت این ابزار تاثیر مستقیمی بر رتبه نداره، بلکه با استفاده از اطلاعاتی که در اختیارتون قرار میده، می تونین به نتایج خوبی در مورد عملکردتون برسین. گوگل آنالیتیکس کمک می کنه تا استراتژی های غلطی که در مدیریت سایت اجرا میشده مشخص بشن و با جایگزین کردن متدهای اصولی و درست، به جایگاه دلخواهتون برسین.

مقاله پیشنهادی: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گوگل آنالیتیکس چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای گوگل آنالیتیکس بپردازیم و امکانات گوگل آنالیتیکس رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، گوگل آنالیتیکس سرویس تجزیه و تحلیل سایت ارائه شده توسط گوگل هست. اطلاع از میزان ترافیک سایت در کسب و کارهای آنلاین خیلی مهم هست. در حقیقت آگاه شدن از میزان ترافیک اطلاعات مهمی هست که لازمه در مورد هر سایت روشن و واضح باشه.

 

نظرات: